Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تخلفات مختلف در شهرداری گرگان خبرداد و گفت: علاوه بر گزارش های مکرر، حاکمیت استان عزمی برای برخورد با این تخلفات ندارد.

سید محمد قدس مفیدی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل نشدن جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان، اظهار کرد: ابهاماتی در خصوص جلسه امروز وجود دارد و برداشت من این است که این جلسه به خاطر زیرگذر ناهارخوران تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که تجهیزکارگاه زیرگذر ناهار خوران بدون داشتن مصوبه شورا غیر قانونی است،ادامه داد: احتمال داشت این لایحه در صحن شورا رأی نیاورد و اگر دوباره رأی نیاورد، برابر قانون، اگر بخواهد دوباره مطرح شود، 6 ماه زمان گرفته می شود.

وی اضافه کرد: راهکار این استکه دو سوم اعضای شورا باید امضاء کنند تا دوباره لایحه مطرح شود ولی به نظر می رسد، این امر چه در این شورا و چه در شورای بعد محقق نمی شد وکار به مشکل می خورد.

قدس مفیدی اضافه کرد: هر چند راهکارهای مختلفی وجود دارد و می توان، بخش هایی از لایحه را تغییر داد و بیان کرد این لایحه، لایحه قبلی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در حالی که ما لایحه را مصوب نکردیم، پیمانکار آن جا مستقر شده و کار را تحویل گرفته و تجهیز کارگاه کرده است، همچنین پلاکارد نصب کرده که زیرگذر احداث می شود و این کار غیرقانونی است.

قدس مفیدی اظهار کرد: حاکمیت استان عزمی بر برخورد با این دسته از تخلفات ندارد، کما این که در گزارشات دیگری نیز شاهد این قضیه بودیم و چون قانون زیاد داریم، می توان برای فرار از آن، قانون ها را به هم وصل کرد.

وی در خصوص معایب لایحه گفت: هر گونه بارگذاری در جاده نهارخوران اشتباه است زیرا بن بست طولانی است و آن مکان، جاده سلامت است و نباید بارگذاری انجام شود.

وی همچنین افزود: باید پروژه ای اجرا شود که ارزش منطقه را بالا ببرد نه این که از آن بکاهد، با یک پروژه گردشکری مناسب می توان ارزش مکانی را بالا برد.

قدس مفیدی در خصوص تله کابین نهارخوران گفت: تله کابین را می تواند در جایی زد که مردم تمایلی برای ساخت و ساز ندارند و باید مکان یابی بهتری صورت گیرد.

روگذرهای کمربندی گرگان مصوبه شورا ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: ما در ابتدا یک مصوبه برای پروژه ارتباط بین بهارستان و جامی به شهرداری دادیم، پروژه مطالعه و طراحی شد و برآورد آن 10 میلیارد و 100 میلیون تومان بود.

قدس مفیدی گفت: اما شهردار به جای این پروژه روگذر، دو روگذر دیگر را بدون مصوبه در کمربندی اجرا کرد و ماهیت این پروژه عوض شد.

وی بیان کرد: دلیل شهردار این بود که چون ما نمی توانیم بخشی از کارخانه واقع در کمربندی را بخریم، این کار را انجام دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پس شأن نزول کمیسیون عمران شورا چه است که این کار ربطی به شورا نداشته باشد.

قدس مفیدی عنوان کرد: بعد از انجام این پروژه، شهردار لایحه آورد که می خواهد بخشی از آن کارخانه را تملک کند، و این امر نشان می دهد که پروژه های روگذر کمربندی اشتباه بوده و شهردار باید این را بپذیرد

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!

آفتاب‌‌نیوز :

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز، ۴ نفر از کارکنان رسمی شهرداری که به عنوان قائم مقام ذی حساب معرفی شده‌اند بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه پایش مصوبات شورای شهر تهران امروز رونمایی می‌شود، گفت: قبلا هم بوده بود، ولی متوقف شد؛ پایش مصوبات کار جدیدی است و به سرانجام رسید.

به گفته چمران، کاشانی به عنوان خزانه‌دار شورا هم گزارش مالی را ارائه می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مفقود شدن کارگر خدمات شهری در منطقه ۱۵، گفت: به دلیل بارندگی این کارگر در حال باز کردن نهر برای جلوگیری از سرریز شدن اب بود. حجم آب زیاده بود و وی را برده است، هنوز این فرد پیدا نشده و امیدواریم پیدا شود.

چمران گفت: در این مواقع باید با دقت و امنیت افراد وارد کانال شوند و تنها نباشند و برنامه ریزی کنند تا چنین حوادثی رخ ندهد.

وی در خصوص حصار کشی در پارک لاله و حواشی پیش آمده، گفت: هنوز مشخص نیست. چیزی که برداشت من است و طی پیگیری‌ها گفته‌اند بعد از جشن ماه رمضان احساس می‌شده که جا‌هایی برای این کار نیاز است، قرار نیست درختی قطع شود و ما هم این اجازه را نمی‌دهیم البته باید طرحی آورده شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز در بوستان‌ها، گفت: در دوره سوم شورا مصوبه‌ای تصویب شد که در بوستان‌های بالای یک هکتار می‌توانند خدمات مورد نیاز بوستان (مسجد و کتابخانه) را بسازد و حتی ساختمان اداری هم نمی‌توانند بسازند.

وی در خصوص قرارداد‌های سفربه چین، گفت: هر عضوی از شورا خواسته این قرارداد‌ها را در اختیارش گذاشته‌اند، قرارداد‌ها محرمانه است، چون مشکل امنیتی دارد (برای ما ندارد برای کشور دیگر دارد) و نباید منتشر شود و مشکلی در متن قرارداد نیست و زیر نظر متخصصین وزارت خارجه، بانک مرکزی و. بسته شد و نظیر این قرارداد قبلا هم بود مثل واگن‌ها که سال ۹۶ بسته شده است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آخوندی گفت: هنوز جلسه‌ای برای تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری برگزار نشده و بنده در این خصوص دوبار تذکر دادم و اگر این‌بار نیز به نتیجه نرسد بنده از عضویت کمیته مورد نظر استعفا می‌دهم.

این عضو شورای شهر تهران به افتتاح یک مجموعه سوارکاری اشاره کرد و گفت: این مجموعه مدت‌ها بدون استفاده و مخروبه بود و این مجموعه در تهاتر املاک شهرداری با وزارت ورزش و جوانان، در اختیار قرار داده و راه اندازی شد.

آخوندی در ادامه گفت: باید مراقب فضاسازی‌های صورت گرفته در رسانه‌ها باشیم. یکی از وزرای سابق گفته که با مردم چه می‌کنید؟ در حالی‌که باید ۵۰۰ سال توضیح دهد که در گذشته با مردم چه کرده است. از غار خود بیرون آمدند و مدعی شده اند. درحالی که شهرداری خود حامی حفظ محیط زیست است.

در ادامه جلسه امروز شورا سوده نجفی به موضوع سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر از فعالیت مثبت سرپرست این سازمان از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به تعیین تکلیف جایگاه مدیرعامل سازمان اقدام کند.

نجفی همچنین به موضوع پارک لاله اشاره کرد و گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله به وسعت ۲۰۰۰ متر توسط شهرداری حصار کشی شده و قرار است در این بوستان یک فضای فرهنگی ساخته شود. وقتی گفته می‌شود ساخت و ساز بدون قطع درختان انجام می‌شود. سوال ما این است که در هر ۲ هزار متر هیچ درختی وجود ندارد؟ در این بوستان درختان ارزشمند و تنومندی وجود دارد. گویا دستور توقف ساخت و ساز در بوستان صادر شده و از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام کند و دستور دهد حصار‌هایی که دور این بوستان کشیده شده، برداشته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند