Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران نبود استاندارد را یکی از آسیب‌های جدی صنعت مترو عنوان کرد و اظهار داشت: عمل به این استاندارد می‌تواند باعث یکپارچه شدن سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری کشور و ارتقای سطح ایمنی در آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم نیست تمامی متروهای کشور یک شکل باشند، اما می‌توان به یک توافق در ایجاد استاندارد رسید تا از این طریق تولیدکننده داخلی هم ترغیب شود در این صنعت ورود پیدا کند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: صنعت مترو ظرفیت خوبی برای بومی سازی دارد و با یکپارچه سازی قطعات مورد نیاز این ناوگان در کشور می‌توانیم گام مهمی در جهت کمک به تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

در ادامه علی عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، نداشتن یک استاندارد جامع در صنعت مترو را یکی از دغدغه‌های اصلی این صنعت عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال از بهره برداری مترو کمبود استاندارهای مشخص احساس می‌شد، اما با تلاش افراد متخصص با سرعت خوبی توانستیم قدم بزرگی در تدوین استاندارد ملی ایمنی در سیستم‌های حمل ونقل ریلی درون شهری کشور برداریم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه تدوین استاندارد ملی سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری با همکاری نمایندگان قطار شهری کل کشور و با محوریت مدیریت کیفیت و ایمنی شرکت بهره برداری مترو تهران انجام شده است، خاطر نشان کرد: تهران به عنوان محوریت تهران مطرح است نه مرجعیت، چرا که در حال حاضر افراد صاحب نظر خوبی داریم و می‌توانیم مبدع استانداردهای بیشتر باشیم.

نظری مدیر مهندسی کیفیت و ایمنی شركت بهره برداری مترو تهران نیز با اشاره به اینکه استاندارد ملی ایمنی در ۷ بخش در حال تدوین شدن است، گفت: تاکنون حدود ۳۸۵۰ نفر ساعت روی این استاندارد فعالیت شده است و بخش سوم آن با عنوان الزامات تجهیزات ایمنی، امدادرسانی، سامانه‌ها و تجهیزات پیشگیری و مقابله با حریق و دود، سال گذشته و قسمت ششم استاندارد مذکور نیز با عنوان الزامات مهندسی عوامل انسانی در طراحی مراکز کنترل، امروز رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود

فرماندار ساری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان گفت: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شورا واقع در تالار مرکزی ساری با تاکید بر رساندن جایگاه شهر ساری به رتبه نخست استانی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری این پروژه‌ها با تلاش اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران شهرستان ساری بوده است.

فرماندار ساری گفت: ما می‌توانیم با همت مضاعف مدیران شهری و اعضای شوراهای شهری و روستا و همچنین کمک نماینده دولت با تخصیص اعتبارات ملی اکثر پروژه‌های بر زمین مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه بالای این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از استاندار مازندران خواستاریم تا تلاش کنند که مرکز استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

این مسئول یادآور شد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان مانند علما و مدیران شهری و استانی و نخبگان، ساری را به رتبه نخست برسانیم.

کد خبر 748549

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد