Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-09@03:13:30 GMT

پیش از سفر از بیمه خود مطمئن شوید

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۳۸۲۱

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهروندان نیز خواست قبل از سفر از بیمه خود مطمئن شوند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی مسئول جبران خسارتهای بدنی و مالی هستند که بر اثر حوادث وسایل نقلیه یا محصولات آن‌ها به اشخاص ثالث وارد می‌شود، بنابر این موظفند مسئولیت خود را حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه حرام بیمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیمه مرکزی همچنین توصیه کرده است پس از وقوع حادثه، در مدت پنج روز شرکت بیمه را مطلع کنید.
چنانچه حادثه رانندگی و فوت زیاندیده هر دو در ماه‌های حرام اتفاق افتد، بر اساس قانون مجازات اسلامی، میزان دیه یک سوم بیشتر از ماه‌های عادی خواهد بود.
هرگاه در حادثه رانندگی سبب وارد شدن خسارت به دیگران شوید، باید خسارت اشخاص زیاندیده را جبران کنید.
با خرید بیمه نامه شخص ثالث، شرکت بیمه به جای شما این گونه خسارت‌ها را جبران می‌کند.
داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای دارندگان همه وسایل نقلیه موتوری (اعم از موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش) اجباری است و هدف از آن حمایت از اشخاص زیاندیده در حوادث رانندگی است.
پیش از استفاده از هر وسیله نقلیه موتوری، اول بیمه نامه مسئولیت شخص ثالث آن را بازبینی کنید تا از اعتبار آن برای پوشش خسارت جانی و مالی حوادث احتمالی مطمئن شوید.
داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه موتوری (موتور سیلکت و انواع خودرو) اجباری است؛ حرکت وسایل نقلیه موتوری بدون داشتن بیمه نامه شخص
ثالث ممنوع است.
مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه وسایل نقلیه بدون بیمه نامه را متوقف و راننده متخلف را ملزم به پرداخت جریمه می‌کنند.
بیمه گذاران محترم می‌توانند از طریق سامانه سنهاب، اعتبار بیمه نامه خود را استعلام کنند.
سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب)، ابتدا به عنوان سیستمی برای بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت‌های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت برای ارائه به دستگاه‌های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی طراحی شد.
پس از اجرایی شدن و شناخت ظرفیت‌های آن، هدف بزرگتر و جامع‌تری برای این سامانه در نظر گرفته شد. وظیفه این سامانه تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و این صنعت است.
سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی (سنهاب) از دقت بالا و خطای کمی برخوردار است، هشدار‌ها و رهگیری‌ها را بموقع انجام می‌دهد و ما را از نظر امنیتی مصون می‌کند.
توسعه نظارت و اطلاع‌رسانی بواسطه سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی امکان‌پذیر است.
رئیس کل بیمه مرکزی هم گفته است: راه اندازی سامانه نظارتی سنهاب یکی از تحولات بزرگ در صنعت بیمه در دولت تدبیر و امید است.
سامانه سنهاب همه بخش هایی از سازمان را که به نوعی نیاز به اطلاعات صنعت بیمه برای انجام فعالیت‌ها و وظایف خود دارند، تحت پوشش قرارداده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث
  • بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی توقیف هستند
  • توقیف ۱۰ هزارخودرو در پارکینگ/خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم