Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، گل سرسبد پروژه‌های بخش ملی وزارت راه و شهرسازی را راه‌آهن دانست و اظهار کرد: راه‌آهن قزوین- رشت به لحاظ زیرساخت‌ها بالای 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به لحاظ روساخت‌ها نیز از 164 کیلومتر نزدیک 140 کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تنها مشکل راه‌آهن قزوین ـ رشت را در تأمین مصالح مربوط به یک قطعه از پل دانست و تصریح کرد: این مصالح در انحصار یک شرکت تولیدکننده در کشور بوده و با اینکه کل وجوه آن در سال قبل پرداخت شده؛ اما هنوز مصالح موردنیاز به دست ما نرسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه هیچ امیدی نیست راه‌آهن قزوین- رشت تا پایان شهریور ماه جاری به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: اتمام راه‌آهن قزوین- رشت دوهزار تن ورق لازم دارد که یک‌هزار و 500 تن آن را تحویل گرفته‌ایم و تنها 500 تن ورق نیاز داریم تا احداث پل‌ تمام شود.

خاوری با تأکید براینکه راه‌آهن قزوین- رشت تمام شده است و رسانه‌ها باید راه‌آهن رشت- انزلی و رشت- آستارا را از مسئولین مطالبه کنند، بیان کرد: پیمانکار روی فاز نخست راه‌آهن رشت- انزلی مشغول به کار بوده و فازهای دوم و سوم این راه‌آهن جهت مشخص شدن پیمانکار آن قرار است به مناقصه برود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه روی راه‌آهن رشت- آستارا تاکنون عملیاتی انجام نشده و به دنبال تأمین منابع مالی آن هستیم، گفت: قرار بود سرمایه‌گذارانی از جمهوری آذربایجان در راه‌آهن رشت- آستارا سرمایه‌گذاری کنند که تاکنون حضور سرمایه‌گذاران قطعی نشده است.

وی برآورد امروز هزینه‌های احداث پروژه راه‌آهن رشت- آستارا را یک‌هزار و 500 میلیارد تومان دانست و افزود: راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی ظرفیت جابه‌جایی 10 میلیون تن بار و سه میلیون نفر مسافر داشته و اگر بار را از این راه‌آهن بگیریم جابه‌جایی این مقدار مسافر برای راه‌آهن جمهوری اسلامی هیچ توجیهی ندارد.

خاوری اتصال راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی به آستارا را به دلیل ترانزیتی بودن این شهرستان از الزامات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری آذربایجان به تعهدات خود در خصوص راه‌آهن آستارا- آستارا عمل کرده و در حال احداث بارانداز خود در خاک آستارای ایران است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اظهار کرد: فرآیند عملیاتی شدن پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها از ابتدای امسال به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

وی گفت: گام اول پروژه در حوزه شهری است و کلیه صاحبان حرف و مشاغل، کسب و کارها، منازل، شهروندان در حوزه شهری به فیبر نوری متصل می‌شوند، برنمامه دولت این است که تا ۲۰ میلیون ارتباط و ۸۰ درصد خانوارهای کشور را به شبکه فیبر نوری متصل کند.

زاهدی ادامه داد: فرآیند اجرای پروژه در برخی شهرهای گیلان نظیر رشت و کومله به اتمام رسیده، از امروز عملیات اجرا در آستانه اشرفیه آغاز شده است؛ در تلاش هستیم در طول هر ماه پروژه در چند شهر اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایان سال هر ۵۶ شهر استان به شبکه فیبر نوری مچهز شوند، تصریح کرد: صرفا در شهر آستانه باید در ابتدا ۱۶ کیلومتر حفاری انجام شود و عملا ۱۹ کیلومتر هم به فیبر نوری نیاز دارد که اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد. میزان اعتبار و مسافت اجرای پروژه در هر شهر به میزان حفاری آن بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی از شهرهایی که شهرداران بیشترین همکاری و تعامل را دارند، آغاز می‌شود، اعتبارات این پروژه هم توسط دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد