Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@03:20:22 GMT

بدترین و بهترین شکلات تلخ های موجود در بازار

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۰۳۸۷

بدترین و بهترین شکلات تلخ های موجود در بازار

به گزارش جام نیوز، حتما شما هم تا به حال مطالب زیادی در مورد منافع مصرف شکلات تلخ خوانده اید. ما در این مقاله راهنمای کاملی برای مصرف شکلات در اختیار شما قرار می دهیم تا بدانید کدام شکلات ها بیشترین نقش موثر در کمک به سلامت را دارند و کدامیک فقط باعث چاق تر شدن شما می شوند.

شکلات فقط برای کاهش ولع شما به مصرف قند مفید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی، نظیر چربی های سالم، آهن، منیزیم و یک گروه خاص از آنتی اکسیدان هایی که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند به نام فلاونول، است. این ترکیبات در کنار کافئین موجود در کاکائو جریان خون به مغز را افزایش داده و عملکرد شناختی را بهبود می بخشند و به نوعی غذای مغز محسوب می شوند. به علاوه، از آن جایی که شکلات از دانه های تخمیر شده کاکائو تهیه شده، منبع غنی از پروبیوتیک ها و پری بیوتیک هاست، منبع غذایی و باکتری هایی که در کنار هم می توانند تعادل روده های آسیب دیده در سالیان متمادی به خاطر رژیم غذایی با قند و چربی بالا را باز گردانند.

بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله های تغذیه و سن از مجله های انگلیسی، مشخص شده که شکلات به کاهش فشار خون و بهبود مشخصات کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی تا 31 درصد کمک می کند. یک اخطار؟ تنها بار های شکلاتی خاص می توانند به کاهش چربی شکم و بهبود سلامت قلب کمک کنند.

به گفته دکتر نیکا گلدبرگ (Nieca Goldberg) کاردیولوژیست و مدیر مرکز بهداشتی زنان در مرکز پزشکی Joan H. Tisch، تحقیقات هنوز در مورد تاثیرات شکلات تلخ روی قلب و تاثیر آن روی سلامت کلی بدن ادامه دارد، ولی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، شکلات به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مورد استفاده قرار بگیرد.

او می گوید: من به بیمارانم توضیه می کنم که مصرف روزانه یک اونس ( 28 گرم ) شکلات می تواند به سلامت کلی بدنشان کمک کند. شکلات را می توان به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل سرشار از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کرد، به خصوص که جلوی ولع بیشتر به خوردن را می گیرد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیشتر به معنی بهتر بودن نیست و حواستان به مقدار مصرف تان باشد.

برای انتخاب شکلات مناسب و کنار گذاشتن انواعی که بیش از حد فراوری شده اند و فاقد مواد مغذی هستند، می توانید این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید تشخیص دهید که بهترین شکلات برای شکم، قلب و جوانه های چشایی شما کدام است. مطمئن شوید شکلاتی که انتخاب می کنید، حداقل 70 درصد کاکائو ( حبه کاکائوی غنی از فلاونول) داشته باشد.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر روستا با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان