Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: میدان دام بیرجند به زودی و تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، صبح امروز و به مناسبت روز خبرنگار، از پایگاه خبری خاورستان بازدید کرد و روز خبرنگار را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور با اشاره به اینکه عرصه خبرنگاری و دامپزشکی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و قلم خبرنگار مثل سرنگ دامپزشکان و پزشکان است گفت: بسیاری از بیماری های ناشناخته و یا شناخته شده که امکان درمان آن وجود ندارد، با اطلاع رسانی خبرنگاران به گوش مردم می رسد تا توصیه های پزشکی و راه‌های پیشگیری به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه تنها سازمانی که خدمات آن رایگان بوده و یارانه مستقیم به مردم می دهد سازمان دامپزشکی است، بیان کرد: هشت میلیارد تومان بودجه دامپزشکی در غالب مواد بیولوژیک، در حوزه‌ زنبورستان، آبزی‌پروری، دامداری و مرغداری چه به صورت صنعتی و چه به سنتی صرف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در فضای کشوری، خراسان جنوبی یک استان مرزی است، افزود: به استان ما به عنوان مرزداران حوزه ی سلامت نگاه می شود و ما باید از شیوع بیماری به داخل کشور جلوگیری کنیم که تا کنون با فعالیت‌های سازمان دامپزشکی در این خصوص موفق عمل کرده ایم.

رفیعی پور تصریح کرد: به لطف الهی به دلیل شرایطی که افغانستان دارد سازمان فائو با ایران وارد مذاکره شده که نتیجه آن تفاهم نامه‌ای بود که پایلوت اجرایی آن خراسان‌جنوبی است.

وی در خصوص این تفاهم نامه ادامه داد: نیروهایی از افغانستان با هزینه فائو وارد ایران می شوند و بعد از آموزش توسط ایران به کشور خود برمی گردند، از این طریق میزان انتقال بیماری از این کشور به ایران کاهش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در خصوص تب کریمه کنگو گفت: این بیماری به هیچ عنوان از طریق دام و یا گوشت آن تشخیص داده نمی شود و تنها از طریق ابتلای انسان به این بیماری مشخص می شود، به همین دلیل خرید گوشت به صورت سنتی خطرناک بوده و باید اصول ذبح دام به طور کامل رعایت شود.

رفیعی پور در این خصوص گفت: برای ذبح دام از دستکش استفاده کرده و پس از ذبح گوشت آن درون پلاستیک یا ظرفی قرار داده شود و سپس به مدت 24ساعت در یخچال نگهداری شود، گوشتی که 24ساعت در دمای صفر تا 14 درجه نگهداری شود از هرگونه بیماری ، قارچ و یا ویروس پاک خواهد بود.

وی تصریح کرد: میدان دام بیرجند به زودی و تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح خواهد شد و تا آن زمان از پخش دام در میدان دام فعال غیربهداشتی جلوگیری خواهد شد.

در خصوص آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور هم گفت: این آزمایشگاه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قول هایی در خصوص تخصیص اعتبار این آزمایشگاه از اعتبارات ملی و استانی گرفته شده که امیدواریم امسال کار ساخت این ازمایشگاه به پایان برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ روستا درگیر سیل شدند و تمامی تیم‌های مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

محمودرضا تیمورپور، در گفت‌وگو با ایسنا گفت:در اثر بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در خراسان جنوبی درگیر سیل شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل‌زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعا تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارات و گزارش‌ها اعزام می‌شوند.

تیمورپور گفت: با توجه به بارندگی‌های شب و روز گذشته بیشترین بارندگی در روستای بیشه خوسف به میزان ۶۰ میلی‌متر بوده است.

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بارندگی‌های گزارش شده امروز مربوط به محورهای بیرجند_ خوسف، بیرجند_قاین، بیرجند_سربیشه و سربیشه_درح و در سایر نقاط به صورت نقطه‌ایی ممکن است بارندگی باشد.

وی بیان کرد: محورهای شهداد به نهبندان نیز به دلیل عدم ایمنی مسدود بوده و محورهای طبس به خرو، بیرجند به شوشود، دهک به مختاران و کلیه راه‌های فرعی بخش سرداران خوسف به سرچاه عماری به دلیل طغیان رودخانه مسدود است.

تیمورپور با اشاره به اینکه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان خوسف و نهبندان است، یاداور شد: به برخی از راه‌ها و ابنیه‌های روستایی، آبنماها، بخش کشاورزی، قنوات، اراضی زمین‌های کشاورزی نیز خسارت وارد شده است.

معاون مدیریت  بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با همکاری همه گروه‌های آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین‌آلات سنگین کمک گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی