Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل مدافع دو تن از مدیران کانال های تلگرامیاظهار کرد: تا حالا مشخص نیست که جلسه دادگاه علنی یا غیر علنی برگزار می شود؛ اما خواسته ی ما از ریاست محترم دادگاه این است که جلسه فردا به صورت علنی برگزار شود تا دفاعیات متهمان برای روشن شدن ابهامات شنیده شود.

علی مجتهد زاده در گفت و گو با خبرنگار جماران، در رابطه با دادگاه مدیران کانال‌های تلگرامی که قرار است فردا در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شود گفت: بنده وکیل آقایان کشوری و باقری هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکالت آقایان جمشیدی و جعفری را آقای نعیم رضا نظامی چهارمحالی برعهده دارد و آقای نقدی که خواهرشان وکیل‌شان هستند.

وی درباره وضعیت علی احمدنیا نیز اظهار داشت: وکالت پرونده ایشان را آقای میرزازاده برعهده دارد. تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، برای ایشان نیز قرار وثیقه صادر شده بود اما ایشان برای فراهم کردن آن با مشکل روبه‌رو شده بودند و نتوانسته بودند آن را تودیع کنند. با این حال، من نمی‌دانم مشکل ایشان حل شده یا نشده است.

این وکیل دو تن از مدیران کانال هایتلگرامیدر مورد جلسه فردا اظهار کرد: تا حالا مشخص نیست که جلسه دادگاه علنی یا غیر علنی برگزار می شود؛ اما خواسته ی ما از ریاست محترم دادگاه این است که جلسه فردا به صورت علنی برگزار شود تا دفاعیات متهمان برای روشن شدن ابهامات شنیده شود.

مجتهد زاده با بیان این که اتهام موکلان بنده و دیگر متهمان اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام است، گفت: از نظر من به عنوان یک حقوقدان، این اتهامات فاقد وجاهت و مبنای قانونی است چرا که هر چه باشد این افراد در کانال ها و شبکه های اجتماعی کار می کردند که منتسب به دولت بوده است و این اتهامات برای کسانی که با دولت همکاری می کرده اند بسیار سنگین است.

وی افزود: حداکثر فعالیتاین افراد می تواند حمایت از فعالیت های دولتیا افرادی از دولت بوده باشد که به هیچ وجه جرم محسوب نمی شود. اما اگر به فرض از این فعالیت ها این اتهامات بر می آید، پس در درجه اول باید مسئولین دولتی پاسخ گوی آن باشند.

این وکیل دادگستریابراز داشت: چگونه ممکن است که همکاری با دولت تبلیغ علیه نظام و حکومت باشد. ما اگر جدا از مباحث و دعواهای سیاسی به این پرونده نگاه کنیم، می بینیم که واقعاً این اتهامات در مورد آن ها صدق نمی کند. درست نیست که یک عده قربانی دعواهای سیاسی شوند.

وی در پایان تاکید کرد: ما همین استدلال را فردا در دادگاه مطرح خواهیم کرد و خواستار شنیده شدن دفاعیات و صدای متهمان و وکلایشان هستیم.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل