Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:31:44 GMT

الگوی سوم زن مسلمان را از غرب و شرق متمایز می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۶۳۹۵۵

الگوی سوم زن مسلمان را از غرب و شرق متمایز می کند

یک دکترای جامعه شناسی اذعان داشت: : سخنان حکیمانه امام امت نشان دهنده ژرفای اندیشه متعالی ایشان است. سخنان رهبر معظم انقلاب (ظله تعالی ) ما را به این امر رهنمون می کند که در میان زن ومرد بحث باید بحث انسانیت و سرچشمه ای که انسانیت از آن جاری شده است باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان:پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از موضوعاتی که به شکل جدی مورد بحث و توجه افکار عمومی ایران و جهان قرار گرفت بحث زن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر یک از مکاتب گوناگون جهان زن معنای متفاوت و جایگاه گوناگونی دارد اما پرسشی که مطرح می شود این است جایگاه زن مسلمان در دنیای مدرن امروز و انقلاب اسلامی چگونه است و چگونه باید باشد.

الگوی زن غربی حاصل تهاجم فرهنگی

در سالهای پس از انقلاب زنان ایرانی در جوامع غربی و از سوی دولتهای مستکبر و معاند نظام اسلامی مورد توجه خاصی قرار گرفتند و دشمنان انقلاب اسلامی با برنامه ریزی و هجمه های فرهنگی سعی در انحراف زن مسلمان ایرانی داشتند. در سالهای پس از انقلاب همواره تهاجم فرهنگی زن و خانواده های ایران را نشانه گیری کرده و تلاش های بسیاری را برای تغییر الگوی زن مسلمان ایرانی کرده است.

الگوی زن غربی و شرقی که در جهان مطرح شده و رد پای آن در ایران نیز دیده می شود نتیجه ای جز فروکاهیدن نقش و جایگاه زنان ندارد و با ایجاد تزلزل در بینیان خانواده زنان را به سطحی نگری و روزمرگی می کشاند. در این بین زنان مسلمان ایران باید به دور از الگوهای غرب و شرق در پی الگوی سومی باشند که جامع و مانع بوده و مقام و منزلت زن را احیا کند.

الگوی سوم به جای الگوهای غرب و شرق

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی ) از الگوی سومی سخن به میان می آورد که نه شرقی است و نه غربی ایشان می فرمایند :زن در تعریف غالباً شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالبا غربی به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است .معرفی می شد .شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است .زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می توان زن بود ,عفیف بود ,محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود . می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

در خصوص فرمایشات رهبری در ارتباط با الگوی سوم گفتگویی با مستانه احمد نیا دکترای جامعه شناسی انجام دادیم .

احمدنیا اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب ایت الله خامنه ای (ظله تعالی ) الگوی سوم را مطرح کردند و این مساله یک پرسش بزرگ را درون خود به صورت نهفته دارد. اینکه آیا بین زن مسلمان و دیگر زنان تفاوتی وجود دارد یا خیر؟ در جهان امروز با مساله بحران هویت انسانها مواجه هستیم. انسانهایی که نه هدف خود را از خلقت می دانند و نه می خواهند دیگران از این هدف آگاه شوند .

حراج جاذبه های جنسی بدترین ستم در حق زنان است

وی افزود: سخنان حکیمانه امام امت نشان دهنده ژرفای اندیشه متعالی ایشان است. سخنان رهبر معظم انقلاب (ظله تعالی ) ما را به این امر رهنمون می کند که در میان زن ومرد بحث باید بحث انسانیت و سرچشمه ای که انسانیت از آن جاری شده است باشد. همه ما از خداییم بنابراین در درجه اول فعلی که از ما سر می زند باید در راه خدا و مطابق با مقام انسانیت باشد به همین دلیل نباید در جامعه زنان برده مردان شوند که بخواهند برای اثبات حضور خود در جامعه از جذابیت جنسی خود بهره بگیرند چون زمانی که زنان با جاذبه جنسی خود را به حراج بگذارند کسی به فهم و کمال زنان توجه نمی کند بلکه بدترین ستم ها و حقارت ها نصیب آنان می شود .

احمد نیا تصریح کرد :با توجه به طبیعت وجودی زنان، آنها توانمندی ساختن کل جامعه بشری را با تربیت افراد صالح جامعه در دامن پر مهر خود در کنار همسرانشان دارند .

زن مسلمان شکل سومی از زنان دنیاست

دکترای جامعه شناسی اذعان داشت : زن مسلمان شکل سومی از زنان دنیاست نه غربی می اندیشد که تمام هستی خود و هدف از افرینش خود را به عنوان خلیفه خدا تحت الشعاع جنسیت خود از دست بدهد و به تباهی بکشاند و نه شرقی و منزوی دور از هیاهوی جهان است که به عنوان تماشاچی محسوب شود .زن مسلمان انسانی آزاده است که نه در بند جسم و القائات کثیف دنیوی برای نمایش تن است زن مسلمان زنده است جون اندیشمند است و برای آبادانی دنیا و آخرت خویش می کوشد حتی با دستان پر مهرش دیگران را نیز در رسیدن به صراط مستقیم یاری می دهد .

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نیر الهامی، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، گفت: با ادامه دار بودن جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطین، همچنان غزه در آتش خشم و کینه دشمنان قسم خورده اسلام می‌سوزد.   وی افزود: امروز مردان، زنان و کودکان غزه تاوان ایستادگی و عدالتخواهی خود را پس می‌دهند و بدون داشتن هیچ پناهی، بر روی آوار خانه‌های خود ایستاده و نشان پیروزی بلند کرده‌اند.   الهامی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص): «کسی‌که در راه احقاق حق ستم‌دیده گامی بردارد خداوند قدم‌های او را در روزی‌که همه قدم‌ها می‌لرزد باثبات و استوار قرار می‌دهد» در حدیثی قدسی خداوند متعال نیز می‌فرمایند «سوگند به عزت و جلالم که من از ظالم در دنیا و آخرت انتقام می‌گیرم و نیز کسی‌که مظلومی را ببیند و قدرت یاری او را داشته باشد، اما یاری‌اش نکند، او را کیفر خواهم کرد»؛ این حدیث قدسی و کلام پیامبر اکرم (ص) مسیر زندگی را برای ما مشخص می‌کند.   وی گفت: رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود در چاه عمیق فرو افتاده و برای چند روز بقای بیش دست به هر جنایتی می‌زند؛ غافل از اینکه وعده خداوند بر استقرار مستضعفین در روی زمین حق علیه باطل است و انشالله به زودی محقق خواهد شد.   مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی افزود: ما زنان، دختران و خانواده‌های غیرتمند استان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور انزجار خود را نسبت به اعمال وحشیانه حمله‌های رژیم صهیونسیتی ابراز نموده و برای پایان دادن به نفس‌های آخر این رژیم کودک کش هم قسم می‌شویم که تمام توان خود را به میدان آورده و روایتگر این اقتدار و حماسه باشیم تا مسیر تمدن‌سازی و ظهور را هموار نموده و نقش حیاتی خود را در این مسیر ایفا کنیم.   وی گفت: همچنین اعلام می‌داریم در هر برهه و زمان همچون هشت سال دفاع مقدس مطیع امر ولی فقیه زمان با کوچک‌ترین اشارتی از سوی معظم له آماده دفاع از ملت مظلوم فلسطین هستیم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآن، فرصتی برای آشنایی ملت‌هاست/ فلسطین قطب‌نمای مسلمانان است
  • بعضی از ملت‌های مسلمان لکه ننگ حمایت از صهیونیست‌ها را از کشورشان پاک کنند
  • غزه گورستان قوانین بین المللی است
  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • غزه گورستان نقض قوانین بین المللی است
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • آیا الگوی سوم قابلیت توجیه علمی دارد؟
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است