Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، امیرحسین جهانگیر مدیر آزمایشگاه آزمون و ارزیابی تجهیزات شبکه دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این مطلب گفت: انحصار فعالیت های آزمایشگاهی می تواند باعث تاخیر زیاد، عدم رقابت پذیری خدمات آزمایشگاهی و مشکلات دیگر برای شرکت های واردکننده تجهیزات رایانه ای جهت تایید نمونه کالای خود هنگام ترخیص بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیر ادامه داد: این موضوع باعث شده تا واردات قانونی تجهیزات رایانه ای نتواند با اقلام قاچاق در بازار رقابت کند .
به گفته وی، درحقیقت عدم اطلاع رسانی کافی، گریز قاچاقچیان از آزمایش های تایید نمونه اجباری و هزینه و زمان مترتب بر آن، و برخی دیوان سالاری های اداری در شرایط فعلی به جای کمک به رشد کیفی تجهیزات رایانه ای واردکنندگان قانونی، به کاسبان تحریم برای افزایش واردات غیرقانونی اشان دامن زده است.
مدیر آزمایشگاه آزمون و ارزیابی تجهیزات شبکه دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه فعالان قانونی این حوزه ، مخالف انحصار فعالیت تنها یک آزمایشگاه در این حوزه هستند، افزود: منظور از کاسبان تحریم درحقیقت واردکنندگان غیرقانونی و همچنین افرادی است که با طولانی و دشوار کردن فرایند کنترل کیفیت ، به رشد قاچاق در کشور کمک می کنند؛ تا در نتیجه، شرکت های مجاز نتوانند از کانال قانونی فعالیت کنند.
او همچنین افزود کسانی که به آزمایشگاه مراجعه می کنند حق دارند از نتایج آزمون خود و شیوه و استاندارد آزمون اطلاع داشته باشند و حتی می توانند به نتایج آزمون نیز در صورت مشاهده خطا یا ایراد فنی یا مدیریتی اعتراض کنند و این موارد بخوبی و مبسوط در استاندارد ISO 17025 که کلیه آزمایشگاه¬های تایید نمونه ملزم به رعایت آن و داشتن اعتبارنامه رسمی آن هستند تصریح شده است.
جهانگیر به طور خاص به بندقانونی استاندارد ایزو 17025 درخصوص "فعالیت مستقل آزمایشگاه های استاندارد" اشاره کرد و گفت: براساس تبصره بند 4-1-4 استانداردISIRI-ISOIEC-17025 ، درصورتی که یک آزمایشگاه بخواهد به عنوان آزمایشگاه شخص ثالث شناخته شود (یعنی آزمایشگاهی که به سفارش یا درخواست طرف اول، مثلاً سازمان تنظیم مقررات و یا سازمان استاندارد برای طرف دوم، مثلاً یک مصرف کننده یا خریدار)، بایستی اثبات کند که بی طرف است و خود و کارکنانش از هرگونه فشار نابجای مالی و غیره که بر قضاوت فنی آنها تاثیرگذار باشد مبرا هستند.
او در این رابطه ادامه داد: بررسی شواهد ساختاری و ترکیب سهامداران برخی آزمایشگاه ها، که گاه به عنوان تنها آزمایشگاه فعال در حوزه تجهیزات رایانه ای فعالیت تایید نمونه می کنند، نشان می دهد مطابق این استاندارد در موضوع سنجش و تایید نمونه ، مستقل عمل نمی کنند یا اصلاً نمی توانند اصل بی طرفی و عدم تضاد منافع شرکت های رقیب را که برای تایید نمونه محصول خود به ایشان مراجعه می کنند رعایت نمایند. بنابراین بجاست که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با افزایش تعداد آزمایشگاه های صاحب صلاحیت، بی طرف و دارای اعتبارنامه ایزو 17925، زمینه را برای رعایت اصل بی طرفی و تضمین کیفیت و صحت نتایج آزمون ها در این فرایند رعایت کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت : شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فروش بلیت های قطار را اینترنتی کرد و فروش بلیت ها را در اختیار ۳ اپلیکیشن در تهران قرار داده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دوایی اظهار داشت: شرکت راه آهن انحصار فروش بلیت قطار را در اختیار 3اپلیکیشن که یکی از آن ها علی باباست قرار داده در صورتی که شرکت راه آهن می توانست به تمام 2 هزار آژانس سراسر کشور وب سرویس بدهد تا آن ها نیز بتوانند روی سایت خود نسبت به فروش بلیت قطار اقدام کنند

وی افزود: در حال حاضر 99درصد بلیت های قطار روی سایت علی بابا قرار دارد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با این اقدام فروش تمام بلیت های قطار در 3اپلیکیشن انحصاری شده است؛ مشابه اتفاقی که برای بلیت های هواپیما در اربعین سال گذشته رخ داد، امسال برای بلیت های قطار رقم زدند.

دوایی بابیان اینکه شرکت راه آهن باید به تمام آژانس های مسافرتی وب سرویس می داد تا از بیکار شدن آژانس های مسافرتی جلوگیری کند خاطرنشان کرد: با این اتفاق آژانس های مسافرتی دیگر سهمی در فروش بلیت قطار نخواهند داشت و بیکار خواهند شد که به صنعت گردشگری و حمل ونقل ایران لطمه زیادی وارد خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها