Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست>مجلس - نامه‌نیوز نوشت: سخنگوی فراکسیون مستقلین می گوید: پیش بینی می‌کنم حداکثر دو نفر از وزرای پیشنهادی نمی‌توانند از مجلس دهم رأی اعتماد کنند بنابراین تعداد کسانی که رأی اعتماد نمی‌گیرند نسبت به دولت یازدهم کمتر خواهد بود.

مهرداد لاهوتی از جمله کسانی است که با لیست امید وارد مجلس دهم شد اما بعد راه دیگری را پیش گرفت و عضو فراکسیون مستقلين شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراکسیونی که مورد انتقاد عارف از ابتدای شکل گیری مجلس دهم بود. اصلاح طلبان هر چه می گذرد بیشتر نسبت به ائتلاف خود با اعتدالیون اظهار پشیمانی می کنند. در همین راستا، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلين ولایی به صحبت های اخیر عارف که علیه اعتدالگراها و مستقلین بیان شد واکنش نشان داد.

بخش هایی از صحبت های سخنگوی فراکسیون مستقلان به شرح زیر است:

برعکس مجلس نهم که خیلی فراکسیون اصولگرایان تلاش می کرد وزرای پیشنهادی دولت یازدهم رأی اعتماد نگیرند، امروز فراکسیون امید چنین تلاشی انجام می دهد تا برخی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از مجلس رأی اعتماد کسب نکنند، شما که درون مجلس هستید چنین تحرکاتی را احساس می کنید؟
بله این اخبارها را داریم. مثلا روی آقایان ربیعی و رحمانی فضلی نگاه فراکسیون مستقلان مثبت تر از فراکسیون امید است.پیش بینی می کنم حداکثر دو نفر از وزرای پیشنهادی نمی توانند از مجلس دهم رأی اعتماد کنند بنابراین تعداد نسبت به دولت یازدهم کمتر خواهد بود.

آقای عارف از فراکسیون مستقلان مجلس انتقاد کرد و گفت «تعدادی از نمایندگان سال 94 با لیست امید به مجلس راه یافتند اما بعد جدا شدند وقتی هم مورد انتقاد قرار گرفتند گفتند ما باعث افتخار لیست امید بودیم. به همین خاطر اعلام می کنیم سال 98 اصلاح طلبان خود را از این افتخار محروم می کنند»، شما خودتان به عنوان کسی که همین مسیر را طی کردید در مقابل انتقاد آقای عارف چه دیدگاهی دارید؟

من خودم از لیست امید وارد مجلس شدم اما پیش از این دو دوره نماینده مجلس بودم و شخصیت مستقلی به لحاظ سیاسی دارم. آیا آقایان مطهری، جلالی، روحانی اصلاح طلب هستند؟ این چه حرفی است که آقای عارف می زند. لیست امید ترکیبی از افراد معتدل و منطقی بود. ما نه جبهه پایداری هستیم و نه اصلاح طلب.

اگر اصلاحات راه خود را از اعتدال جدا کند اصلاحات لطمه می خورد یا اعتدال؟

آقای عارف نباید این حرف را بزند چون اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد هر دو جریان لطمه می خورد.

آقای عارف کنایه ای هم به اعتدالگراها زد و گفت «اگر در گذشته از بیرون جبهه اصلاحات می‌خواستند گفتمان اصلاحات را از بین ببرند الان از درون به دنبال جایگزینی گفتمان اصلاحات است. از این رو یک گفتمان جعلی نمی‌تواند جایگزین گفتمان ریشه دار اصلاحات شود.» آیا این انتقاد به اعتدالگرایان را وارد می دانید یا خیر؟

اصلا اعتدال گفتمان جدیدی نیست. وقتی حزب اعتدال و توسعه با محوریت آقای روحانی تشکیل شد من 15 سال پیش عضو این حزب بودم. فرم عضویت من در بایگانی حزب اعتدال و توسعه است. پس این گفتمان نزدیک به دو دهه پیش وجود داشته و این طور نیست که مطابق گفته آقای عارف بخواهد امروز خود را جایگزین اصلاحات کند. ما اعتدالگراها افراط و تفریط را قبول نداریم و قصد ما تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ما باید تحمل همدیگر را داشته باشیم. تا زمانی که تحمل سلایق مختلف را نداشته باشیم و دنبال از بین بردن همدیگر باشیم مملکت درست نمی شود.

27214

کلید واژه‌ها : محمد رضا عارف - مجلس دهم -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری هم سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: ناگفته نماند که مجلس یازدهم برای اتمام برنامه هفتم توسعه تلاش کرد و تقریبا آماده است تا مجلس دوازدهم آن را پیگیری کند. از طرفی برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جیینی ما، تفاوت در آمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

باهنر درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده نیز گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.

همچنین تصمیمات مجلس بالای ۸۰ دردصد غیر جناحی است و ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد؛ اختلاف و رقابت‌های جناحی سرجای خود اما هدف باید در جهت کمک به دولت مستقر باشد تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع، مجلس رقابت‌های جناحی خود را در همه بخش‌ها توسعه می‌دهد در حالی که این رقابت‌ها اصلا ضرورت ندارد. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و اگر قرار باشد رقابت‌های غیر ضرور و تخریبی وارد میدان شود، کار متوقف و زیان‌ها زیاد می‌شود. به همین جهت تعامل باید جزو برنامه‌های اصلی دولت و مجلس باشد و بعد از پایان رقابت‌ها باید رفاقت و همگرایی حاکم باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900146

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!