Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:40:15 GMT

۷ نکته کلیدی که خریداران خودروی دست دوم باید بدانند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۷۸۶۶۱

۷ نکته کلیدی که خریداران خودروی دست دوم باید بدانند

برخی از ماشین‌های کار کرده و دسته دوم ممکن است از نظر ظاهری کاملا بی‌عیب باشند اما شما نباید فقط به ظاهر ماشین تکیه کنید در مورد سیستم موتور و شاسی کشی آن حتما با کسی که اهل این کار است مشورت کنید، تا صاحب ماشین تصادفی نشوید، بیشتر مراقب باشید کسی به زور نمی‌تواند ماشینش را به شما بفروشد.

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیرقلی‌زاده سرچشمه: نگاهی به بودجه و اقساطی که ماهانه پرداخت می‌کنید، بیاندازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سپس اقدام به خرید ماشین کنید. در چنین مواردی شما ابتدا باید قسط های ماهانه بعلاوه خرج کرد خود و خانوادتان را به همراه قبوض آب، برق، گاز، تلفن و حتی شارژ ماهانه را که پرداخت می کنید راحساب کنید، که آیا پس اندازی برای شما می ماند که با آن بتوانید به صورت قسطی ماشین بخرید.به این نکته توجه داشته باشید، که خرید ماشین بصورت قسطی تا چند سال قابل پرداخت است؟ آیا می توان بیش از 5 سال هم قسط ماشین را پرداخت کرد؟ چنین شرایطی در بازار موجود است. بطور مثال اگر قرار باشد ماشینی با مبلغ 30 میلیون تومان خریداری کنید آیا می توانید آن را در اقساطی به مدت ۳ سال پرداخت کنید. شما باید بودجه ای که هر ماه می توانید برای این منظور کنار بگذارید را با پرداخت اقساط مورد نظر داشته باشید. که آیا چنین اقساطی را در این مدت خاص می توانید پرداخت کنید. توجه داشته باشید هر چقدر زمان باز پرداخت اقساط بیشتر باشد سود حاصل برای فروشنده نیز بیشتر خواهد بود این یعنی پولی را که قرار است در طی سه سال 30 میلیوم پرداخت کنید در طول 5 سال ممکن است به 40 میلیون تومان و بلکه بیشتر برسد. پس قبل از خرید خودرو به صورت قسطی، این موارد را در نظر داشته باشید.
۱. قصد خرید ماشین دارید و یا اجاره کردن
بیاد داشته باشید خرید همیشه بهتر از اجاره کردن است. زیرا شما بعد از سال ها بالاخره بعد از پرداخت ماشین صاحب آن می شوید. اگر اجاره کنید فقط می توانید در زمان مورد نظر که قرارداد بسته‌اید، از ماشین استفاده کنید و بعد از این مدت چیزی برای شما باقی نمی ماند. پرداخت اقساط در صورت اجاره نیز مبلغ کمی نیست شما می توانید با کمی صبر و تامل پول کافی برای پرداخت اقساط برای خرید را جمع آوری کنید. این امکان وجود دارد با مبلغی که دارید شاید نتوانید ماشین خوبی سوار شوید اما با اجاره کردن می توانید یک ماشین لوکس برای مدت زمان معلوم در اختیار داشته باشید. این گزینه شاید برای کسانی که ماشین اجاره می کنند امتیاز مثبتی باشد و گرنه در دارز مدت جز ضرر و زیان چیزی دیگری ندارد.
۲. ماشین صفر کیلومتر می خواهید و یا کار کرده
همانطور که می دانید ماشین صفر بعد از مدتی اوفت قیمت پیدا می کند و شما هم بخاطر صفر بودنش از آن کارایی زیادی می‌کشید. سعی کنید به دنبال کسانی باشید که وضعیت مالی خوبی دارند و ماشین صفر می خرند، بعداز مدتی می توانید ماشین کار کرده آنها را با قیمت کم خریداری کنید. شما بعد از مدتی به دنبال ماشین کار کرده که از سال ساخت آن دویا سه سالی بیشتر نگذشته باشد استفاده کنید. کوینسی می گوید: ماشینی که 2 الی 3 سال کار کرده باشد می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.
بهترین خرید ماشین های کار کرده، آنهایی هستند که هنوز گارانتی کارخانه‌ای آنها تمام نشده است این کار باعث می شود که اگر در طول مدت کوتاه خرید، ماشین دچار مشکل شد شما با استفاده از گارنتی‌ای که دارید، می توانید بدون هزینه خودروی خود را رفع عیب کنید. از این بابت خیالتان راحت می شود که فروشنده جنس نامرغوب خود را به شما نفروخته است. در موقع خرید اینترنتی به هیچ وجه گل ظاهر ماشین را نخورید حتما با ماشینی که دوست دارید خریداری کنید دور بزنید. گل چرب زبانی فروشنده الخصوص اگر زن باشد را نخورید از فروشندگانی که بیش از حد از ماشین خود مطمئن هستند چیزی خریداری نکنید بی شک ریگی در کفش خود دارند. قبل از هر گونه خرید وسیله نقلیه آن را به یک کارشناس نشان دهید نه کار شناسی که با فروشننده زد و بند داشته باشد. در هنگام شب و مواقع بارانی و برفی به هیچ وجه به دنبال خرید ماشین نروید امکان دارد شرایط جوی از دقت شما هنگام خرید بکاهد. در موقع خرید عجله نداشته باشید سعی کنید با جسارت کامل تمام جوانب را درنظر بگیرید البته داشتن همراه می تواند بکارتان بیاید.
۳. تحقیق کردن را از یاد نبرید
بطور معمول فروشنگان خودرو قیمت اولیه را بالاتر از بازار عنوان می کنند تا در موقع چانه زنی بتوانند چند هزار تومانی قیمت را کاهش داده و بر سر خریدار این نحو منت نیز بگذارند. شما می تواند با توجه به نوع و مدل ماشینی که دوست دارید خریداری کنید درباره قیمتش در مکان ها و فروشگاه های دیگر تحقیق کنید. البته به ندرت هم کسانی هستند که قیمت واقعی را برای فروش ارائه می دهند این گونه افراد معمولا تخفیفی قائل نمی شوند در هر صورت با توجه به خریدی که می کنید تحقیقات مفصلی انجام دهید.
برخی از ماشین ها ممکن است از نظر ظاهری کاملا بی‌عیب باشند اما شما نباید فقط به ظاهر ماشین تکیه کنید در مورد سیستم موتور و شاسی کشی آن حتما با کسی که اهل این کار است مشورت کنید، تا صاحب ماشین تصادفی نشوید. معامله که تمام شد دستتان به جای بند نیست بیشتر مراقب باشید کسی به زور نمی تواند ماشینش را به شما بفروشد.
۴. تابستان فصل مناسبی برای خرید ماشین هست یا نه؟
همان طور که می دانید تابستان بخاطر شرایط آب و هوایی پایداری که دارد فصل مناسبی برای خرید و فروش است اللخصوص خرید و فروش ماشین که معمولا در فضای باز صورت می گیرد. در این فصل ما با ازدحام فروشنده روبه رو هستیم. قانونی در بازار است که می گوید اگر تقاضا کمتر از عرضه باشد قیمت خود به خود برای رقابت پایین می آید و اما خریدار بیشتر از فروشنده باشد مسلما قیمت بالا می کشد. در بقیه فصول سال اللخصوص پاییز و زمستان بدلیل بارش های جوی مردم میل چندانی برای فروش وسیله نقلیه خود ندارند و آن هم به این خاطر است که دوست ندارند در چنین روزهای ناپایداری حتی به مدت دو الی سه روز هم بدون ماشین باشند «البته این مورد ممکن است در همه جای جهان صدق نکند» هماطور که می دانید خودروهای جدید در اکثر نقاط جهان بعد 2 الی 3 ماه از گذشت سال جدید رونمایی می شوند این فرصت خوبی برای خریداران مدل های صفر است.
۵. چقدر می خواهید در هر ماه پرداخت کنید؟
به هیچ وجه با آخرین پولی که قرار است پرداخت کنید یعنی توان پرداختش را دارید با فروشنده در میان نگذارید. بهتر است شما هم از حربه فروشنده برای خریدن خودرو استفاده کنید وقتی آنها قیمت بالاتر را پیشنهاد می کنند شما هم با توجه اخلاق و رفتار فروشنده قیمت پایین تر را پیشنهاد کنید تا بتوانید به حد وسط قیمت های ارائه شده برسید. به پولی که قرار است هر ماه پرداخت شود بیشتر توجه کنید مدت زمان پرداخت اقساط نیز بسیار مهم است اگر در حساب‌هایتان اشتباه کنید خیلی زود دچار مشکل خواهید شد.
۶. دوگانه سوز باشد یا نه؟
در کشورمان چند سالی است که خودروهای دوگانه سوز وارد بازار شده است باید توجه داشت که این خودروها نیز در دو نوع کارخانه ای و دستی دوگانه سوز شده اند. طبق گفته برخی خریدارن خودرو، برخی از انواع این خودروهایی که دوگانه سوز هستند خوب کار نمی کنند شما با پرسیدن از صاحب ماشین‌هایی که قرار است مثل آن را خریداری کنید به جواب این سوال خود می رسید. به هیچ وجه از خودروهایی که سیستم سوخت رسانی آنها به صورت دستی درست شده است اعتماد نکنید. با انتخاب اینگونه ماشین ها با جان خود بازی نکنید ممکن است قدرت خرید ماشین های بهتر را نداشته باشید اما جانتان خیلی مهم تر از خرید خودرو می باشد.
مزایای خودروهای دوگانه سوز این است که می تواند در کاهش هزینه سوخت به کمک تان بیاید اما اینگونه خودروها بعد از چند سال کار کردن، بیشتر از ماشین های تک سوز خرج روی دستتان می گذارند.

۷. نکاتی کلیدی برای خرید خودرو
شما برای خرید خودرو در هر نماینگی بروید باید سود حاصل از فروش ماشین را برای فروشنده پرداخت کنید زیرا این گونه بنگاه ها با پول شما امورات خود را می گذرانند.
بهترین خرید آن است که بدون واسطه از صاحب ماشین خریداری شود. اگر قصد خرید ماشین دارید در هر محیطی که هستید به همکاران خود بسپارید که قصد خرید فلان نوع ماشین را دارید شاید خودشان و یا اقوامشان قصد فروش داشته باشند شما با این کار بدون واسطه صاحب ماشین می شوید و دیگر نیاز نیست هزینه اضافی بکنید. اگر دارای اقوام پر جمعیتی و دوستان زیادی هستید این فرصت را از دست ندهید؛ حتما با آنها نیز موضوع خرید ماشین را در میان بگذارید اما بطور کامل نه به همکاران و نه به اقوام و حتی دوستان برای خرید خودرو اعتماد نکنید مراحل بالا را هنگام خرید خودرو در نظر داشته باشید.
بیشتر از کسانی خرید کنید که قصد دارند ماشین مدل بالاتری خریداری کنند این گونه افراد زیاد سر قیمت با شما بحث نمی کنند.
برای خرید خودرو وام نگیرید چون بهره وام ها خیلی زباد است و از آنجایی که خودرو نیز یک کالای مصرفی است و هر روز که می گذرد قیمتش افت می کند با گرفتن وام هزینه های زندگی خود را بی جهت بالا نبرید مگر اینکه وام مذکور قرض الحسنه باشد.
منبع: mensfitness

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۷۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲