Web Analytics Made Easy - Statcounter

آران و بیدگل - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از احیای هنر دستی چادر شب بافی در روستای محمد آباد از توابع بخش کویرات آران و بیدگل خبر داد.

جواد صدیقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب، اظهار داشت: به همین منظور دوره آموزشی چادرشب بافی در مرکز ترویج صنایع دستی محمد آباد بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل جهت احیاء این هنر ماندگار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره ترویج صنایع دستی و جلوگیری از فراموشی هنرهای دست ساز بومی است که سال های سال به عنوان منبع اصلی در آمد و همچنین به عنوان هنری زیبا در اختیار مردم کویر بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل تاکید کرد: ترویج صنایع دستی به ویژه در روستاها می تواند در اشتغالزایی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موثر باشد.

چادرشب‌بافی یکی از صنایع دستی سنتی ایران است. چادر شب، پارچه‌ای رنگارنگ و معمولا با طرح چهارخانه است به جنس پنبه یا ابریشم و این دوره آموزشی توسط هنرمند این رشته آقای محمد جواد عبدلی به هنرجویان صنایع دستی آموزش داده می شود.

گفتنی است، مرکز ترویج صنایع دستی روستای محمد آباد کویرات در دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۵ با دستگاه های مختلف مختلف گلیم بافی، قالی بافی و سفالگری افتتاح و با ارتقا و تکامل آن در افزایش دستگاه ها در حال حاضر نیز فعال و مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

هم اکنون بیش از ۱۵۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان فعالیت دارند و شعربافی، زربافی، چادرشب بافی، سفالگری، گیوه دوزی و خرجین بافی از مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان محسوب می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه تصادف در یکی از خیابان‌های آران و بیدگل + فیلم

نیمه شب گذشته در خیابان سجادیه به سمت عباس آباد شهرستان آران و بیدگل حادثه تصادف رخ داد. در این حادثه دو خودروی سواری باهم برخورد کرده بودند. صحنه حادثه از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و با ارسال فیلم آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

 

بیشتر بخوانید:

وضعیت نامناسب جاده دندی زنجان حادثه آفرید + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فروش ۲۴ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در نمایشگاه‌های نوروزی
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • وقوع حادثه تصادف در یکی از خیابان‌های آران و بیدگل + فیلم
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402
  • ارگ راین؛ دومین بنای خشتی جهان پذیرای مسافران نوروزی