Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درخواست 167 نماينده براي شفاف‌کردن وضعيت مالي وزراي پيشنهادي دولت دوازدهم، انتصاب عيسي کلانتري براي رياست سازمان حفاظت محيط زيست، امضاي تفاهم نامه همکاري امنيتي ايران و عراق، برخي نظرات پيرامون کابينه پيشنهادي روحاني، تعيين زمان بررسي صلاحيت هيئت وزيران پيشنهادي و... از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز يکشنبه، بيست ودوم مرداد ماه 1396 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشين فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه عمليات‌هاي بعدي‌مان به نام شهيد حججي است گفت: شهيد محسن حججي، مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت ملت ايران را در دفاع از ملت سوريه و امنيت ملي کشورمان به نمايش گذاشت. سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي در بررسي تحولات منطقه، شکست‌هاي تروريست‌هاي تکفيري در سوريه و عراق و نيز تشريح توانمندي‌هاي دفاعي کشور در جهت مقابله با تهديدات فرارو، افزود: موشک‌هاي ما آنقدر زياد است و نرخ توليد موشک‌هايمان آنقدر بالاست که براي ذخيره‌سازي موشک‌هايمان با مشکل جا مواجهيم.
سردار سرلشکر جعفري در مراسم گراميداشت شهيد محسن حججي در مسجد جامع شهر نجف آباد گفت: سپاه پاسداران موفق شده است 30 هزار همچون محسن حججي ها(جوانان مومن و انقلابي) را در خودش سازماندهي کند که در نيروهاي مختلف زميني، دريايي، هوايي و نيروي هاي قدس و واحدهاي مختلف بسيج در سراسر کشور اين سازماندهي گسترده صورت گرفته است.

وزير کشور ايران و عراق تفاهمنامه امنيتي دو کشور را امضا کردند. يادداشت تفاهم همکاري وزارت کشور جمهوري اسلامي ايران و عراق در خصوص برگزاري مراسم اربعين حسيني عليه السلام به امضاي وزراي کشور ايران و عراق رسيد.

عيسي کلانتري رييس سازمان حفاظت محيط زيست شد. رييس‌ جمهور در حکمي دکتر عيسي کلانتري را به عنوان معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست منصوب کرد.
167 نماينده مجلس نيز با امضاي نامه‌اي، از رييس‌جمهور خواستند تا براي شفافيت وضعيت مالي وزراي پيشنهادي ليست اموال و دارايي‌هاي آنان به صورت محرمانه در اختيار نمايندگان مجلس قرار گيرد.
برخي نظرات پيرامون کابينه پيشنهادي روحاني
خضري: معرفي کرباسيان به‌عنوان وزير پيشنهادي گامي رو به جلو در اقتصاد است
تاجگردون: مجلس به اکثر وزراي پيشنهادي راي اعتماد مي‌دهد
نگاه مثبت فراکسيون اميد به حاتمي، وزير پيشنهادي دفاع
سعيدي: وزير آموزش‌وپرورش در سطوح مختلف مديريتي به استفاده از بانوان باور داشته باشد
دفاع نماينده دير و کنگان از عملکرد «علي ربيعي»
حاضري: روحاني نگاه اصلاح‌طلبانه در بکارگيري از توانمندي زنان را عملياتي کرد
ارفع‌نيا: اميدوارم با حضور دکتر لعيا جنيدي براي جامعه حقوقي قدم‌هاي مثبتي برداشته شود
نماينده کاشمر: وزير پيشنهادي بهداشت روحيه جهادي و انقلابي دارد
احمد بشيريه: فراجناحي بودن، موجب اقبال جامعه حقوقي به آقاي آوايي شده است
تجري: بيشتر وزراي پيشنهادي مي توانند از مجلس راي اعتماد بگيرند
تشکر نماينده اردبيل از رييس‌جمهور براي کاهش ميانگين سني کابينه دولت دوازدهم
دلخوش: تذکرهاي زياد مجلس به خاطر بي‌توجهي برخي وزرا به خانه ملت است
کيانوش‌راد: استفاده از زنان در سطوح مياني مديريت رويکرد مثبتي است
مطهري: جناحي نبودن وزراي پيشنهادي نقطه مثبتي است
حمايت حزب وحدت و همکاري ملي از کابينه پيشنهادي رئيس‌جمهور
***
رضا نظر آهاري، سفير ايران در ژاپن روي کار آمدن دولت تدبير و اميد نقطه عطفي در روابط دو کشور دانست و گفت: به علت تعاملات ايران و ژاپن در زمان جاده ابريشم، ژاپني‌ها تصور بسيار خوبي از ارتباط با ايران دارند و هميشه از آن دوران به نيکي ياد مي‌کنند. وي در خصوص اينکه ژاپن کشوري توسعه يافته است، اظهار کرد: کشور ژاپن شاخص‌هاي توسعه يافتگي منحصر به فردي براي خود دارد و از شاخص‌هاي غربي پيروي نمي‌کند و هميشه تلاش داشته که از مشخصه‌ها، فرهنگ و تاريخ خود براي توسعه استفاده کند.

روزنامه گاردين در گزارشي با اشاره به لفاظي‌هاي اخير رئيس جمهور آمريکا عليه کره شمالي و تهديد براي حمله به اين کشور نوشت: ترامپ تهديد هسته‌اي واقعي جهان است و نمي‌توان وي را تنها با خيالپردازي کنار زد.

علي لاريجاني در نطق قبل از دستور امروز مجلس شوراي اسلامي، با تسليت شهادت محسن حججي، ‌ همانطور که در جنگ 33 روزه حزب‌الله قهرمان کمر رژيم صهيونيستي شکست، حججي‌هاي غيرتمند و قهرمان نيز آخرين بقاياي تروريست‌ها را تحويل آمريکا و صهيونيستي‌ها و دست‌نشانده‌هاي منطقه‌اي آنان مي‌دهند. همچنين در پي شهادت مدافع حرم محسن حججي طوماري از سوي نمايندگان مجلس در محکوميت اقدام تروريستي داعش امضا شد.
يک عضو هيأت رئيسه فراکسيون نظارت بر اجراي برنامه‌هاي توسعه گفت: اين فراکسيون، نظارت بر تطبيق برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي با سياست‌هاي بالادستي و برنامه‌هاي کلان کشور را در اولويت کاري خود قرار داده است. محمد حسيني افزود: در ايام معرفي وزرا به مجلس کميسيون ها و فراکسيون هاي مختلف برنامه هاي وزراي پيشنهادي را بر اساس اولويت مورد بررسي قرار مي‌دهند و فراکسيون ويژه نظارت بر برنامه هاي توسعه کشور نيز با بهره گيري از کارشناسان خود و با حضور وزراء به دقت برنامه هاي ارائه شده به مجلس را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت که مجلس سه‌شنبه هفته جاري صلاحيت هيئت وزيران پيشنهادي را بررسي خواهد کرد.مسعود پزشکيان با اعلام پايان جلسه علني امروز مجلس گفت که جلسه بعدي سه‌شنبه 24 مرداد ساعت 8 صبح برگزار مي‌شود.

رييس کميسيون حقوق بشر اسلامي منطقه 2 ايران گفت: نبايد از اداي کلمه حقوق بشر هراس داشت؛ اين موضوع جرم نيست بلکه بد تفسير کردن حقوق بشر جرم است. سيدمهدي حسيني گفت: حقوق بشر قرار است ايجادکننده جامعه‌اي سالم، ‌ مولد و پيشرو باشد و به واقعيت‌هاي اصيل جامعه، آگاهي‌ها و رشد جامعه کمک کند نه آنکه جامعه‌اي را به گل فرو نشاند. وي تاکيد کرد: احترام به حاکميت کشورها اصل اساسي مد نظر فعالان حقوق بشر است.
يک حقوقدان با اشاره به اصل شفافيت در خصوص اموال وزراي پيشنهادي از سوي رئيس‌جمهور گفت که در کنار اهتمام به اجراي اصل 142 قانون اساسي بايد بيشتر در انتخاب‌هاي مان دقت کنيم و افرادي انتخاب شوند که شهوت ثروت نداشته باشند. حسين ميرمحمد صادقي تاکيد کرد: قانون بررسي اموال مسئولان دقيق اجرا شود و مردم از نتيجه بررسي‌ها مطلع شوند.

*همچنين مي‌توانيد اخبار مربوط به بررسي طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمريکا در مجلس شوراي اسلامي را اينجا دنبال کنيد.
*همچنين مي‌توانيد گفت و گوهاي اعضاي کابينه يازدهم در حاشيه آخرين جلسه هيات دولت يازدهم با خبرنگاران را اينجا دنبال کنيد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند

احمد غریوی گفت: با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند.

احمد غریوی مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از دغدغه‌های رهبری در دیداری که در سال ۱۴۰۱ با جامعه کارگری داشتند، امنیت شغلی بود. در این راستا ما کارگروهی تشکیل دادیم تا در خصوص این موضوع ورود کنیم. اعضای این کارگروه شامل نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، قضات دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و اساتید دانشگاه هستند.

 

وی با بیان این موضوع که در نهایت پیش‌نویس پنج ماده مورد بازنگری قرار گرفت و در قالب لایحه به به دولت تحویل داده شد، گفت: از جمله این مواد، ماده هفت قانون کار در خصوص بحث فعالیت‌های مستمر و غیرمستمر بود. در حال حاضر افرادی که در فعالیت‌های غیرمستمر مشغول هستند، می‌توانند تا چهار سال به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند؛ سپس بر اساس مصوبه هیات وزیران، بعد از این مدت قرارداد‌های این افراد به صورت دائمی تنظیم خواهد شد.

 

غریوی افزود: تبصره بعدی در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که هیچ محدوده‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی نشده بود. پیشنهاد ما برای تسهیل هر دو تبصره این بود که کارگران پنج سال به صورت موقت و سپس به صورت دائمی قرارداد داشته باشند. این موضوع در صحن هیات وزیران مطرح خواهد شد و در صورت تایید و تصویب این هیأت، لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در رابطه با بیمه بیکاری کارگران اظهار کرد: در ماده پنج قانون بیمه بیکاری، برای کارگران سهمی پیش بینی شده است که سه درصد را کارفرما پرداخت می‌کند، ولی کارگران مبلغی پرداخت نمی‌کنند. البته یک پیشنهادی وجود داشت مبنی بر اینکه کارگران هم سهم داشته باشند که در جلسات برگزار شده مورد تأیید واقع نشد.

 

وی با اشاره با اینکه تفاهمنامه سه جانبه‌ای با حضور سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت روابط کار امضا شده است عنوان کرد: بنا داریم که به کارگرانی که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، آموزش مهارتی داده شود تا با توانمندی دوباره به چرخه بازار کار کشور برگردند. در نتیجه امکان استفاده طیف دیگری از این امتیاز وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: در مورد مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری تغییراتی صورت گرفته است، اما هنوز نهایی نشده و باید در هیات وزیران تصویب شود

غریوی در پایان درباره حق مسکن گفت: شورای عالی کار در خصوص حق مسکن تصمیی نگرفته است. با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند. پیشنهاد حق مسکن ابتدا باید توسط اعضای شورای عالی کار مطرح شود و در هیات وزیران به تصویب برسد.

دیگر خبرها

  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!