Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: طی امسال آمار کشته‌ها در محورهای استان ۲۷ درصد افزایش داشته که این میزان نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا مظاهری ظهر یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: طی ماه گذشته ۹۱۸ فقره تصادف منجر به فوت، جرحی و خسارتی در محورهای خراسان شمالی رخ‌داده که این تعداد تصادف منجر به کشته شدن ۱۱۰ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مظاهری افزود: مأموران پلیس‌راه تمامی تلاش خود را برای کاهش تصادفات در محورهای خراسان شمالی انجام می‌دهند اما افزایش ۹ درصدی حجم سفرها و بی‌احتیاطی رانندگان سبب ایجاد حادثه می‌شود.

وی تصریح کرد: طی امسال در محور رازوجرگلان هفت مورد فوتی براثر تصادف داشته‌ایم که ۶ مورد موتورسیکلت بوده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علت‌های تصادفات برون‌شهری خراسان شمالی بوده است.

کشته شدن ۵۰ نفر در تصادفات تابستان

سردار مظاهری گفت: طی سفرهای تابستانی امسال به علت بی‌احتیاطی رانندگان ۵۰ نفر در تصادفات برون‌شهری کشته‌شده‌اند.

وی همچنین به تصادفات درون‌شهری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۷ مورد تصادف درون‌شهری داشته‌ایم که نسبت به مدت سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان افزود: متأسفانه طی تصادفات درون‌شهری در خراسان شمالی ۲۴ نفر کشته‌شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را داشته است.

سردار مظاهری عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و رعایت نکردن فاصله طولی را بیشترین علت‌های تصادفات درون‌شهری اعلام کرد.

وی اظهار کرد: طی امسال یک هزار و ۱۷۵ برگه اخطاریه برای موتورسواران صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: همچنین طی این مدت ۲۷۳ دستگاه خودرو و ۹۸۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف به پارکینگ منتقل‌شده‌اند.

سردار مظاهری بیان کرد: پلیس فتای خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۱۲ مورد سامانه را رصد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پلیس فتای خراسان شمالی در حوزه شناسایی متخلفان افزایش ۱۰۰ درصدی را داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: طی امسال ۱۵۹ فقره پرونده درزمینهٔ فضاهای مجازی در پلیس فتای استان تشکیل‌شده که ۱۲۹ مورد آن کشف و ۸۸ نفر که ۶۹ نفر آقا و ۱۹ نفر خانم بوده‌اند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌شده‌اند.

کشف ۹ فقره قتل در استان

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان با اشاره به افزایش کشف جرائم در استان گفت: طی امسال ۹ فقره قتل کشف‌شده است.

سردار مظاهری همچنین بابیان اینکه طی امسال هفت فقره قتل در خراسان شمالی رخ‌داده است، اظهار کرد: سه مورد از این قتل‌ها توسط مادری اتفاق افتاد که فرزندان خود را به قتل رساند و یک مورد نیز پدرکشی بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۱۲۹ مورد سرقت در سطح خراسان شمالی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: طی این مدت ۹۵۴ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و همچنین ۱۵ باند سارقان متلاشی شدند.

سردار مظاهری بیان کرد: دو هزار و ۱۲۹ مورد سرقت در استان روی‌داده که یک هزار و ۵۶۵ مورد آن کشف و ۹۵۴ نفر دستگیر و اموال مسروقه شده به صاحبانش تحویل داده‌شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۹۲ متهم درزمینهٔ قاچاق کالا، اقلام یارانه‌ای، ترانزیتی و سایر موارد دستگیرشده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: طی امسال برخورد جدی با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت که سبب کشف ۷۵۶ کیلو ۸۶ گرم مواد مخدر و کشف یک کیلو ۳۷۵ گرم مواد مخدر صنعتی شد.

سردار مظاهری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۹۲۶ مورد تذکر لسانی توسط پلیس استان به خانم‌های بدحجاب داده‌شده که درنهایت منجر به متعهد کتبی از ۷۱۹ نفر شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۲۱۹ نفر در پارتی‌های مختلط در سطح استان دستگیرشده‌اند و ۱۵ باند فساد و فحشا متلاشی‌شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهان‌دشت، گزنک و آب اسک

تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

-محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران محدوده حکیم آباد

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- طبس - بردسکن

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در بعضی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و بعضی نقاط شمال غرب کشور، بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

کد خبر 750684

دیگر خبرها

  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • ۱۰۹ کشته و ۳۵۰۰ مجروح فقط در ۳ روز تعطیلی گذشته
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی ادامه دارد
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی ۱۴ اردیبهشت؛ تردد روان در تمام محورهای شمالی