Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@23:35:26 GMT

بررسی تازه‌ترین تشخیص بیماری‌های قلبی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۶۵۵۲۸

رویداد۲۴-تازه‌ترین روش‌های تشخیص بیماری‌های قلبی بررسی می‌شود.مژده مزیدی دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق گفت: با توجه به برنامه ریزی‌ها ی دقیق و منسجم و سیاست‌های هیئت مدیره انجمن آترواسکلروز ایران مبنی بر برگزاری کنگره و همایش‌ها در ابعاد بین المللی و مبنی بر استاندارهای جهانی، تلاش انجمن آترو اسکلروز ایران بر این بوده همچون سال‌های قبل، نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب وعروق را از نقطه نظر اجرایی و استاندارهای بین المللی و بالابردن انگیزه حضور فعالان حوزهٔ پزشکی کشور در به اشتراک گذاشتن آخرین تحقیقات، ایده‌ها و روشهای نوآورانه خود درسطحی فرا‌تر برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره سخنرانان شرکت کننده در این همایش گفت: از ۲۵۰ نفر از سخنرانان علمی، هیئت رئیسه و گرداننده پانل و بیش از ۲۰ سخنران خارجی از انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکای شمالی و ایرلند و همچنین بیش از ۴۰۰۰ شرکت کننده جامعه پزشکی قلب و عروق کشور، متخصصین قلب و عروق، فوق تخصص قلب، فلوشیپ اینترونشال، بیهوشی قلب، جراحان قلب، فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، متخصصین الکتروفیوزیولوژی، رزیدنت‌ها و فلوشیپ‌های قلب و عروق و پرستاران ویژه قلب در نوزدهمین کنگره حضور خواهند داشت.

مزیدی اظهارداشت: همچون سال قبل به سه مقاله بر‌تر و سه پایان نامه بر‌تر در جلسه Young Cardiologist Award جوایزی به رسم یادبود از طرف کنگره به برگزیدگان اهدا خواهد شد. برای اولین بار در ایران طی یک برنامه ریزی دو روزه، مجمع تصویربرداری قلب و عروق، با حضور اساتید و پزشکان متخصص و مجرب عرصه قلب و عروق کشور و همچنین حضور سخنرانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق تصریح کرد: یکی از شاخص‌های نوزدهمین کنگره وجود سیستم‌های نوین مدیریتی و وجود فناوری‌های پیشرفته از قبیل می‌زهای لمسی هوشمند (Interactive Table) خواهد بود که مجهز به یک کامپیو‌تر پیشرفته داخلی با قابلیت دریافت چند تاچ همزمان می‌باشد که پزشکان و متخصصین گرانقدر حاضر در کنگره قادر خواهند بود از طریق قابلیت‌های منحصر به فرد این صفحه نمایش از کلیه اطلاعات کنگره، اعم از مشاهده کلیه پانل‌های علمی، نمایش تصاویر و عناوین سخنرانان خارجی، نمایش فضای نمایشگاهی، امکان انتخاب غرفه‌ها، نمایش اطلاعات غرفه و سایر امکانات این فناوری بهره‌مند شوند.

وی از پخش زنده سخنرانی‌های مراسم خبر داد و گفت: کلیه پزشکان و متخصصین قلب و عروق در اقصی نقاط جهان قادر به مشاهده پخش زنده تمامی سخنرانی‌ها علمی کنگره به صورت آنلاین از طریق وب سایت انجمن آترواسکلروز ایران می‌باشند.

گفتنی است، نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق را به همت انجمن آترو اسکلروز ایران در تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ شهریور ماه ۹۶ در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزارمی شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری که با افسردگی مرتبط است

افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی از نظر ژنتیکی مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا،  افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی چالش‌های اصلی سلامت هستند که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند.

نتایج تحقیقات از دهه ۱۹۹۰ نشان داده است که یک پیوند دوطرفه وجود دارد؛ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی هستند و افرادی که بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارند اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند. این رابطه متقابل نیاز حیاتی برای مداخله زودهنگام را برجسته می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که نوجوانان مبتلا به افسردگی را از نظر علائم قلبی عروقی تحت نظر داشته باشید و بر مدیریت پیشگیرانه این خطرات سلامتی مرتبط تاکید دارد.

در حالی که عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن مدت‌هاست در رابطه بین افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی دخیل بوده‌اند، نتایج تحقیقات اخیر ارتباط درونی‌تری را نشان می‌دهد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این بیماری‌ها مسیرهای ژنتیکی مشترکی دارند و مبنای ژنتیکی مشترک را آشکار می‌کنند که بر هر دو شرایط تأثیر می‌گذارد.

یافته‌های مهم فنلاند

دکتر بینشا اچ میشرا و گروه او در دانشگاه تامپر فنلاند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. آنان از طریق تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خون و داده‌های بیان ژن، ماژول ژنی خاص مرتبط با افسردگی و سلامت قلبی‌وعروقی را شناسایی کردند. این ماژول شامل ۲۵۶ ژن است که سطح بیان آنها با افزایش خطرات برای هر دو شرایط مرتبط است.

دکتر میشرا اظهار کرد: شناسایی این ژن‌ها نه تنها نشانگرهای زیستی جدیدی را برای افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی فراهم می‌کند، بلکه دری را به روی توسعه درمان‌هایی باز می‌کند که می‌توانند هر دو بیماری را به طور همزمان هدف قرار دهند.

محققان دریافتند که سه ژن برتر در این ماژول با چندین اختلال مغزی و سلامت ضعیف قلبی‌وعروقی مرتبط هستند و بر نقش عوامل ژنتیکی در بروز همزمان این شرایط تأکید دارند.

دکتر میشرا اظهار کرد که یافته‌ها نه تنها درک ما را از زمینه‌های بیولوژیکی این شرایط افزایش می‌دهد، بلکه به هموار کردن راه برای رویکردهای یکپارچه برای درمان کمک می‌کند.

این تحقیق نه تنها درک ما را گسترش می‌دهد، بلکه امیدی را برای راهبردهای پیشگیری و درمان مؤثرتر، با هدف قرار دادن علل ریشه‌ای و نه فقط علائم این مسائل بهداشتی فراگیر، ارائه می‌دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Psychiatry منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟