Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:08:07 GMT

کاهش ۱۱ درصدی آمار ازدواج در قم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۸۳۶۸

کاهش ۱۱ درصدی آمار ازدواج در قم

قم - مدیر کل ثبت احوال استان قم با اشاره به آمار ازدواج طی ۴ ماه نخست امسال در قم از ثبت دو هزار و ۹۴۶ واقعه ازدواج و کاهش ۱۱ درصدی ثبت آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل مرادی در شورای هماهنگی ثبت احوال استان قم که عصر یکشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، در خصوص چالش موجود برای ثبت به موقع ازدواج و طلاق، اظهار کرد: با توجه به اینکه باید آمار از دستگاه‌های دیگر به ثبت احوال برسد قرار بر این شد که در سال ۹۶ حذف اعلامیه فیزیکی را در دفاتر ثبت داشته باشیم و اعلام‌ها صرفا به صورت اینترنتی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ثبت احوال استان قم افزود: در بررسی که اخیرا صورت گرفت مشاهده شد که هنوز بخشی از اعلامیه‌ها به صورت آنلاین انجام نشده و به صورت دستی ارسال می‌شود که با هماهنگی‌هایی که ثبت اسناد انجام شده است تلاش می‌کنیم که دفاتر ثبت را نسبت به این مسئله ملزم کنیم.

وی با ارائه آماری از ثبت ولادت و وفات در سال ۹۶، تصریح کرد: تعداد وفات ثبت‌شده در ۴ ماه نخست سال ۹۶، هزار و ۸۴۰ نفر بود اما این آمار در زمان مشابه سال جاری با ثبت ۱۴۱ مورد فوتی بیشتر به یک هزار ۹۸۱ مورد افزایش‌یافته است و شاهد افزایش ۶ درصدی در این واقعه حیاتی بوده‌ایم.

مرادی به ثبت واقعه ولادت نیز اشاره کرد وافزود: در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ شاهد ثبت ۸ هزار و ۵۹۲ واقعه ولادت بوده‌ایم که این آمار در زمان مشابه سال ۹۶ کاهش داشته و با ثبت ۸ هزار و ۳۶۶ مورد ولادت ما شاهد کاهش ۲۲۶ مورد ولادت یعنی ۳ درصد کاهش در این شاخص بوده‌ایم.

مدیر کل ثبت احوال استان قم کاهش ازدواج‌های ثبت شده در استان قم را در این زمان فاحش ارزیابی کرد و افزود: در ۴ ماه نخست سال گذشته سه هزار و۳۲۴ مورد ازدواج در دفاتر ثبت‌اسناد استان ثبت‌شده که در زمان مشابه سال جاری به دو هزار و ۹۴۶ مورد کاهش پیدا کرده و شاهد کاهش ۳۷۸ موردی ثبت ازدواج در استان قم بوده‌ایم.

مرادی از کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در این بازه زمانی خبر داد و در رابطه با آمار طلاق استان تصریح کرد: در ۴ ماه نخست سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۱ درصدی آمار طلاق در استان قم بوده‌ایم و آمار ثبت طلاق استان قم در این زمان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۱۱ مورد کاهش داشته است و از ۱۰۳۰ مورد طلاق به ۹۱۹ مورد طلاق رسیده است که کاهش ۱۱ درصدی در این واقعه را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق