Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@16:04:00 GMT

سهم بخش صنعت از اشتغال ۵۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۱۰۲۱

سهم بخش صنعت از اشتغال ۵۰ درصد است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: 90 درصد صنایع کشور و استان جزو صنایع کوچک و متوسط هستند و 50 درصد سهم اشتغال در بخش صنعت را نیز به خود اختصاص داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخص، حمیدرضا خانپور در نشست خبری به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک، اظهار کرد: ۴۵۹ قرار داد در شرکت شهرک های صنعتی استان در ۲ سال اخیر امضاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اهمیت صنایع کوچک و نقش آن در تولید ملی و اشتغال، تصریح کرد: ۹۰ درصد صنایع کشور و استان جزو صنایع کوچک و متوسط هستند و ۵۰ درصد سهم اشتغال در بخش صنعت را نیز به خود اختصاص داده اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۹۲۳ نفر در واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین مشغول به کار هستند.

خانپور در ادامه افزود: در صورت بهره برداری از طرح های در دست احداث در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ هکتاری وسعت شهرک کاسپین در آینده نزدیک، گفت: با افزایش این میزان ۲۰۰ واحد صنعتی جدید در این شهرک مستقر خواهند شد که زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم می کنند.

این مسوول یادآور شد: شهرک صنعتی کاسپین نخستین شهرک صنعتی در کشور است که در کنار برخورداری از فیبر نوری ۱۰۰ درصد پساب تصفیه خانه آن در فضای سبز شهرک و دیگر بخش ها استفاده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان