Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:10:53 GMT

مشهورترین چپ‌دست‌های دنیا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۴۵۴۴

مشهورترین چپ‌دست‌های دنیا + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز ۱۳ اوت برابر با 22 مرداد به نام روز جهانی چپ‌دست‌ها نامگذاری شده‌است. این نام در سال ۱۹۷۶ برابر با ۱۳۵۵ خورشیدی پیشنهاد شد و به تصویب رسید.

دلیل نامگذاری این روز، انتقاد از این است که تمامی ابزارها و امکانات برای راست دست ها طراحی شده (مانند صندلی های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، قانون های راهنمایی رانندگی، میزهای پر کردن فرم در بانک ها و اداره ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) و چپ دست ها به استفاده از دست راست مجبور هستند. همچنین یکی از اهداف این روز پیکار با باورهای خرافاتی درباره چپ دست هاست.

چپ‌دستی به معنای گرایش طبیعی افراد در به‌ کارگیری از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و به‌ویژه نوشتن است. پژوهش های گوناگون نشان می‌دهد که در جوامع گوناگون، ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، راست‌دست و بقیه چپ‌ دست هستند. درصد بسیار کمی نیز توانایی به کار بردن هر دو دست را دارند.

به همین مناسبت تصویر تعدادی از چهره های معروف چپ‌ دست‌ را در معرض دید شما قرار داده ایم.

آلبرت انیشتین

یکی از مشهورترین پژوهشگران چپ دست تاریخ، این پروفسور ژولیده با کارهای تحقیقاتی خود انقلابی درباره فضا، زمان، علم فیزیک و علوم طبیعی مدرن برپا کرد.

لئوناردو داوینچی

نقاش، هنرمند، دانشمند، پزشک و همه فن حریف دوره رنسانس تمامی آثار هنری خود را با دست چپ خلق کرده است.

ارسطو

ارسطو در سال ۳۸۴ پیش از میلاد در مقدونیه متولد شد و در سال ۳۲۲ پیش از میلاد درگذشت. به عقیده‌ی ارسطو مردم باید برای جلوگیری از سرنگونی خشونت‌آمیز حکومت در بالاترین پله‌ی فرهنگی نیز حتی‌المقدور تحت حکومت اکثریتی از نجیب‌زادگان قرار گیرند. ارسطو نام این صورت دولتی را «پولیتیا» می‌گذارد. او این حکومت را بهترین حکومت برای همه مردم در همه‌ی پله‌های فرهنگی می‌داند.

پیکاسو

نقاشی مشهور با سبک نوین، آثارش را با دست چپ خلق کرده است.

باراک اوباما

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا نیز از جمله چپ‌دستان مشهور تاریخ معاصر است. او که در سال ۱۹۶۱ میلادی به دنیا آمده، چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. او در صف برندگان جایزه صلح نوبل نیز قرار دارد.

چارلی چاپلین

یکی از مشهورترین بازیگران عرصه سینما و برنده جایزه اسکار که بیشتر فیلم هایش صامت و کمدی است.

مهاتما گاندی

سیاستمدار مشهور هند که انقلابی در تفکر و رویه زندگی هندیان به وجود آورد و کشور را به استقلال رساند.

میکل آنژ

نقاش مشهور رومی نیز چپ دست بوده است.

افلاطون

آریستوکلس ملقب به افلاطون یا پلاتون دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه یونانی (سقراط، افلاطون و ارسطو) است. افلاطون نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوب از او به جا مانده است. همچنین بسیاری او را بزرگترین فیلسوف تاریخ می دانند. او در زمان خود به چپ دستی شهرت داشت.

ماری کوری

ماری کوری متولد سال ۱۸۶۷ فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود. او نخستین دانشمندی است که دوبار جایزه نوبل را در رشته‌های فیزیک و شیمی گرفت. مادام کوری در سال ۱۹۳۴ در سن ۶۲ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان خون از دنیا رفت. او به‌دلیل تحقیق بر روی رادیوم که ماده‌ای سرطان‌زاست، در گذشت.

انتهای پیام/

چـپ دست‌های مشهـور تاریـخ جهـان + تصاوير

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • عکس| بازیگر مشهور هلندی مسلمان شد
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد