Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:52:32 GMT

اتاق داوری کانون وکلای کرمان راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۴۰۶۸

اتاق داوری کانون وکلای کرمان راه اندازی می‌شود

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: وجه مشترک حائز اهمیتی که بین خبرنگار و جامعه حقوقی وجود دارد عدالت است.

"مجید شعبانی"در بازدید از ایسنا به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با نظارت اوضاع و شرایط شهر، کشور و منطقه به تبادل اطلاعات و اخبار می پردازند و کانون وکلا هم بر رعایت حقوق افراد جامعه نظارت می‌کند، از این رو نظارت وجه مشترک خبرنگاران و ما تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی ادامه داد: وجه مشترک حائز اهمیتی که بین خبرنگار و جامعه حقوقی وجود دارد عدالت است و خبرنگار برای انجام رسالت حرفه‌ای خود لازم است بی‌طرف باشد تا به حقیقت برسد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که خبرگزاری ایسنا در میان مردم از اعتبار خاصی برخوردار است افزود: در هر شغلی رعایت اعتدال و صحت کار حائز اهمیت است و در خبرگزاری نیز اخبار در صورت کارشناسی شدن، سنجش و بررسی صحت، انتشار می‌یابد.

شعبانی سپس با بیان این‌که کانون وکلا نیز با مردم ارتباط مستقیم دارد و به حل بخشی از مشکلات آنها می پردازد، از اعلام آمادگی کانون جهت ارائه خدمات حقوقی به خبرنگاران خبر داد.

مردم به موسسات فاقد وکیل مراجعه نکنند

در ادامه این دیدار هم‌چنین "علی فیروزمند" نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: از آنجا که خبرنگاران چشم و گوش مردم هستند انتظار می‌رود یکی از مسائلی که این روزها دغدغه ما و مردم شده است منعکس شود و آن مساله موسسات حقوقی هستند که در سالیان اخیر به ثبت رسیده و موضوع فعالیت خود را وکالت اعلام کرده‌اند، درحالی که پروانه وکالت ندارند و مردم هم از این موضوع بی‌اطلاع‌اند.

وی تاکید کرد: چنین موسساتی که به هیچ کس پاسخگو نیستند واسطه بین مردم و وکلا هستند، درحالی که وکیل باید مستقیما با موکل خود در ارتباط باشد، به همین دلیل با چنین رویه‌ای بعد از مدتی به نتیجه نرسیده و مردم از ما تقاضای رسیدگی دارند، بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم به موسساتی که دارای وکیل نیستند مراجعه نکنند.

اتاق داوری کانون وکلای استان کرمان راه اندازی می‌شود

سپس "سیدحسین معین زاده" عضو اصلی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: هر دو نهاد خبرگزاری و کانون وکلا از دل مردم برخاسته‌اند و اگر این دو به صورت تخصصی، مستقل و علمی به وظیفه خود عمل کنند خیال ما از ناحیه حقوق شهروندان و دموکراسی راحت است.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق داوری کانون وکلای استان کرمان ادامه داد: سابقه داوری از قوه قضائیه نیز بیشتر است، چراکه هزاران سال پیش برای حل شدن مشکلات، افراد به داور مراجعه می‌کردند و امروزه همه کشورها با گذشت سالیان بسیار به این نتیجه رسیده‌اند که اتاق داوری بار دیگر باید احیا شود.

معین زاده با اشاره به این‌که مردم برخی حقوق خود را نمی‌شناسند تصریح کرد: در اتاق داوری تصمیم داور همان اعتبار حکم قاضی را دارد، ضمن این‌که در هزینه‌ها و زمان افراد صرفه جویی شده و حق انتخاب داور نیز با خود فرد است.

آزادی رسانه موجب رشد دموکراسی می‌شود

در پایان این دیدار نیز "وحید رضوانی" دیگر عضو اصلی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: رسالت و وظیفه اصلی خبرنگار این است که زبان گویای جامعه باشد و در عین حال جسارت و شهامت انتقال مشکلات را هم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر که آزادی قلم و رسانه در جامعه و کشوری بیشتر باشد رشد پیشرفت و دموکراسی نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران