Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه هر سال شاهد افزایش نرخ اجاره بها بدون هیچگونه جدول و معیار خاصی هستیم و مالکان به خواست و دلخواه خود اجاره بها را تعیین می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، تهیه مسکن همیشه از نگرانی های خانواده ها بوده و در این بین به دلیل مشکلات مالی، جوانان با این معضل بیشتر روبرو هستند؛ باتوجه به قیمت بالای مسکن،همچنین رکود بازار و عدم توانایی مردم در خرید خانه، مردم مجبور به اجاره نشینی شده اند به طوری که کمتر زوج جوانی را پیدا می کنی که در خانه اجاره ای زندگی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این معضل تنها به موضوع خرید مسکن ختم نمی شود چرا که در بحث اجاره بهای مسکن نیز شاهد گرانی و نابسامانی هستیم و این موضوع به معضلی برای زوج های جوان مبدل شده به طوری که ازدواج و تشکیل خانواده را تحت تأثیر قرار داده است.

به عقیده بسیاری از جوانان پس از معضل بیکاری یکی از مسائلی که باعث کاهش نرخ ازدواج در جامعه می شود، موضوع خرید مسکن و اجاره بها است.

نرخ خاصی برای تعیین اجاره بها وجود ندارد

شرفی یکی از جوانان شازندی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: متاسفانه هر سال شاهد افزایش نرخ اجاره بها در سطح شهرها هستیم که هیچگونه جدول و نرخ خاصی برای افزایش ندارد و هر کس به خواست و دلخواه خود اجار بها را تعیین می کند.

وی ادامه داد: جوانی که تازه ازدواج کرده،اکنون علاوه بر دغدغه های فراوانی که امروزه در زندگی ها وجود دارد، موضوع اجاره های سنگین هم به معضلات او اضافه شده است.

بعد از بیکاری، مسکن مهمترین علت عدم ازدواج جوانان است

اسماعیلی یکی دیگر از جوانان شازندی نیز بیان کرد: به نظر من به دلیل اینکه خرید مسکن برای قشر عظیمی از جامعه بخاطر گرانی ممکن نیست، در نتیجه خانواده ها و جوانان به اجاره نشینی روی می آورند و همین موضوع باعث افزایش اجاره بها شده و از طرف دیگر به دلیل عدم ثبات در بازار خرید و فروش مسکن، صاحبان مسکن در فروش مسکن خود مردد هستند.

این جوان همچنین معضل مسکن را از اصلی ترین مشکلات جوانان می داند و می گوید: ای کاش مسئولان فکری به حال زوج های جوان کنند و با قراردادن تسهیلات و وام با اقساط کم بهره به جوانان کمک کنند تا بتوانند ازدواج کرده و تشکیل زندگی دهند وگرنه با این وضع گرانی و علی الخصوص اجاره مسکن کمتر جوانی توان تشکیل زندگی را دارد.

مسئولان، درد مستأجران را درک کنند

یکی دیگر از شهروندان شازندی گفت: خرید خانه در بازار فعلی، به دلیل بالا بودن قیمت ها برای بسیاری از افراد امکانپذیر نیست، با توجه به گذشت چند دهه از شهر شدن شازند و قدمت بالای خانه ها، خیلی از منازل از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند اما همچنان نرخ اجاره بها رو به فزونی است و قیمت اجاره بها با وضعیت منزل مسکونی تناسب ندارند.

وی ادامه داد: مسئولانی که تا کنون درد اجاره نشینی، اسباب کشی، پرداخت اجاره و... را نکشیده اند چگونه می خواهند مشکلات قشر مستأجر جامعه را درک کرده و حل کنند؟!

صاحبخانه ها، خانه هایشان را به قیمت های دلخواه خود اجاره می دهند

یکی از متصدیان مشاور املاک در شازند نیز می گوید: واقعا بازار مسکن با مشکل روبرو است، ما نه تنها فروش نداریم بلکه اجاره مسکن هم به ندرت صورت می گیرد، صاحبخانه ها، خانه هایشان را به قیمت های دلخواه خود اجاره می دهند و این مشکل باعث شده است خیلی از جوانان توانایی اجاره مسکن را نداشته باشند.

وی افزود: باید نظارت دقیقی بر روی قیمت مسکن انجام شود تا هرکس که خانه ای دارد به هر قیمتی که دوست دارد برای آن تعیین اجاره نکند، این موضوع خیلی به چشم می خورد و ما هر روز شاهد جوانانی هستیم که برای اجاره مسکن به بنگاه می آیند اما دست خالی باز می گردند و واقعا نمی توانند خانه ای را اجاره کنند.

میزان اجاره بها هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد

یکی دیگر از صاحبان بنگاه املاک شازند با بیان اینکه ساخت و ساز تقریبا در شازند تعطیل است، به خبرنگار ما گفت: بیشتر متقاضیان برای اجاره مراجعه می کنند و برای خرید تقریبا هیچ مراجعه ای نداریم، از طرف دیگر نرخ خاصی هم برای میزان اجاره بها وجود ندارد و به صورت دلخواه توسط صاحبان خانه افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه میزان اجاره بها هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به کم شدن سود بانکها برای سپرده ها صابخانه ها تمایل به گرفتن مبلغ رهن زیاد ندارند و بیشتر به دنبال گرفتن اجاره بها هستند و این موضوع هم برای مردم به خصوص زوج های جوان سنگین است.

بنابر این بازار مسکن در شازند از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در رکودی عمیق به سر می برد و مستأجران در رویای خانه دار شدن چشم انتظار تدبیری از سوی مسئولان هستند تا به دنبال این تدبیر که سالهاست منتظر آن هستند، بتوانند صاحبخانه شوند اما گویا این رشته سر دراز دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید

آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهر‌های جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحد‌های خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به ما می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان) عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحد‌های آن همچنان در حال تحویل است، واحد‌های مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

منبع: تسنیم

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده