Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@13:21:02 GMT

16 نفر از زندانیان حافظ قرآن سراسر کشور عفو شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۷۱۷۰

16 نفر از زندانیان حافظ قرآن سراسر کشور عفو شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری، مدیرکل سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز، 22 مردادماه در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآنی ویژه کارکنان، زندانیان و سربازان که با همکاری جهاددانشگاهی برگزار شد، از زحمات رئیس و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی که حمایت مالی این نهاد را بر عهده داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از اولویت‌های اداره کل زندان‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است که خوشبختانه تاکنون مطلوب بوده است.
مدیرکل سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اعزام 114 نفر به تعدا 114 سوره قرآن به مراسم اعتکاف در خارج از زندان، کتابت قرآن با شرکت 120 نفر از زندانیان در ماه رمضان، شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران، برگزاری 10 محفل انس با قرآن در سطح استان و تفسیر سوره هود با شرکت 300 نفر را از برنامه‌های فرهنگی ـ تربیتی تاکنون عنوان کرد.
جمیاری برگزاری کلاس‌های روخوانی، روخوانی، تفسیر، تجوید، صوت و لحن، مسابقات قرآنی مدجویان، کارکنان و سربازان و اعزام نفرات برتر به مسابقات کشوری، اعزام 16 نفر روحانی در ماه رمضان برای زندانیان،تصحیح قرائت نماز برای هزار و 800 نفر مددجو، سرباز و کارکنان و مسابقه کتابخوانی رضوی با همکاری کتابخانه‌های عمومی با حضور 200 نفر از زندانیان را از دیگر برنامه‌های پنج ماهه اول سال اعلام کرد.
وی تفسیر سوره یوسف و رعد با همکاری اوقاف برای 300 نفر زندانی، آموزش احکام در سطوح 1، 2 و 3 برای هزار و 500 نفر از زندانیان، برگزاری کلاس‌های آموزشی اوصول اعتقادات برای هزار و 200 نفر از زندانیان، قرائت ادعیه زیارت عاشورا، کمیل و توسل، مسابقه کتاب آثار شهید مطهری در هفته معلم، شرکت زندانیان در ورزش صبحگاهی ویژه همسران زندانیان در معرض اعتیاد، دوره‌های متعدد فنی برای زندانیان و... را از سایر برنامه‌ها ذکر کرد.
همچنین، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی، مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می‌شود.
وی افزود: خوشحال باشید که در این جایگاه قرار دارید، چراکه خیلی‌ها قرآن بلدند اما توفیق قرآن خواندن برایشان حاصل نمی‌شود.
مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مسیر خودسازی قرار بگیرید و تقوای الهی را رعایت کنید، گاهی وقت‌ها تقوای یک نفر زندانی بهتر از یک روحانی است معیار برتری، ارتباط با خدای تعالی است.
حجت‌الاسلام مزارعی در ادامه بیانات خویش، اولین لازمه بندگی خدا را ارجحیت نماز دانست و عنوان کرد: نماز و قرآن با معنا را مدنظر قرار دهید.
وی با اشاره به اینکه تلاوت باید همراه با تدبر باشد، عنوان کرد: باید به واسطه قرآن تحولات در فرد پیدا شود.
مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه لازم است یادگیری‌‌تان را به دیگران و جامعه منتقل کنید، یادآور شد: قاری و حافظان قرآن با قرآن تجارت می‌کنند و نورانیت می‌گیرند در تجارتشان خسران و ضرری نیست، ضمن اینکه حداقل اثر یادگیری قرآن، باید در خانواده و تربیت فرزندان نمایان شود.
یادآور می‌شود، مسابقات قرآنی اداره کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد ویژه 82 نفر با همکاری جهاددانشگاهی با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، تفسیر، قرائت، صوت و لحن، ترتیل و اذان برگزار شده است.در هر دوره 3 نفر به‌عنوان برگزیده معرفی شد که به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند