Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری برنالرستان -گروه اجتماعی : کاظم صفرزاده معلم فداکار لرستانی بود که شب دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۳ و در باران شدید خرم‌آباد و لرستان و هنگامی که مشکلی برای یکی از دانش‌آموزان مرکز شبانه‌روزی عشایری امام جعفر صادق علیه السلام منطقه ویسیان به وجود می‌آید سعی در رساندن وی به بیمارستان مرکز استان می‌کند که در میانه راه در منطقه شوراب، خودروی آن‌ها گرفتار سیلاب می‌شود و هر ۴ سرنشین پس از تن سپردن به امواج خروشان در شبی سرد و تاریک، جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای نخست وقوع حادثه ،تمام مدیران استانی و شهرستانی و مسئولین از فداکاری زنده یاد کاظم صفرزاده گفتند و خبرگزاری ها و رسانه ها و اهالی مطبوعات و پایگاههای خبری در فضای مجازی تا توانستند،نوشتند و در این مدت 14روزه، مسئولان به خانواده داغدار صفرزاده سر زدند و هرکدام وعده هایی دادند اما رفته رفته و با گذشت زمان هم ایثار کاظم را فراموش کردند و هم وعده های توام با احساس خود را و تا امروز که دو سال و 10ماه از حماسه ایثار و فداکاری کاظم صفرزاده گذشته است نه تنها وعده های مسئولین محقق نشده است بلکه حماسه کاظم فداکار نیز به باد فراموشی سپرده شده و این روزها همسر و فرزندان او مظلومانه چشم انتظار تحقق قول هایی هستند که زمانی از سوی مسئولین استان وعده داده شده و به بوته فراموشی سپرده شده اند.

پس از پایان مراسم تجلیل از خبرنگاران استان در خرم آباد و با هماهنگی سرکار خانم لیلا سلیمانی قائم مقام مدیر مسئول شهاب آسمانی تعدادی از خبرنگاران استان به منزل معلم فداکار رفتیم تا شنونده گلایه ها و دردل های همسر او باشیم که این روزها ضمن تحمل تالمات ناشی از فقدان “کاظم ” باید صبورانه مدیر خانه ای باشد که کاظم در آن نیست و سه فرزند او به عنوان میراث معلم فداکار مادری را همراهی می کنند که داغ کاظم و سختی های زندگی او را رنجور و شکسته نشان می دهد.

زینب مختاری همسر معلم فداکار کاظم صفرزاده در منزل خود پذیرای جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان بود و در حالی که به نظر می رسید از وعده های مسئولین و بی توجهی آنها به خانواده صفرزاده بسیار نگران و ناراحت به نظر می رسد در سخنانی ضمن بازخوانی حادثه شوراب از کاظم صفرزاده به عنوان معلمی فداکار و ایثارگر یاد کرد که برای انتقال دانش آموز مصدومش در شب 28مهر ماه 1393گرفتار سیلاب شوراب شده و به دیار باقی شتافت.

همسرزنده یاد کاظم صفرزاده در این دیدار با انتقاد از بی توجهی مسئولین استان به وعده های خود گفت: در همان ابتدای کار و زمانی که حادثه رخ داده بود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛معاون وزیر آموزش و پرورش ،استاندار لرستان و مدیرکل سابق آموزش و پرورش لرستان و مسئولین استان همگی با ما همدردی کردند و رئیس مجلس نهم و همچنین وزیر آموزش و پرورش پیام تسلیت فرستادند و هر کس به فراخور جایگاه و مسئولیتش ضمن تجلیل از حماسه معلم فداکار به ما دلداری می دادند و همدردی می کردند.

زینب مختاری می گوید: استاندار لرستان و مدیرکل سابق آموزش و پرورش وعده هایی از جمله نامگذاری پل شوراب و مدرسه ای به نام معلم فداکار زنده یاد کاظم صفرزاده و استخدام پسر بزرگم را دادند اما هیچکدام از این وعده ها تا کنون محقق نشده اند.

وی می افزاید: آخرین بار که مسئولی از استان به منزل ما آمده است روز سالگرد کاظم بود که مدیرکل سابق آموزش وپرورش آمد و از آن تاریخ تا کنون هیچ مسئولی به منزل ما نیامده و یا احوالی از ما نپرسیده است.

همسر معلم فداکار کاظم صفرزاده بیان می کند: همسرم خودرویی که بوسیله آن دانش آموز مصدوم را می خواست به بیمارستان منتقل کند را در آن روزها تازه به صورت قسطی خریداری کرده بود و پس از اینکه خودرو نیز در رودخانه از بین رفت اقساط خودروی مرحوم کاظم را دارم پرداخت می کنم و این اقساط و سختی های زندگی و بیکاری پسرم بدجور زندگی را برایم سخت کرده است.

خانم مختاری خاطر نشان می کند: در یکی از دیدار هایی که با استاندار لرستان در دفترش داشتیم مهندس بازوند قول مساعد داد که وام بلاعوضی به ما پرداخت شود تا بدهی های مربوط به اقساط خودرو را پرداخت کنم و در همان دیدار برای استخدام پسرم نامه ای به مدیرکل بهزیستی نوشت که در خصوص استخدام “یونس پسر بزرگم”اقدام شود اما پس از اینکه نامه را به مدیرکل بهزیستی تحویل دادم پاسخ داد که این نامه می بایست به مدیرکل آموزش و پرورش نوشته می شد زیرا ما فرصت و ظرفیتی برای استخدام نداریم و با توجه به فعالیت و خدمت مرحوم صفرزاده در آموزش و پرورش شما باید در صدد استخدام پسرتان در آن دستگاه باشید.

وی با بیان اینکه هیچکدام از این وعده ها و پیگیری ها تا کنون محقق نشده است ،یادآورمی شود: از آن تاریخ تا کنون هر چه به استاندار لرستان نامه نوشته ام و مکاتبه کرده ام هیچ پاسخی به نامه هایم داده نشده و دفتر استاندار با وجود اینکه نامم را در لیست درخواست کنندگان ملاقات با مهندس بازوند هم ثبت کرده اند اجازه ملاقات به ما نداده اند و نتوانسته ایم در ملاقاتی مسائل خود را به گوش استاندار لرستان برسانیم.

خانم مختاری با بیان اینکه وعده شورای شهر و شهرداری پلدختر مبنی بر ساخت تندیس کاظم صفرزاده هم محقق نشده است ،می گوید: معاون وزیر آموزش وپرورش در یادبودی که خبرگزاری فارس برای معلم فداکار گرفته بود قول داد که ما به سفری زیارتی اعزام شویم اما بعد از اینکه پیگیر وعده کفاش معاون وزیر شدیم مدیرکل سابق آموزش وپرورش بیان کردند آموزش و پرورش اعتبارش محدود است و دستوری از سوی وزارت برای اعزام شما به سفری زیارتی به ما ابلاغ نشده است !

همسرزنده یاد کاظم صفرزاده اضافه می کند: آموزش و پرورش زنده یاد کاظم صفرزاده را پس از آن حادثه بازنشسته کرده و ما در حال حاضر داریم از محل حقوق بازنشستگی زندگی می کنیم که این حقوق حتی کفاف هزینه های تحصیلی پسرم در دانشگاه و دو پسر دیگرم در مدرسه را نمی دهد.

وی اظهار می کند: پس از اینکه کاظم را بازنشسته کردند بیمه طلایی ما نیز حذف شد و چون تمکن مالی نداریم حتی نتوانسته ام در چندین نوبت برای درمان بیماری ام به پزشک مراجعه کنم .

خانم مختاری عنوان می کند: اداره راه را شکایت کرده ایم و هزینه های وکیل را نیز خانواده های بازماندگان حادثه شوراب داریم پرداخت می کنیم تا اینکه این پرونده به سرانجامی برسد این در حالیست که مدیرکل سابق آموزش و پرورش قول داد که وکیلی برای پیگیری حادثه در اختیار بازماندگان قرار دهد که این وعده هم عملی نشد.

وی می گوید: یکی دو بار به دیدار مدیرکل فعلی آموزش و پرورش لرستان رفته ام و ایشان هم وعده پیگیری داده اند که تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

خانم مختاری در پایان خواسته و مطالبه خود را توجه به خواسته های خانواده صفرزاده عنوان کرده و تاکید می کند: نامگذاری یک مدرسه و پل شوراب برای حفظ یاد و خاطره معلم فداکار و همچنین استخدام پسرم از جمله وعده هایی بوده است که مسئولین به ما داده اند و من از استاندار لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش می خواهم به طور جدی پیگیر این وعده ها باشند.

گزارش : عباس دارایی - رضا جودکی نژاد

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد