Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۲ هزار دانشجو در مقطع دکتری وام ویژه دکتری دریافت کردند و پرونده ۳ هزار دانشجو ناقص است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ذوالفقار یزدان مهر در نشست خبری که در سالن همایش‌های صندوق رفاه وزارت علوم برگزار شد افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال ۱۳۵۳ با هدف حمایت از دانشجویان کم بضاعت تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمرکز بر تقویت درآمد زایی، تمرکز بر جلب حمایت از نهادهای عمومی و تمرکز بر اعتبارات معمولی جزو اهداف ما در کوتاه مدت محسوب می‌شود.
یزدان مهر به درآمد‌های اختصاصی صندوق رفاه وزارت علوم اشاره کرد و گفت: میزان درآمدهای اختصاصی ما از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان رسید و امسال امیدواریم به ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی افزود: اعتبارات عمومی به رغم محدودیت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد در چند سال گذشته تاکنون رشد داشته است.
یزدان مهر با اشاره به اینکه توانسته ایم کمبود فضای خوابگاه‌هایی را در کشور به حداقل برسانیم گفت: با توجه به هم افزایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با سازمان برنامه و بودجه توانسته ایم ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی جدید در کشور بسازیم.
وی به وام ویژه دکتری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام ویژه دکتری به دانشجویان مقطع دکتری داده شد و در سال ۹۴ میزان اعتبار این وام به ۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵ به ۶۰ میلیارد تومان رسید.
وی گفت: وام ویژه دکتری به دانشجویان دکتری غیر بورسیه و بورسیه‌های جایابی نشده تعلق می‌گیرد و امسال ۱۵ هزار دانشجو در مقطع دکتری برای دریافت این وام ثبت نام کردند.
یزدان مهر افزود: ۱۲ هزار دانشجوی مقطع دکتری وام ویژه دکتری به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان دریافت کردند و ۳ هزار دانشجو به دلیل نقض پرونده هنوز این وام را دریافت نکرده اند.
وی به کمک خیرین برای ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از نهادهای خیرین برای ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان بهره‌مند شدیم و تا کنون ۲۸ خوابگاه دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده است.
یزدان مهر در ادامه به ارائه تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در ارائه تسهیلات هدفمند از لحاظ کمی و کیفی شاهد جهشی مؤثر و کارآمد بوده‌ایم.
وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد عتبات دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: میزان وام عتبات دانشگاهیان رشد چشمگیری داشته است به طوری از ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دانشجویان متأهل رسید.
یزدان مهر به وام ودیعه متأهلی نخبگان اشاره کرد و افزود: وام ۲۵ میلیون تومانی برای دانشجویان نخبه تهرانی و وام ۲۰ میلیون تومانی برای نخبگان سایر شهر‌ها با همکاری بنیاد ملی نخبگان اختصاص می‌یابد.
وی افزود: دانشجویان غیر نخبه هم وام ودیعه مسکن در تهران به مبلغ ۱۵ میلیون تومان، در کلان شهر‌ها ۱۲ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
یزدان مهر در ادامه با بیان اینکه ۵۰ هزار دانشجو با کمبود فضای خوابگاهی مواجه بودند افزود: با ارائه تسهیلات به دانشجویان هیچ دانشجویی در سال تحصیلی جدید پشت درب خوابگاه نمی‌ماند.
وی به رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: با رتبه بندی که پارسال انجام شد، حدود ۶۴ خوابگاه رتبه ۵ در کشور وجود داشت که به سطوح بالاتر ارتقا یافت و امسال در حال ارتقای خوابگاه‌های رتبه ۳ و ۴ هستیم.
یزدان مهر در ادامه به مشکلات سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال تبدیل آشپزخانه‌های سنتی دانشگاه‌ها به آشپزخانه‌های صنعتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه از ۱۴۵ دانشگاه بازدید شده است افزود: برخی از دانشجویان به دلیل فقر مالی با مشکل تحصیل مواجه هستند که توسط صندوق‌های خیریه که در دانشگاه‌های مناطق محروم ایجاد شده است این مشکل در بسیاری از دانشگاه‌ها برطرف شد و هم اکنون ۱۱۴ صندوق خیریه در مراکز آموزش عالی تهران و شهرستان‌ها ایجاد شده است.
یزدان مهر گفت: میزان مطالبات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال ۹۴ حدود ۴۴۰ میلیارد تومان بود که با کمک دانشگاه‌ها هم اکنون به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی به راه اندازی پویش بخشودگی ۱۰۰ درصدی بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اشاره کرد و افزود: پویش بخشودگی بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ۱۲ مرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در حال افزایش است و پلیس هم با تظاهرات کنندگان به شدت برخورد می کند. به طرز برخورد پلیس با یک دختر جوان در آخر ویدئو دقت کنید.

پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان | ویدئو

کد خبر 847339 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید