Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان>اروپا - همشهری آنلاین:
بحران تخم مرغ‌های آلوده به سم «فیپرونیل» (fipronil) که سرمنشاء آن هلند اعلام شد و بحران ناشی از آن ۱۵ کشور اروپایی را درگیر کرد؛ اینک مرزهای اروپا را درنوردیده و به قاره آسیا رسیده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بحران تخم مرغ های آلوده در حال حاضر فراتر از مرزهای اروپا رفته و محصولات تولید شده از این تخم مرغ ها در هنگ کنگ نیز شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیونر سلامت و بهداشت غذایی اروپا، پیش بینی کرد که 26 سپتامبر (چهارم مهر) در گردهمایی وزیران و سازمان های ایمنی مواد غذایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که درگیر این پرونده هستند، به محض دستیابی به حقایق، آن را در اختیار خواهند گذاشت.

«ویتنیس آندریوکایتیس» (Vytenis Andriukaitis) تاکید کرد: به جای از دست دادن انرژی برای سرزنش کردن یکدیگر، باید در کنار یکدیگر به منظور جلب درس های لازم و حرکت رو به جلو تلاش کنیم.

خبرگزاری فرانسه افزود: بر اساس گزارش کمیسیون یاد شده، تخم مرغ های پخته شده و یا مایع که آلوده به سم فیپرونیل هستند، در کشورهایی همچون سوئیس، هنگ کنگ، فرانسه، سوئد، انگلیس، اتریش، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی و دانمارک توزیع شده است.

پاریس اعلام کرده است که 250 هزار تخم مرغ آلوده به سم فیپرونیل در ماه آوریل در فروشگاه های این کشور توزیع شده است و در مجموع 17 کشور، از جمله 15 عضو اتحادیه اروپا، درگیر این بحران شده اند.

به گزارش ایرنا، فیپرونیل نوعی حشره کش برای از بین بردن شپش قرمز است و کاربرد آن در صنایعی که به تولید محصولات مورد استفاده انسان می رسد، در اتحادیه اروپا ممنوع است.

نخستین اخبار مبنی بر توزیع تخم مرغ های آلوده به سم فیپرونیل حدود یک هفته پیش توسط آلمان و بلژیک مطرح شد و این کشورها خواستار توضیح هلند در زمینه تولید و توزیع این تخم مرغ ها شدند.

در همین ارتباط 180 مزرعه مرغداری در هلند تعطیل شده است و تاکنون دهها میلیون تخم مرغ آلوده از بازار کشورهای اروپایی جمع آوری و معدوم شد و این روند همچنان ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال