Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از طرح مقابله با آمریکا، مصادیق اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که توسط جمهوری اسلامی ایران مورد مجازات قرار خواهند گرفت را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان با تصویب ماده ۵ این طرح در بخش نقض حقوق بشر توسط آمریکا مقرر کردند نظر به اینکه دولت ایالات متحده آمریکا همواره از طرق مختلف از قبل نظامی و اطلاعاتی و اقدامات ضد حقوق بشری در پوشش فعالیت‌های اقتصادی، علمی، پزشکی، بیولوژیکی و صنعتی خود و با اتخاذ رویکرد دوگانه و استفاده ابزاری، مرتکب نقض نظام‌مند، حقوق بشر در سطح جهانی و منطقه و حتی نسبت به شهروندان خویش نظیر نابود کردن گروه دیویدیان گردیده است، از ناقضان حقوق بشر بخصوص حکومت‌های دیکتاتور و خشن حمایت می‌کند، اشخاص ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار می‌گیرند:

۱) نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا و مسئولانی که در نقض حقوق مردم آمریکا بخصوص مسلمانان و به ویژه بر اساس فرامین اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مسلمانان مهاجر و از جمله نابود کردن گروه دیویدیان و سیاه‌پوستان نقش داشته‌اند.

۲) اشخاص آمریکایی که در ارتکاب نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر علیه مردم منطقه و خصوصاً اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و رژیم‌های سرکوبگر منطقه، مشارکت مؤثر دارند.

۳) شخص یا اشخاصی از اتباع ایالات متحده آمریکا که خارج از رویه قضایی در داخل آمریکا و یا خلاف حقوق بین‌الملل در سطح جهان مرتکب قتل و نقض حقوق بشر گردیده‌اند.

طبق تبصره یک این ماده، وزارت خارجه مکلف شد ظرف مدت سه ماه با همکاری وزارت اطلاعات و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این ماده اقدام و نام آنها را در فهرست تحریم ثبت و منتشر نماید. فهرست تحریم هر سال یکبار و در صورت لزوم به موردی، به روز می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره دو این ماده افراد ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار نمی‌گیرند:

الف) اشخاصی که به دنبال افشای فعالیت‌های غیرقانونی مقامات ایالات متحده آمریکا باشند.

ب) اشخاصی که شکنجه و جنایت دولت ایالات متحده آمریکا در اشغال عراق را افشا نموده‌اند.

پ) اشخاصی که در شکنجه و جنایات دولت ایالات متحده آمریکا در اشغال افغانستان اقدام کرده‌اند.

ت) اشخاصی که فساد و تقلب در انتخابات اخیر آمریکا را افشا کرده‌اند.

ث) اشخاصی که از حقوق و آزادی‌های پیروان ادیان مختلف بخصوص مسلمانان حمایت کرده‌اند.

ج) اشخاصی که به دنبال افشای جنایات آمریکا در مورد سیاه‌پوستان و سایر گروه‌ها نظیر دیویدیان بوده‌اند.

چ) اشخاصی که در جهت مبارزه با دستورات اجرایی غیرانسانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد قانون مهاجرت مسلمانان اقدام کرده‌اند.

همچنین طبق تبصره ۳ این ماده، دولت می‌تواند افرادی را که نسبت به افشای رفتارهای غیرقانونی و یا نقض حقوق بشر توسط دولت و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا مبادرت می‌کنند، تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

رئیس جمهور با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار داشت: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند