Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور سرمایه گذاران باید فرش قرمز پهن کرد و در این زمینه فرمانداران باید زمینه حضور سرمایه گذاران در بخش های گردشگری و صنایع مختلف را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی کاظمی باباحیدری شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان گفت: استان همواره در بیکاری دارای رتبه دوم و سوم بوده است و اقدامات مثبتی به منظور رفع این مشکل انجام شده و امید است که نتایح حاصله مطلوب واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با رایزنی های انجام شده مقرر شد دو کارخانه قطعه‌سازی خودرو و تجهیزات کولر در استان به منظور ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی راه اندازی شود که امید است این مهم در آینده ای نزدیک محقق شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای حضور سرمایه گذاران باید فرش قرمز پهن کرد و در این زمینه فرمانداری ها باید زمینه حضور سرمایه گذاران در بخش های گردشگری و صنایع مختلف را فراهم کنند.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به پتانسیل های بالایی که در زمینه گردشگری دارد با تقویت و توسعه این بخش می توان زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال را فراهم کرد.

کاظمی بابا حیدری توسعه زیرساخت های جاده ای، هوایی و ریلی را یکی از نیازهای استان برای حضور سرمایه گذاران دانست و افزود: برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بایستی بروکراسی اداری کنار گذاشته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات دمکراتیک ترین روش برای بیان مطالبات مردم است،افزود: در بحث مسائل ملی، سهم خواهی، معامله سیاسی و قومیت گرایی جایی ندارد و در این زمینه فراکسیون امید منافع ملی را دنبال می کند.

وی با اشاره به کابینه پیشنهادی وزرای دولت دوازدهم گفت: مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی نشست های چهره به چهره برگزار می کند و برنامه های آنان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.

کاظمی بابا حیدری در ادامه با اشاره به مشکلات در بخش بهداشت و درمان در برخی مناطق استان تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان هنوز در مناطقی تخت استاندارد در بیمارستان ها و تجهیزات به‌روز همانند سی تی اسکن وجود ندارد.

وی افزود: ما در سطح تخصصی در صدد ایجاد رشته‌هایی همچون داروسازی، توانبخشی و مامایی در چهارمحال و بختیاری هستیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم و موثر خبرنگاران در جامعه گفت: با توجه به کم کار بودن احزاب در کشور اکنون نشریات و خبرنگاران رسالت نظارتی احزاب را بر دوش دارند.

کاظمی باباحیدری در پایان به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و افزود: همان گونه که مشکلات سایر صنوف و مشاغل رصد می‌شود مشکلات و مسائل خبرنگاران و بیمه درمان آنان پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است، در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اشاره به اینکه ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره ارزش استان در اکسپو ۲۰۲۴ تهران صورت گرفته است، گفت: ۱۰ زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه با همکاری وزارت کشور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی برای ۳۱ استان کشور در اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده است، افزود: در این راستا مازندران نیز به منظور ارائه توانمندی‌های زنجیره ارزش این استان در اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافته است.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش برای مازندران تعریف شده است، گفت: زنجیره ارزش راهبردی مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی دو زنجیر ارزش استان مازندران هستند که به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ هزار تن کیوی در این استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

خیریان پور با بیان اینکه در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران نیزظرفیت متعددی وجود دارد، یادآور شد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در استان مازندران هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6090236

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری