Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@00:36:55 GMT

افتتاح 10 صندوق خرد روستایی زنان خانه دار در نرماشیر

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۶۰۱۲۷

افتتاح 10 صندوق خرد روستایی زنان خانه دار در نرماشیر

مدیر موسسه خیریه سپهر در منطقه شرق استان کرمان گفت: تشکیل صندوق‌های خرد روستایی اولین بار از روستای مؤمن آباد شهرستان نرماشیر با حضور 50 نفر از زنانی که در این صندوق‌ها حضور مستمر داشتند آغاز شد و امروز صندوق زنان روستایی مومن آباد یکی از بهترین صندوق هایی است که قریب 50 نفر در آن مشارکت دارند و دور اول وام خود را نیز دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ارگ نیوز؛ تشکیل صندوق‌های خرد روستایی نقطه عطفی در بهبود وضعیت معیشت خانوارها در مناطق روستایی است لذا باید یک مسابقه توانمندی با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد شکل بگیرد.

زهرا فراشی مدیر موسسه خیریه سپهر در منطقه شرق استان کرمان در همایش معرفی صندوق‌های خرد روستایی بنیاد خیریه سپهر در شهرستان نرماشیر گفت: تشکیل صندوق‌های خرد روستایی اولین بار از روستای مؤمن آباد شهرستان نرماشیر با حضور 50 نفر از زنانی که در این صندوق‌ها حضور مستمر داشتند آغاز شد و امروز صندوق زنان روستایی مومن آباد یکی از بهترین صندوق هایی است که قریب 50 نفر در آن مشارکت دارند و دور اول وام خود را نیز دریافت کردند.

وی افزود: زنان روستایی مؤمن آباد در رشته‌های گلیم بافی، حصیربافی، طبخ نان و خیاطی و رشته‌های دیگر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امید این را داریم که این فرایند به جایی منتهی شود که ما مراحل بعدی وامدهی را به هر یک از بانوان مسئول صندوق مومن آباد انجام دهیم تا آنها بتوانند بهترین کسب و کار خانگی را برای خود راه بیاندازند.

مدیر سپهر بم گفت: پس از تجربه موفق در مومن آباد انگیزه و انرژی در ما دوچندان شد که 10 صندوق دیگر را در روستای خیرآباد، قاسم آباد، علی آباد تدین، عزیز آباد و تعدادی دیگر از روستاها تشکیل دهیم و اکنون ما در مرحله پس‌انداز اولیه هستیم و امیدواریم که با این کار اتفاقی بیفتد که اهداف بنیاد خیریه سپهر من‌جمله توانمندسازی و ارتقا و رشد مهارت‌های اجتماعی زنان محقق شود.

وی گفت: در صورت ارزیابی مثبت بودن حمایت مسئولین 10 صندوق دیگر نیز در این شهرستان ایجاد می‌شود.

مشکی فرماندار نرماشیر در این مراسم اظهار داشت: ظرفیت صنایع دستی که در این منطقه وجود دارد مانندقالی‌بافی که در گذشته در این منطقه رونق داشته است بعنوان یک صنایع‌دستی است که می‌تواند برای کشورمان ارزآوری داشته باشدو تأثیر مضاعفی بر اقتصاد شهرستان نرماشیر و خانوارها داشته باشد که ان‌شاءالله آن را فعال می‌کنیم.

وی افزود: اکنون دیگر باب استخدام در ادارات دولتی بسته شده است، با توجه به اینکه دولت سعی دارد مجموعه خود را کوچک کند لذا باید به فکر فرصت‌های اشتغال در منطقه باشیم و از ظرفیت‌های حمایتی که دولت دارد استفاده کنیم چراکه یکی از ضرورت‌های کشور و منطقه ما مسئلة اشتغال است.

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در خرداد امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالمطهر محمدخانی درباره راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید در حوزه ارتباطات، تأسیس خانه روزنامه‌نگاران بود.

وی با بیان اینکه با همراهی و موافقت اعضای شورای شهر تهران در قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این مهم در بودجه در نظر گرفته شد و در بودجه سال جاری نیز تأسیس خانه روزنامه‌نگاران جزو تکالیف قانونی مرکز ارتباطات شهرداری تهران گذاشته شد، افزود: با همراهی و کمک شهردار منطقه هفت تهران یکی از خانه‌های به نسبت تاریخی منطقه در سه راه طالقانی برای این خانه اختصاص داده شد.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بازطراحی مفهومی این خانه انجام شده است و قرار بود بیستم فروردین سال جاری افتتاح شود، اما تصمیم گرفتیم که فاز توسعه‌ای این خانه که قرار بود پس از افتتاح تکمیل شود را قبل از افتتاح نهایی کنیم تا مجموعه کامل‌تر و بزرگ‌تری در اختیار روزنامه‌نگاران قرار گیرد.

محمدخانی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده خانه روزنامه‌نگاران در خرداد ماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی در مورد جزئیات فعالیت این خانه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم خانه روزنامه‌نگاران محور فعالیت‌های روزنامه‌نگاران قرار گیرد و فضایی برای دورهمی، برگزاری رویدادها و نشست‌ها، مراسم و فعالیت خبرنگاران آزاد خواهد بود و در نظر داریم فضاهایی برای گفت‌وگو و مصاحبه ایجاد کنیم تا خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بتوانند به فعالیت خود بپردازند.

کد خبر 746502

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری