Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- نشست هم اندیشی هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان با حضور عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی و مسئول کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و توسعه روابط بین الملل اتاق بازرگانی، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان، مدیرعامل شهرک سلامت، مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان و برخی از فعالان صنعت پزشکی و گردشگری در محل شهرک سلامت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین مسئول کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و حمایت از توسعه روابط بین الملل اتاق بازرگانی در این نشست گفت: با توجه به این که استان اصفهان در زمینه تولیدات دارویی، جزء سه استان اول کشور است و همچنین از نظر تعداد کلینیک های درمانی، سطح پزشکی، دانش و تجهیزات، رتبه های بسیار خوبی در کشور دارد، می تواند محور گردشگری سلامت بوده و همچنین در نمایشگاه پزشکی عمان، حضور ویژه ای داشته باشد.

قاسم جباری با تأکید بر این که فعالان صنعت گردشگری و پزشکی باید در این نمایشگاه حضور و مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: اتاق بازرگانی آمادگی دارد اطلاع رسانی و حمایت های لازم را برای تقویت حضور اصفهان و دیگر استان ها در این نمایشگاه انجام دهد تا پاویون ایران در شأن توانمندی های این کشور برگزار شود.

وی افزود: حضور ایران در این رویداد باید با نتیجه و دستاوردهای قابل توجهی همراه باشد به همین دلیل از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارویی، مراکز خدمات درمانی و به ویژه فعالان بخش گردشگری سلامت می خواهیم که توانمندی های خود را در پاویون ایران ارایه دهند.

نمایشگاه اصفهان، نماینده انحصاری عمان اکسپو

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز گفت: برگزاری پاویون های جمهوری اسلامی ایران در برخی نمایشگاه های مهم جهان در رسته ها و شاخه های مختلف، همواره بخش مهمی از فعالیت شرکت نمایشگاه های اصفهان بوده و این شرکت در سال جاری نیز برای چهارمین سال متوالی، به عنوان نماینده انحصاری مرکز نمایشگاهی عمان اکسپو و با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت، پاویون ایران را در هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان، برگزار می کند.

وی اظهار داشت: کشور عمان از نظر ارتباطات سیاسی و اقتصادی با ایران در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران نیز بر توسعه این روابط است؛ از این رو حضور در نمایشگاه های این کشور فرصت مناسبی است تا فرصت های تجاری ایران شناسانده شده و دستاوردهای کشور به عمان که دروازه ورود به بازار شمال و شرق آفریقا، هند و بسیاری از کشورهای خاورمیانه است، وارد شود.

محققیان تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان اولین شرکتی است که به بازار عمان ورود کرده اما متأسفانه زمانی که یک بازار جدید ایجاد می شود، رقبا به جای تلاش برای تقویت و حفظ آن، با برخی رفتارهای غیر حرفه ای، این بازار را تخریب کرده و به منافع ملی آسیب می زنند.

وی ادامه داد: مجوز انحصاری برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه پزشکی عمان متعلق به شرکت نمایشگاه اصفهان است و این شرکت حاضر نیست برای منافع مالی، مجموعه هایی را در این نمایشگاه ثبت نام کند که در شأن جایگاه و منزلت جمهوری اسلامی ایران نیستند و به وجهه و اعتبار ملی، ضربه می زنند. این در حالی است که برخی رانت ها و ارتباطات ناثواب، راه ورود ایران به بازار عمان و همچنین اعتبار ملی را خدشه دار خواهد کرد.

پروژه های کلیدی در شاهراه ارتباطی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان افزود: کشور عمان به دلیل پروژه های متعدد از جمله شهرک پزشکی سلطان قابوس به ارزش ۱/۵میلیارد دلار، بیـــــمارستان عمـومـی مســــقط به ارزش ۳۶۴ میلیون دلار، بیمارستان اختصاصی روانپزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار، پروژه های درمانی و بیمارستان های جدید عمان به ارزش۲۶۰ میلیون دلار و شهرک پزشکی بین المللی به ارزش ۱ میلیارد دلار، زمینه بسیار خوبی برای ورود ایرانیان در حوزه پزشکی دارد و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای ورود به این حوزه است.

محققیان اعلام داشت:در بخش گردشگری سلامت نیز این نمایشگاه زمینه معرفی ظرفیت های استان و همچنین بستری برای جذب گردشگران سلامت به استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: اگر دیگر استان ها و کشورها از ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی استان به نفع خود استفاده کنند، صادرات استان ضربه خواهد دید و دود آن به چشم توسعه استان می رود؛ پس ضروری است که هم افزایی دستگاه های استان، فرصت این نمایشگاه را با حداکثر نتیجه و بهره وری همراه سازد.

آمادگی همه جانبه استانداری برای حمایت از پاویون ایران

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان نیز گفت: صنعت پزشکی یکی از ۱۰ صنعتی است که بیشترین گردش مالی، رشد و تقاضای بازار را دارد و استانداری اصفهان برای اطلاع رسانی و حمایت همه جانبه برای حضور و مشارکت ایرانیان در این نمایشگاه اعلام آمادگی می کند.

محسن ایروانی افزود: در ایران بیش از ۴۰۰ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند، ارزش تولیدات تجهیزات پزشکی ایران سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است و همچنین شرکت های دانش بنیان زیادی به تازگی در این حوزه فعال شده اند که به همین دلیل ظرفیت بسیاری برای ارایه دستاوردهای ایران در نمایشگاه های بین المللی وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد: موضوع این نمایشگاه را به صورت ویژه در کارگروه گردشگری استانداری اصفهان به ریاست استاندار، مطرح خواهیم کرد تا از نهایت ظرفیت استان برای این نمایشگاه استفاده شود.

مدیرعامل شهرک سلامت نیز در این نشست، گفت: حضور در نمایشگاه پزشکی عمان، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شرکت نمایشگاه اصفهان است که تابلوی خوبی برای استان خواهد بود.

سید مرتضی صفوی، افزود: در سال های گذشته انگیزه و ظرفیت گردشگری سلامت در استان ایجاد گردید اما متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی، به نتیجه مورد انتظار منجر نشده است؛ بنابراین نمایشگاه هایی مانند کشور عمان فرصت بسیار خوبی برای توسعه این بخش محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشور عمان انگیزه بسیار زیادی برای همکاری با ایران دارد و خوشبختانه با زمینه ای که شرکت نمایشگاه اصفهان از چندین سال گذشته تاکنون در بازار این کشور ایجاد کرده، امکان شکل گیری تعاملات زیاد وجود دارد که باید با وحدت رویه، بهره لازم را کسب کرد.

وی افزود: در حال حاضر حتی از کشورهای انگلیس و هلند نیز گردشگران سلامت به اصفهان می آیند اما این حضور به صورت انفرادی است در حالی که می توان این موضوع را ساماندهی و برنامه ریزی کرد و حضور این گردشگران را جهت دهی کرده و افزایش داد.

--

regard

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود

صمد ابراهیمی نژاد، امروز در نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در برگزاری این کنفرانس ایفای نقش می‌کنند و این، اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و دانشگاه محقق اردبیلی همواره در برگزاری این قبیل رویدادها پیشرو بوده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما در وزارت علوم، وظیفه داریم در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفظ و انتقال میراث فرهنگی به آیندگان تلاش کنیم و موزه‌ها فقط محل بازدید اشیاء تاریخی نیستند بلکه مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند.

او ادامه داد: در دانشگاه‌ها نیز گنجینه‌هایی به شکل موزه داریم که باید حفظ و معرفی شوند و اگر به دنبال اشاعه تمدن ایرانی اسلامی هستیم باید ابتدا آگاهی کاملی نسبت به هویت و پیشینه خودمان داشته باشیم و آنها را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با عنایت به انقلاب تکنولوژی باید نگران ناآگاهی فرزندان از گذشته خود باشیم و لازم است برای حفظ و اشاعه موزه‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

چینی خانه بقعه شیخ صفی الدین اردبیل قدیمی‌ترین موزه ایران است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم در این کنفرانس گفت: قدمت موزه به تاریخ تمدن بشر بر می‌گردد و موزه‌ها در واقع موسسه ای غیرانتفاعی برای نشان دادن سیر توسعه یافتگی هستند و ریشه بسیاری از علوم، صنایع و هنرها همچون ابداع چرخ ارابه، تیر و کمان و کشف آتش که منشاء توسعه بوده، از تمدن‌های شرقی نشات گرفته و سپس به غرب راه یافته است.

حسن محمدی ادیب افزود: نخستین شکل از موزه در هزاره اول قبل از میلاد در بین النهرین متجلی شده در دو سده آخر قرن بیستم مکان‌هایی متاثر از اسطوره‌های رومی و یونانی و به عنوان موزه وجود داشته است و همزمان با قرن ۱۶ و بروز عصر صفویه در ایران، موزه تجلی بیشتری یافته است و احداث مکان‌هایی برای نشان دادن اشیاء تاریخی و نفیس در فرانسه رایج بوده است.

او با بیان اینکه از دوره قاجاریه و پهلوی واژه موزه در ایران رواج یافته است، گفت: بررسی سابقه موزه در ایران، ما را به عصر صفوی بر می‌گرداند و در دوره شاه عباس، نسخ خطی و تاریخی در موزه ای در اصفهان به نمایش گذاشته شده و شاه عباس با علاقه به اردبیل به عنوان پایتخت فکری و عقیدتی صفویان و زادگاه اجدادش، تصمیم گرفت عمارتی بی نظیر در جوار مرقد نیاکانش به دست مهندسی سرشناس بسازد که همان چینی خانه امروز بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: صحبت از موزه در ایران، بدون اشاره به اردبیل حق مطلب را ادا نمی‌کند و موزه چینی خانه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از قدیم محل نمایش هدایای امپراطوران چین بوده است و آن را به عنوان موزه فرهنگی هنری و قدیمی ترین موزه ایران معرفی می‌کنیم و امیدواریم امانتداری امین برای هویت و میراث فرهنگی کشور باشیم.

اردبیل جزو ۱۰ استان برتر گردشگری است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز در این کنفرانس اظهار کرد: موزه‌ها برای جمع آوری و نشان دادن هویت فرهنگی جوامع مهم هستند و حماسه‌ها و کارکردهای حماسی و باورها و سنت‌های اجداد ما را نشان می‌دهند و در حوزه‌های سیاسی و امنیتی نیز کارکرد دارند.

کاظم دبیر افزود: موزه‌ها در انسان‌ها احساس خوش دقت در گذشته‌ها، خودباوری و تقویت اراده قومی و میهنی را خلق می‌کنند و این کنفرانس نیز در حقیقت، باز تولید همین ارزشهاست و استان اردبیل با تاریخ فاخر و قابل تامل، جزو ۱۰ استان برتر از حیث مقاصد اصلی گردشگران است.

ورود ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس

رئیس کنفرانس بین المللی موزه‌ها نیز در این رخداد علمی و فرهنگی با اشاره به لغو پرواز برخی مهمانان خارجی و داخلی این کنفرانس گفت: به دبیرخانه این کنفرانس حدود ۱۲۰ مقاله ارسال شده که در بخش‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود و جایگاه موزه‌ها در توسعه کشورها منحصر به فرد است و ما انسان‌ها گذشته ای داریم و امروز که زمان حال زندگی می‌کنیم، فرزندان ما و حتی خودمان از سیر تحول گذشته خود آگاهی کاملی نداریم.

جبرائیل رزمجو افزود: یکی از وظایف ما شناساندن آن سیر تحول است و این از کارکردهای موزه‌هاست و از همین رو در کشورهای توسعه یافته و مدرن، بیش از سایر ممالک به موزه‌ها ارزش و بها می‌دهند و از اینرو موزه‌ها در آن کشورها به عنوان یکی از مقاصد اصلی بازدید گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌آیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)