Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@22:10:39 GMT

کاریکاتور در ایران رشته مظلوم و مهجور است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۱۷۲۴

کاریکاتور در ایران رشته مظلوم و مهجور است

خبرگزاری میزان- هنرمند پیشکسوت کارتون و کاریکاتور با بیان اینکه کاریکاتور رشته مظلوم و مهجوری در ایران است، گفت: با تمام موفقیت‌هایی که هنرمندان کاریکاتور ایرانی در عرصه کاریکاتور کسب کرده و توجه همه هنرمندان دنیا را به ایران جلب می‌کنند؛ اما همیشه کاریکاتور در حالت مهجوریت قرار داشته است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهمن عبدی، پیشکسوت کاریکاتور، گرافیست و پویا نمای ایرانی از نوشهر، اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌ها همیشه احساس شور و شعف به من دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مثبت ارزیابی کردن هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: بیشتر اوقات شاهد برگزاری جشنواره‌ای هستیم که بعد از یک یا دو دوره به فراموشی سپرده شده است؛ اما اینکه در خراسان شمالی منتظر هشتمین دوره از جشنواره سراسری کاریکاتور هستیم گواه عملکرد حرفه‌ای مسئولان حوزه هنری استان و موفقیت جشنواره است.

عبدی اضافه کرد: اینکه جشنواره به طور متوالی برگزار می‌شود، هم شرکت‌کنندگان و هم داوران از روند برگزاری جشنواره رضایت دارند، موضوعات فاخری برای جشنواره انتخاب می‌شود، از جوایز خوبی برخوردار است و ارزش مادی دارد و همچنین جوایز به‌موقع پرداخت می‌شود بیانگر موفقیت جشنواره است.

وی با بیان اینکه باید به مدیریت جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی ستاره و نشان برتر اهدا کرد، ادامه داد: در دنیا به چنین حرکت‌های ارزنده‌ای ستاره می‌دهند و به این طریق کیفیت عملکرد دیگران را نشان می‌دهند.

عبدی گفت: به نظر من درزمینه مدیریت جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی باید به عباس ناصری از بزرگان عرصه کاریکاتور یک ستاره مجزا داد؛ چراکه بار هفت دوره از جشنواره را با تمام کمبودها و کاستی‌ها به دوش کشیده و در این راه موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: امیدوارم برگزاری جشنواره‌ها قائم به شخص نباشد و اگر روزی کسی دیگر در جایگاه عباس ناصری قرار گیرد بتواند همین خط و مشی را ادامه داده و در راستای ارتقای جشنواره تلاش کند تا شاهد خروجی بهتری از جشنواره باشیم.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی به مسئولیت هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به مدیران، مجریان و دست‌اندرکاران کمک می‌کند؛ چراکه هنرمندان عرصه کاریکاتور با روحیه و احساس لطیف نسبت به خودکفایی اقتصادی ایران عِرق فراوانی داشته و احساس و برداشت‌های خود را در قالب کاریکاتور نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت هر هنرمند به میزان اطلاعات عمومی و آشنایی که با اقتصاد کشور و مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و حتی محل زندگی خود دارد می‌تواند در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه نقش مهمی داشته باشد.

این پیشکسوت عرصه کاریکاتور در ادامه، اظهار داشت: هنرمندان و هنرجویان عرصه کاریکاتور با این جشنواره‌ها رشد پیدا می‌کنند و ما همیشه منتظر هستیم جشنواره‌ای برگزار شود تا هنرمندانی از استان‌های گوناگون در آن شرکت کنند و تأثیر کاریکاتور بر موضوعات گوناگون و مردم را بازتاب دهند.

عبدی با بیان اینکه به دوستان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنم تا در این جشنواره شرکت کنند، افزود: اگر قرار باشد فقط حرف بزنیم و درزمینه کاریکاتور عمل و اقدامی نکنیم فقط شعار داده‌ایم؛ به همین دلیل از صمیم قلب برای بهتر اجرا شدن این جشنواره به برگزارکنندگان آن کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری