Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:06:00 GMT

علت استخدام معلم با مجوزهای آزاد توسط آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۴۳۱۶

علت استخدام معلم با مجوزهای آزاد توسط آموزش و پرورش

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تعداد معلمان ورودی ما از دانشگاه تربیت معلم یک سوم معلمانی است که بازنشسته می‌شوند به همین خاطر مجبور خواهیم شد معلمانی با مجوزهای آزاد استخدام کنیم.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی در حاشیه نوزدهمین المپیاد ورزشی دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه در تبریز ابراز کرد: معلمی در مدارس استثنایی طبیعتا به دلیل اینکه مخاطبان ما نیازهای ویژه‌ای دارند و روش تدریس باید متفاوت باشد، سخت‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های روز باعث متفاوت بودن کل فرایند تدریس می‌شود به همین خاطر معلم باید بیش‌تر تلاش کند و در اثر همین تلاش زیاد سال‌های خدمت این معلمان کمتر است.

قدمی اعلام کرد: معلمان مدارس استثنایی با 25سال خدمت بازنشسته می‌شوند. به هرحال کار سخت هست ولی در عین حال عاشقانه نیز هست.

وی درباره مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: تعداد معلمان ورودی ما از دانشگاه تربیت معلم یک سوم معلمانی است که بازنشسته می‌شوند به همین خاطر مجبور خواهیم شد معلمانی با مجوزهای آزاد استخدام کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان تصریح کرد: شعار ما کیفیت‌بخشی در حوزه‌های مختلف است و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های فراوانی انجام می‌دهیم که از جمله آن‌ها به حمایت‌های دارویی و ارائه خدمات می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

جمعی از معلمان پیشکسوت اصفهانی با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر درباره امر تعلیم و تربیت و دغدغه‌های آموزش و پرورش نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آئین تقدیر از مقام معلم که امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، برخی مسئولان، اساتید و معلمان پیشکسوت آموزش‌وپرورش به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

معرفی معلمان فداکار در فراخوان «پای درس ایثار»

جلال سلمانی، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شناسایی معلمان شاخص گفت: در گذشته آنچه در بخش خروجی رسانه‌ای آموزش و پرورش وجود داشت، اتفاقات منفی و چالش‌ها بود در حالی که اتفاقات بسیار خوبی در سطح مدارس با تلاش معلمان صورت می‌گرفت، بنابراین برای معرفی این معلمان، طی یک فراخوان با عنوان «پای درس ایثار» از دانش آموزان و اولیا آن‌ها خواستیم که معلمان فداکار را معرفی کنند که سال گذشته طی یک هفته چند هزار رکورد در این زمینه ثبت شد.

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

عبدالوهاب طالقانی از مفاخر فرهنگی کشور و معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: در تعلیم و تربیت باید همچون باغبانی باشیم که ابتدا علف‌ها را از گل‌ها دور می‌کند؛ اگر به عنوان معلم تشخیص دادیم کسانی مزاحم هستند، باید آن‌ها را پاکسازی کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش صاحب دو بال است؛ در مسئله آموزش وزارتخانه اقداماتی انجام داده است، اما موضوع مهم پرورش است که آموزش و پرورش باید بگوید برای تزکیه و پرورش اسلامی دانش آموزان چه گام‌هایی برداشته است.

معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند

حسنعلی زهتاب از دیگر معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: انسان برای پرواز به دو بال علم و ایمان نیاز دارد و قرآن دومی را مقدم داشته است.

وی افزود: کار معلم نه‌تنها کار پیامبر که کار خداست، خداوند اولین معلم هستی است و این جایگاه والای معلمان در تعلیم و تربیت انسان‌ها را نشان می‌دهد.

این معلم پیشکسوت با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند، گفت: باید به جایگاه معلمی نگاهی ویژه داشت، همان گونه که شهیدان مطهری و بهشتی به معلمی نگاه داشتند.

تعلیم و تربیت ویژه، وضعیت کشور را تغییر می‌دهد

بهاء‌الدین صدر از دیگر معلمان پیشکسوت اظهار کرد: مسئولان ما اگر به موضوع تعلیم و تربیت به صورت ویژه بپردازند قطعاً وضعیت کشور در همه زمینه‌ها تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معلمانی باید جذب شوند که به این شغل عشق می‌ورزند، افزود: معلمان ما باید افرادی باشند که بخواهند حتی اگر روزی بمیرند و زنده شوند نیز باز همین شغل را انتخاب کنند.

منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی

مصطفی نیلی‌پور، دیگر معلم پیشکسوت اصفهانی در این جلسه گفت: منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی هستند که امروز با چالش مواجه شده‌اند. ضلع چهارم، بحث رسانه است که تربیت جوانان ما امروز از این کانال صورت می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جامعه ما بالقوه فرهنگی است اما بالفعل نه» و راهکار آن را نیز جهاد تبیین فرمودند؛ ایشان همچنین بر امر سرمایه گذاری روی جوانان تاکید دارند، بنابراین جهاد تبیین که یک فریضه است و سرمایه گذاری بر جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معلم باید عاشق شغل خود باشد

فقیه معلم پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: اگر کسی عاشق معلمی نباشد، وقت خود و بچه‌های مردم را تلف کرده است؛ معلم باید عاشق شغل خود باشد و تلاش مسئولان نیز بر این امر باشد که افراد برای فرار از بیکاری به سراغ معلمی نروند.

وی افزود: اثرگذاری یک معلم بسیار مهم است. معلمان باید بدانند قضاوت واقعی درباره عملکرد آن‌ها، ۳۰ سال بعد انجام می‌شود و این موضوع بسیار مهمی در امر پرورش است.

به گزارش ایمنا، فروغ توسلی، مینا جدیدی، شیرین حیران یزدی و رشیده‌سادات بدری فر از معلمان فداکار اصفهانی هستند که در این جلسه تقدیر شدند.

کد خبر 750704

دیگر خبرها

  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • آموزش و پرورش ما سربلند است