Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:29:37 GMT

«استرس و بی‌خوابی» عامل ایجاد گل‌مژه چشم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۶۷۷۵۹

شاهرخ رامین چشم پزشک،در خصوص علت ایجاد گل‌مژه بر روی پلک چشم گفت: این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی همچون بیماری‌های زمینه‌ای (رزاسه) و یا تغییر شرایط زندگی باشد.

خبرگزاری فارس: یک چشم پزشک گفت: بی‌خوابی و افزایش استرس یا در مواقعی بر اثر افزایش مصرف غذا‌های گرم (همچون گردو، عسل، فلفل، زنجبیل و ادویه دارچین) ترشحات چربی و روان پلک، غلیظ شده و سبب بسته شدن منافذ خروجی چربی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شاهرخ رامین چشم پزشک،در خصوص علت ایجاد گل‌مژه بر روی پلک چشم گفت: این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی همچون بیماری‌های زمینه‌ای (رزاسه) و یا تغییر شرایط زندگی باشد.

وی افزود: محل تماس پلک با قرنیه چشم، غدد چربی تخصصی وجود دارد، حدود ۴۰ غده چربی بر روی پلک بالا و ۴۰ غده چربی بر روی پلک پایینی قرار دارد که وظیفه آن‌ها این است که با هر پلک زدن لایه چربی را روی سطح چشم قرار داده و باعث شادابی و رطوبت چشم شوند.

این چشم پزشک اضافه کرد: با تغییر رفتار مثلاً با بی‌خوابی و افزایش استرس و یا در مواقعی با با افزایش مصرف غذا‌های گرم (همچون گردو، عسل، فلفل، زنجبیل و ادویه دارچین) ترشحات چربی و روان، غلیظ شده و سبب بسته شدن منافذ خروجی چربی می‌شوند و در نتیجه باعث ایجاد گل‌مژه بر روی سطح پلک می‌شوند.

رامین افزود: گاهی اوقات این توده‌ها پاره شده و محتویات آن به داخل بافت چشم می‌ریزد و سبب ایجاد بافت التهابی می‌شوند. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع دور کردن استرس از زندگی و داشتن خواب منظم و رژیم غذایی مناسب است.

وی گفت: همانطور که بی‌خوابی می‌تواند چشم را قرمز کند، گل‌مژه نیز به به دنبال استرس یا بی‌خوابی ایجاد شده و سپس با رعایت سبک زندگی صحیح برطرف می‌شود.

این چشم پزشک در خصوص راه درمان این گل‌مژه‌ها گفت: باید پنبه را به آب گرم آغشته کرده و سپس لبه پلک با آن تمیز شود و بعد چشم را با شامپو بچه شست‌وشو داده تا محتویات این گل‌مژه خارج شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است، گفت: در جهت تحقق این امر مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، مصطفی گل‌شکن امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه مدیریت منابع فیزیکی اظهار کرد: ۴۳ پروژه با زیربنای بیش از ۹۷۶ مترمربع و با ارزش ریالی بیش از ۲۱۸ میلیارد تومان تا فروردین ماه سال ۱۴۰۳ افتتاح شده و بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در دوره کنونی تا پروژه‌ای به بهره‌برداری نرسد، آن را افتتاح نخواهیم کرد، افزود: تعداد ۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان در نظام سلامت گیلان آماده افتتاح است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت را یکی از مهم‌ترین مطالبات نظام سلامت استان دانست و خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این امر مهم، دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی را جهت اتمام و افتتاح آن را در اولویت قرار داده است.

گل‌شکن با اشاره به عملکرد این حوزه در بخش نیروی انسانی تصریح کرد: آزمون استخدامی ورودی ۳۶۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جذب ۱۳۶ به‌ورز طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی اظهار کرد: نگارش پیش‌بینی بودجه تفصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تأیید نهایی بودجه به‌عنوان یکی از اولین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، پایش حضوری عملکرد بودجه‌ای واحدها، جذب ۱,۰۴۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای وزارتی از ابتدای سال تاکنون، پیگیری جذب اعتبارات وزارت نفت، پیگیری اعتبارات مصوبات سفر، محرومیت زدایی از استانداری و سازمان برنامه و بودجه، تهیه مقدمات لایحه بودجه ۱۴۰۳، انجام ۳۹ پایش از پروژه‌های سطح استان و مقایسه میزان پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه‌های عمرانی با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و تهیه و ارائه فرم‌های توجیه فنی و اقتصادی برای انواع طرح‌های تملکی، تعمیرات و بازسازی و تجهیزات و نظارت و کنترل هزینه‌های درخواستی تملکی و شناسایی موارد غیر ضروری از عملکردهای مدیریت بودجه و پایش عملکرد است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تخصیص ۵۰۳ پست بلاتصدی مصوب متناسب، بررسی و ورود اطلاعات کارکنان قراردادی به منظور تعریف پست‌های نشاندار A در سامانه جامع تشکیلات وزارت متبوع، پیگیری و دریافت مصوبه هیأت امنا در خصوص تشکیلات بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، بازنگری، جاریزی اسمی و تعریف پست‌های مذکور در سامانه جامع تشکیلات وزارت متبوع جهت بهره برداری و صدور حکم و هماهنگی، بررسی و ارسال اطلاعات درخواستی در راستای بازنگری تشکیلات تفصیلی معاونت‌های بهداشتی و آموزشی به وزارت متبوع از جمله اقدامات این معاونت در حوزه مدیریت تحول اداری است.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه مدیریت امور پشتیبانی و توجه ویژه این معاونت در حوزه ایجاد زیرساخت رفاهی پرسنل طی سال گذشته خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی مجتمع ارفع تهران و تبدیل تعداد واحدها مجتمع از دو به شش واحد، پرداخت تسهیلات اقامتی و سیاحتی، بازسازی و تجهیز واحدهای مسکونی موجود در واحدهای تابعه دانشگاه، بازسازی و تجهیز هشت واحد مسکونی در شهرستان‌های گیلان و تأمین اعتبار و پیگیری بهسازی ساختمان قدیمی آموزش در محوطه بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، تأمین فضاهای اقامتی در کاشان، همدان، مشهد و اراک و بهره برداری از هفت واحد اقامتی تحت عنوان مهمانسرا تنها بخشی از اقدامات این معاونت بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش در ایجاد نظم و انضباط مالی تصریح کرد: ایجاد نظم و انضباط مالی به ویژه مدیریت و عدالت در تمامی پرداخت‌ها، پرداخت بخش قابل توجهی از بدهی‌های پرسنلی و غیر پرسنلی مطابق با اولویت‌های کلان دانشگاه و برنامه زمان‌بندی انجام شده از مهمترین اقدامات در حوزه مالی بوده است که در پرداختی پرسنلی رتبه یازدهم کشور و در مجموع پرداختی‌ها رتبه پانزدهم کشور در بین ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی هستیم.

گل‌شکن از افزایش ۳۹ درصدی وصول مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، مدیریت مالی این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در همایش ملی مدیریت مالی جایزه دو ستاره را کسب کرده است.

کد خبر 749887

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • آنچلوتی: کمی استرس دارم!
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • این داروها عامل میگرن هستند