Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:56:26 GMT

پوشش مالی 155 بیمار بی‌بضاعت و صعب‌العلاج در همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۴۵۶۶

مسئول مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از اجرای طرح «سخاوت» در همدان خبر داد و گفت: تا کنون 155 بیمار بی‌بضاعت و صعب‌العلاج تحت پوشش طرح سخاوت در همدان قرار گرفته‌اند.

حمید شاکری‌صفت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح سخاوت طرح بسیار نیکویی است که در آن هر فرد می‌تواند یک یا چند بیمار بی‌بضاعت و صعب‌العلاج را تحت پوشش مالی خود قرار دهد و بخشی از هزینه‌های درمان بیمار را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح سخاوت از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا کنون 185حامی در همدان 155 بیمار را تحت حمایت مالی خود قرار داده‌اند.

شاکری‌صفت با بیان اینکه طعم مهربانی از دیگر طرح‌های موفق بوده است، تصریح کرد: بیماران سرطانی پس از شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی دارند که پزشک برای آنها توصیه می‌کند و از آنجا که بیماران بی‌بضاعت توانایی خرید و مصرف این مکمل‌ها را ندارند بنابراین در طرح طعم مهربانی، خیرین سلامت وارد عمل شده و با کمک‌های خود شرایطی را فراهم می‌کنند تا بتوانیم به بیماران و اعضای خانواده‌شان غذای گرم، مواد غذایی نظیر ماهی دریایی، میوه، گوشت قرمز و بن خرید کالاهای معیشتی قرار دهیم.

کمک به درمان بیماران جایگزین اهدای تاج‌های گل در مراسم ختم

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا مردم را به جای خرید تاج‌های گل در مراسم ختم تشویق به کمک به بیماران صعب‌العلاج و بی‌بضاعت کنیم، اظهار کرد: چه خوب است به جای هزینه‌های سنگینی که صرف خرید تاج‌های گل برای مراسم ختم می‌شود و هیچ خیری هم برای عزیز از دست رفته ندارد، آن را صرف درمان بیماران بی‌بضاعتی کنند.

کمک به 160 بیمار سرطانی

شاکری‌صفت با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون به 160 بیمار سخت درمان و مبتلا به سرطان در درمان بیماری‌شان کمک کرده‌ایم، یادآور شد: سن این بیماران بالای 14 سال بوده و تا کنون هزینه کمک به آنها 400 میلیون تومان بوده، کمک‌های ما فقط مربوط به بخش پرتودرمانی است که هزینه‌های آن دولتی نیست.

وی با اشاره به اینکه غالب کمک‌های ما به چهار گروه از بیماران است، اظهار کرد: بیماران مبتلا به سرطان بالای 14 سال، بیمارانی که به طور مادرزادی دچار بیماری‌های قلبی هستند، کودکانی که به طور مادرزادی دچار بیماری‌های قلبی بوده و نیاز به عمل جراحی دارند، کودکانی که به طور مادرزادی ناشنوا بوده و نیاز به کاشت حلزون دارند و بیماری شکاف لب و کام کودکان از بیماری‌هایی است که برای کمک به درمان آنها تلاش می‌کنیم.

کمک به 23 بیمار برای کاشت حلزون

شاکری‌صفت عنوان کرد: در بخش کمک به بیماران ناشنوا برای کاشت حلزون از دو سال گذشته تا کنون 23 بیمار را در تأمین هزینه کاشت حلزون یاری کرده‌ایم.

وی شایع‌ترین سرطان در بین آقایان در استان همدان را سرطان معده و روده و سرطان سینه در بین خانم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از نظر جنسیتی نیز میزان ابتلای خانم‌ها به سرطان نسبت به آقایان بیشتر است به طوریکه 58 درصد از بیماران مبتلا به سرطان را خانم‌ها و 42 درصد را آقایان تشکیل داده‌اند.

وی درباره نحوه شناسایی بیماران نیازمند نیز اعلام کرد: بسیاری از بیماران خود مراجعه می‌کنند و از طرفی ما هم مددکار پرسشگر و پذیرش داریم تا در صورتی‌که تشخیص دهند بیمار نیازمند واقعی است او را تحت پوشش قرار می‌دهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟