Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حمید ملانوری، فرماندار رفسنجان دیروز یکشنبه، 22 مرداد در جلسه نظارت بر نهاده‌های کشاورزی ای شهرستان گفت: 650 تن سموم کشاورزی سالانه در باغ‌های رفسنجان منتشر می‌شود و 130 مرکز عرضه نهاده‌های کشاورزی با 200 تا 300 نفر اشتغالزایی فعالیت می‌کند و سالانه بیش از 600 میلیارد ریال گردش مالی در تهیه و توزیع سموم کشاورزی در این شهرستان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : با توجه به اینکه باغ‌های پسته در مناطقی واقع شده که این مناطق مسکونی است و با انتشار سموم کشاورزی محیط‌زیست و سلامتی مردم به خطر می‌افتد، لذا از سه سال پیش سعی کرده‌ایم تا این امر ساماندهی شود و کشاورزان را آموزش داده‌ایم که با رعایت نکات ایمنی و پوشیدن کلاه و دستکش و دیگر موارد ایمنی مواظب سلامتی خود باشند.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه از طرف دیگر مراکز عرضه غیرمجاز سموم و نهاده‌های کشاورزی در این شهرستان پلمب و تعطیل شده است، بیان کرد: در حال حاضر 130 مرکز عرضه مجاز نهاده‌های کشاورزی و سموم در این شهرستان وجود دارد.
ملانوری با تأکید بر اینکه با متخلفان و قاچاقچیان سموم کشاورزی تقلبی برخورد شدید قانونی می‌شود و با دستگیری این عناصر آنها را به دستگاه قضایی معرفی تا برای آنها زندان و جریمه تعیین کنند، اظهارکرد: در سال جاری تمام انبارهای سموم کشاورزی از محدوده شهر باید خارج شوند و سم‌فروش غیرمجاز مانند قاچاق‌فروش مواد مخدر باید ترس داشته باشد.
وی تأکید کرد: در این شهرستان بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی و سکته‌های قلبی و مغزی داریم که بیشتر از ناحیه آلودگی هوا توسط سموم کشاورزی به وجود می‌آیند که باید مدیریت شود و کشاورزان از انتشار بی‌رویه سموم کشاورزی در باغ‌ها خودداری کنند و با نظر کارشناسان جهاد سموم را تهیه و در زمان مناسب منتشر کنند.
منبع: فرمانداری رفسنجان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان