Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ حبیب‎اله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از افزایش تعداد شرکت‎های ایرانی صاحب‎صلاحیت برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید (E&P) خبر داد و اعلام کرد: برای شرکت‎های مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، کیسون، توسعه صنعت ایران افق، شرکت مهندسی و خدمات پارس پتروزاگرس، گلوبال پتروتک کیش و حفاری شمال (هلدینگ انرژی گستر سینا)، مجوز فعالیت به عنوان شرکت ایرانی اکتشاف و تولید (E&P) در ساختار قراردادهای نفتی صادر شده و به این ترتیب، تعداد شرکت‎های ایرانی دارای مجوز فعالیت در این حوزه به ۱۷ شرکت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نام این ۶ شرکت پس از ارزیابی‎ها و بررسی اسناد و مدارک واصله توسط کارگروه تخصصی، بر اساس مدل سه‎مرحله‎ای تشخیص صلاحیت که با استفاده از استانداردها و بهترین تجارب جهانی تدوین شده، اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به استناد تکالیف قانونی محوله در قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و به استناد مفاد ابلاغیه وزیر نفت، شیوه‎نامه وزارتی شماره ۴۲۳۳۴۲ مورخ ۵/۹/۹۴ در خصوص نحوه تشخیص صلاحیت شرکت‎های ایرانی در حوزه اکتشاف و تولید و به منظور به‎کارگیری حداکثری ظرفیت‎های فنی و مهندسی داخل کشور و ایجاد فرصت رشد و ارتقای شرکت‎های ایرانی در حوزه بالادست صنعت نفت، تکمیل فهرست شرکت‎های ایرانی ذیصلاح در زمینه اکتشاف و تولید را در دستور کار قرار داده و به شرکت‎هایی که در فراخوان عمومی اعلام شده در سال ۹۵ تقاضای خود را به این معاونت ارائه کرده بودند اما به دلایلی موفق به کسب حداقل امتیازهای لازم برای حضور در فهرست شرکت‎های ذیصلاح نشده بودند، جهت تکمیل مدارک و مستندات مربوطه فرصت مجددی داد.

به گفته بیطرف، از آنجا که مدت اعتبار مجوزهای صادره ۲ ساله بوده و تمدید آنها منوط به تایید کسب حداقل شرایط الزامی بر اساس مدل تعالی شرکت‎های اکتشاف و تولید و اکتساب فناوری‎های مرتبط در کارگروه‎های تخصصی خواهد بود، شرکت‎های تایید صلاحیت شده باید به منظور استفاده حداکثری از فرصت فراهم شده جهت جذب، انتقال و توسعه فناوری‎های مربوطه و نقش‎آفرینی به عنوان شرکت‎های نفتی ایرانی اهتمام ویژه داشته و برنامه‎ریزی‎های دقیق و اصولی در این ارتباط انجام دهند.

پیش از این ۱۱ شرکت مشتمل بر شرکت‎های پتروپارس، مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، انرژی دانا، توسعه پتروایران، گروه مپنا (شرکت نفت و گاز مپنا)، قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (شرکت مدیریت طرح‎های صنعتی ایران) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا)، شرکت سرمایه گذاری غدیر، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش به عنوان شرکت‎های صاحب‎صلاحیت برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید معرفی شده بودند.

منبع: شانا

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن های پلی ساکاریدی و ایمپلنت های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری می‌باشد.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد
  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳