Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:27:58 GMT

جلسات خانگی قرآن کریم در خراسان شمالی ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۴۵۳۱

جلسات خانگی قرآن کریم در خراسان شمالی ساماندهی می‌شود

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن مفید دانستن جلسات خانگی قرآن کریم و فعالیت بانوان این حوزه، بر ساماندهی این جلسات در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خادمی، ظهریک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به رسالت مشترک رسانه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ دینی، خواستار تعامل و همکاری بیش‌ازپیش رسانه‌ها با این نهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام خادمی نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ دینی و الهی در جامعه را حائز اهمیت برشمرد و افزود: انس بیشتر مردم با تعالیم قرآنی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تعداد کل مساجد خراسان شمالی را یک هزار و ۱۰۸ باب مسجد عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد ۲۰۰ باب مسجد شهری و مابقی روستایی هستند و نیز ۱۵۱ باب خانه عالم نیز در شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

وی گفت: ساخت مجتمع فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در محل شهرک الغدیر بجنورد با مساحت سه هزار مترمربع و در سه‌طبقه با پشتوانه اعتبار سفر رهبری در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اعتبار اولیه مصوب برای اجرای این طرح را هفت میلیارد تومان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام خادمیبا اشاره به ساماندهی جلسات خانگی قرآنی، تصریح کرد: از سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان با سرفصل‌های مقتل خوانی، احکام و آداب همسر داری و غیره در قالب ۲۶۰ دوره آموزشی اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه ذات این برنامه‌ها و جلسات قرآنی خانگی خوب است عنوان کرد: برخی آسیب نیز واردشده است که باید بافرهنگ‌سازی برطرف شود.
وی اظهار کرد: تمام بانوان در این حوزه شناسایی‌شده‌اند و ازنظر سن، تحصیل‌کرده دانشگاهی و حوزوی و غیره تقسیم خواهند شد و آموزش‌های لازم به هر گروه داده خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری مجلس‌های دینی در سطح خانه‌ها را توسط این بانوان با نظارت کنترل خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام خادمی بابیان اینکه مقابله با بدعت‌ها و ترویج خرافات در جلسه‌های خانگی قرآنی بانوان نیز ضروری است گفت: این امر نیز نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه از فعالیت۱۰۸ مسجد شهری و روستایی خبر داد و گفت: در ۷۰۰ مسجد سطح استان، روحانی و یا ائمه جماعات حضور دارند ولی متاسفانه ۴۰۰ مسجد دیگر فاقد روحانی و امام جماعت است.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو تصریح کرد: مساجد ما با نیاز هر محله متناسب نیست به طوری که بعضاً شاهدیم در برخی محله ها با جمعیت هزار نفر پنج مسجد وجود دارد و در محله دیگر حتی یک مسجد هم نداریم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین برای هر هزار نفر جمعیت، به یک مبلغ دینی نیاز داریم افزود: با تقویت حوزه های علمیه و تربیت طلاب دینی تلاش داریم تا بتوانیم از خروجی حوزه های علمیه برای جبران کمبود روحانی بهره ببریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: ورود مردم به عرصه اقتصاد نیاز به یک سری زیر ساخت‌ها چون تسهیل گری، صدور مجوز، تسهیلات بانکی و بعد از آن بازار فروش تولیدات دارد که در واقع دولت در این زمینه‌ها باید مانع زدایی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: فرض کنید که شبکه امامان جماعت ما بخواهند یک کارگاه بسیار کوچک تولیدی راه بیندازند که به صورت طبیعی این موضوع نیاز به مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط دارد که اگر در صدور مجوز تسهیل گری وجود نداشته باشند کار قفل می‌شود.

مانع زدایی از مسیر حضور مردم در اقتصاد

سالاری با اشاره به اینکه دولت باید مانع زدایی از مسیر حضور مردم در عرصه اقتصاد داشته باشد، بیان کرد: به نظر من بدون این مانع زدایی کار در حد یک شعار در حرف و کلام باقی خواهد ماند.

وی گفت: بخش مردمی که بخواهد وارد عرصه اقتصاد شود باید اطمینان خاطر از این جهت داشته باشد که آینده به نفع فعالیت اقتصادی او خواهد بود و به زبان ساده‌تر ضرر نکرده و پشیمان نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همچنین باید نسبت به بازار فروش محصول تولیدی در داخل و خارج از استان نیز یک اطمینان خاطر نسبی وجود داشته باشد، اظهار کرد: این موارد در تحقق شعار سال بسیار مهم است.

سالاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های اقتصادی کشور در سال گذشته زده ولی آن را ناکافی دانستند و فراتر از رونق تولید بحث جهش تولید را مطرح کردند.

اولویت‌های خراسان جنوبی در جهش تولید مد نظر باشد

وی با بیان اینکه شعار امسال از سه واژه جهش، تولید و مردم تشکیل شده است، گفت: البته در جهش تولید در خراسان جنوبی باید اولویت‌ها و ظرفیت‌های استان را نیز در نظر گرفت تا آورده و ارزش اقتصادی برای استان به همراه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از دانش روز در تولید نیز استفاده کنیم تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه باید از کشاورزی به شیوه سنتی عبور کنیم.

سالاری بیان کرد: گاه همان سرمایه‌های خُرد در دست مردم به جای به کار گرفته شدن در بخش تولید به سمت فعالیت‌های کاذبی چون خرید دلار و طلا و....می‌رود و در همان بخش‌ها نیز تلاطم‌هایی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: فعال شدن کارخانه‌های راکد و نیمه تمام را نیز در راستای تحقق جهش تولید باید مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه «وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی «را باید در عرصه اقتصاد نشان دهیم، یادآور شد: همان مردمی که در خراسان جنوبی مشارکت بالایی در انتخابات را رقم زدند در راستای اطاعت از امر ولی می‌توانند در مشارکت اقتصادی نیز نقش آفرین باشند.

کد خبر 6061918

دیگر خبرها

  • برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه لیالی قدر
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد شریعت آباد مراغه
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • برگزاری ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن در ماه رمضان در خوزستان