Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شايد به نظر برسد که دنياي هاليوود پر است از زرق و برق و ثروت و شهرت و افراد حاضر در اين عرصه زحمت آن چناني جز دريافت دستمزدهاي سرسام آور ندارند. اما بايد بدانيد که واقعيت با چيزي که شما فکر مي کنيد بسيار متفاوت است زيرا براي رسيدن به شهرت، بازيگران بايد کارهايي را بکنند که نه تنها شما تصور آن را نمي کنيد بلکه خود اين بازيگران نيز فکر نمي کنند بايد دست به چه کارهاي عجيب غريبي بزنند که بازي شان در يک فيلم ديده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنيده ايم که برخي براي پيدا کردن خود در نقش فيلمي که مي خواهند بازي کنند براي مدت چند ماه خود را از خانواده جدا کرده و منزوي شده اند، برخي ديگر به اجبار نقش به ورزش هاي سخت و رژيم هاي طاقت فرسا روي آورده اند و برخي ديگر ده ها کيلو وزن خود را افزايش يا کاهش داده اند.

پس بايد بدانيد که در پشت صحنه ي فيلم هايي که مي بينيد ساعت ها، روزها و ماه ها کار و تلاش سخت در جريان بوده است. برخي از نقش هاي موجود در فيلم نه تنها طاقت و قابليت شخص را به عنوان يک بازيگر مورد سنجش قرار مي دهند بلکه موجوديت او به عنوان يک انسان را نيز تحت الشعاع خود قرار مي دهند به نحوي که در حين فيلم برداري بازيگر کنترل خود را از دست داده و حتي تصميم به ترک پروژه در ميانه راه مي گيرد. در ادامه ي اين مطلب قصد داريم شما را با تعدادي از چنين رخدادهايي آشنا کنيم که در سر صحنه ي فيلم برداري فيلم هاي معروف اتفاق افتاده اند. با ما همراه باشيد.

1- لورن کوهن در سريال تلويزيوني «مردگان متحرک»

در فصل سوم سريال پرطرفدار «مردگان متحرک» (The Walking Dead) چيزي نمانده بود که يکي از بازيگران اصلي سريال با ترک پروژه صدمه ي جبران ناپذيري به سريال بزند. اين اتفاق زماني رخ داد که نلورن کوهن» که در اين سريال نقش «مگي» را بر عهده دارد تصميم گرفت به خاطر يک صحنه ي جنجالي و پر استرس پروژه را به طور کلي رها کند. کوهن بعد از خواندن فيلمنامه فصل سوم دريافت که قرار است يک عمل سزارين اورژانسي را روي يکي از شخصيت هاي ديگر سريال انجام دهد.




از اين رو نگراني هايش در اين موضوع را با «استيون يون» بازيگر نقش «گلن» در سريال در ميان گذاشت و اعلام کرد که بازي کردن چنين صحنه اي برايش بسيار سخت خواهد بود. در ابتدا قصد داشت بازي در فصل سوم را رد کند اما بعد از مدتي فکر کردن به اين نتيجه رسيد که سريال «مردگان متحرک» درباره ي افرادي است که تا آخرين اندازه ي تحمل و توان خود در معرض تهديد و فشار قرار مي گيرند. از اين رو تصميم گرفت که ناراحتي خود را از چنين صحنه اي ناديده گرفته و علي رغم اين که براي بازي کردن آن مشکل داشت و بسيار برايش سخت بود اما صحنه ي مربوط را به خوبي بازي کرد.


2- يان مک کلين در «هابيت ها»

بسيار سخت است که تصور کنيم نقش «گاندالف» در فيلم هاي «هابيت ها» (Hobbit) و «ارباب حلقه ها» (Lord of the Rings) را کسي غير از يان مک کلين بازي کند، نقشي که تنها با بازي او قابل تصور است. اما اگر در صحنه هاي فيلم برداري فيلم «هابيت ها: سفر غيرمنتظره» (The Hobbit: An Unexpected Journey) اوضاع کمي متفاوت پيش مي رفت، پيتر جکسون مجبور مي شد کس ديگري را براي ايفاي نقش «گاندالف» استخدام کند.




داستان از اين قرار بود که مک کلين تقريباً تمامي صحنه ها را در کنار پرده ي سبز بازي مي کرد و قرار بود همراهي او با هابيت ها و تعاملاتش با آن ها بعداً به صورت ديجيتالي به ديگر صحنه ها اضافه شود. خستگي بازي به صورت جداگانه و تنها بر مک کلين غالب شد به طوري که در مرحله اي از فيلم برداري کنترل خود را از دست داده و خواسته بود محل فيلم برداري را ترک کند اما پيتر جکسون با مدت کوتاهي مرخصي دادن به وي، مک کلين را راضي کرده بود که ادامه ي صحنه ها را بازي کرده و پروژه را رها نکند.


3- آل پاچينو در «پدر خوانده»

آل پاچينو براي بازي در فيلم «پدر خوانده» (The Godfather) و قسمت دوم آن به ترتيب نامزد اسکار بهترين بازيگر نقش دوم و بهترين بازيگر نقش اول شد پس با اين شرايط اگر بگوييم کمپاني سازنده قرار بود وي را از اين نقش کنار بگذارد باور نکرده و اين کار را بسيار احمقانه مي دانيد. اما به توجه به گفته هاي خود آل پاچينو اين همان اتفاقي است که قرار بود بيفتد.






بر اساس گفته هاي خود پاچينو اگر حمايت ها و دلداري هاي فرانسيس فورد کاپولا نبود، پاچينو در همان روزهاي اول از اين پروژه ي مشهور سينمايي کناره گيري مي کرد.


4- جيم کري در «چگونه گرينچ کريسمس را دزديد»

جيم کري براي بدست آوردن نقش «گرينچ» در فيلم «چگونه گرينچ کريسمس را دزديد» (How the Grinch Stole Christmas) علاوه بر اين که بايد در تست هاي سخت بازيگري اين نقش شرکت مي کرد بلکه بايد نظر مثبت همسر بيوه دکتر زئوس، نويسنده ي داستان فيلم، را نيز جلب مي کرد. اما اين موضوعات در مقايسه با فشارهايي که در طول فيلم برداري به کري وارد شد چيزي نبودند. کري براي بازي در اين نقش هر روز مدت زمان زيادي را بايد روي صندلي گريم مي نشست و گريم هاي سنگيني را روي صورت خود تحمل مي کرد.




يکي از اين گريم ها لنزهاي تماسي عجيبي بود که کري بايد حتما به چشم مي زد و کري با وجود آن ها و ساعات طولاني فيلم برداري شديداً احساس درد مي کرد. در نهايت کار چنان بالا گرفت که مسئولين ساخت فيلم مجبور شدند دست به دامان يک مشاور شکنجه نظامي شوند تا به جيم کري کمک کند وضعيت موحود را تحمل نمايد. تکنيک هايي که اين مشاور نظامي به او ياد داد باعث شد که کري بقيه ي مدت زمان فيلم برداري را نيز تحمل کرده و از فکر ترک پروژه منصرف شود. البته با اين وجود در برخي از صحنه ها نيز کري نتوانست لنزها را تحمل کند بنابراين سازندگان مجبور شدند لنزها را به صورت ديجيتالي و پس از پايان فيلم برداري ها به نسخه ي اصلي اضافه کنند.


5- جسيکا آلبا در «چهار شگفت انگيز»

جسيکا آلبا بازيگر نقش «سو زن نامرئي» (Sue "Invisible Woman) در فيلم «چهار شگفت‌انگيز: قيام موج‌سوار نقره‌اي» (Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer) چنان ايفاي اين نقش برايش سخت بود که تقريباً از ادامه ي حضور در پروژه انصراف داده بود. مشکل اصلي وي اين بود که با کارگردان فيلم، تيم استوري، مشکل پيدا کرده بود که بعدها آلبا ادعا مي کرد خواست هاي بي معني از وي داشته است براي مثال، به ادعاي آلبا، استوري از وي خواسته بود که در طول يکي از صحنه ها وي بايد طوري گريه مي کرد که صورتش صاف باقي مانده و بدين ترتيب زيبايي صورتش از بين نرود.




مشکلات او در اين فيلم با کارگردان باعث شد که وي ديگر در اين مجموعه فيلم ايفاي نقش نکند اما اين تصميم در کل به نفع وي تمام شد زيرا بعد از پايان فيلم برداري فيلم «چهار شگفت‌انگيز: قيام موج‌سوار نقره‌اي»، آلبا تصميم گرفت براي مدتي بازيگري را کنار بگذارد و همراه با يکي از دوستانش کمپاني آنست (Honest Company) را تاسيس کند که الان 2 ميليارد دلار ارزش دارد.


6- برد پيت در «مصاحبه با خون آشام»

فيلم «مصاحبه با خون آشام» (Interview with the Vampire) در سال 1994 با بازي برد پيت و تام کروز و بر اساس رمان پرفروشي از آن رايس با هزينه ي بالايي ساخته شد اما موفقيت زيادي کسب نکرد و براي برد پيت نيز تجربه ي خوشايندي نبود.





سال ها گذشت و پيت تاييد کرد که در حين فيلم برداري اين فيلم چنان احساس ناخوشايندي داشته که يک بار نزد ديويد گفن، تهيه کننده فيلم رفته و از او خواسته که با پرداخت غرامت وي را از فيلم کنار بگذارد اما بعد از اينکه مي فهمد چنين کاري براي وي 40 ميليون دلار هزينه دارد از اين کار منصرف مي شود و ترجيح مي دهد فيلم برداري را ادامه دهد.


7- راسل کرو در «رابين هود»

در 9 مورد از هر 10مورد بازيگري که براي بازي در يک فيلم قرارداد امضا مي کند بدون دخالت در داستان فيلم نقش خود را بازي مي کند حتي اگر با آن چه که در داستان فيلم ديده مي شود موافق نباشد و يا آن را نادرست بداند. اما راسل کرو براي بازي در نقش رابين هود در فيلمي با عنوان «ناتينگهام» (Nottingham) قرارداد امضا کرد اما ايده ي اين فيلم را نادرست مي دانست.




در واقع داستان فيلم طوري بود که در انتها معلوم مي شد داروغه ي ناتينگهام شخصيت مثبت داستان است و نه رابين هود. در نهايت راسل کرو براي بازي در اين نقش درخواست کرد که فيلم نامه به کلي تغيير داده شود که ميليون ها دلار براي استوديو سازنده هزينه ي اضافي در بر داشت و نتيجه ي کار نيز فيلم «رابين هود» (Robin Hood) به کارگرداني ريدلي اسکات در سال 2010 بود که يکي از ضعيف ترين فيلم هاي سال لقب گرفت و انتقادات شديدي از آن شد و البته در گيشه نيز موفقيتي کسب نکرد.


8- ديزي ريدلي در «جنگ ستارگان: نيرو برمي خيزد»

بازي در يکي از فيلم هايي که تماشاگران براي مدت زيادي منتطر ساخت و اکران آن بوده اند فرصتي است که بسياري از بازيگران براي بدست آوردن آن دست به هر کاري مي زنند. اما فشار فيلم برداري فيلم «جنگ ستارگان: نيرو بر مي خيزد» (Star Wars: The Force Awakens) در سال 2015 به قدري بود که ديزي ريدلي توان آن را نداشت.




اين بازيگر تازه کار بريتانيايي قبل از آن که جي جي آبرامز وي را براي نقش «ري» انتخاب کند تجربه ي چنين بازي هاي سنگيني را نداشت به طوري که بر اساس گزارش ها وقتي در روز اول فيلم برداري به او گفته شد که بازي اش در نقش در دل بيابان خيلي خشک و بي احساس است مي خواست پروژه را ترک کند. اما در نهايت ترجيح داد ماندن در پروژه را به سوار هواپيما شدن و رفتن به خانه ترجيح دهد.


9- اما واتسون در «هري پاتر و محفل ققنوس»

براي بسياري از بازيگران حضور در يک نقش معمولي در يک مجموعه فيلم موفق مي تواند به معناي موفقيت مالي و سال ها تلاش براي بدست آوردن پول باشد. اما واتسون نيز اين فرصت را غنيمت شمرده و در مجموعه فبلم هاي «هري پاتر» ايفاي نقش کرد اما اين بدين معنا نيست که وي در برخي اوقات نمي خواسته اين پروژه را به کلي ترک کند.




واتسون در سال 2006 و زماني که براي بازي در قسمت پنجم مجموعه فيلم هاي هري پاتر با عنوان «هري پاتر و محفل ققنوس» (Harry Potter and the Order of the Phoenix) با وي مذاکره شد مي خواست بعد از سال ها بازي سخت در اين مجموعه فيلم و تحمل شرايط سخت استوديو سازنده در مورد برنامه ريزي و ظاهر بازيگر ديگر ادامه ندهد. اما در نهايت شايد به دلايل مادي تصميم گرفت در قسمت پنجم نيز حضور داشته باشد. البته بايد گفت با اتمام اين مجموعه فيلم احتمالاً واتسون نفس راحتي کشيده است.


10- مايک مي يرز در «دنياي وين»

مايک مي يرز شخصيت «وين کمپبل» را در برنامه ي «شنبه شب زنده» (Saturday Night Live) ساخت و بعدها اين شخصيت تکراري چنان پرطرفدار شد که کمپاني پارامونت فيلم «دنياي وين» (Wayne’s World) را از روي آن ساخت.





مي يرز فيلم نامه را نوشت و به خصوص در مورد صحنه اي که وين و رفقايش سوار ماشين شده و ديوانه وار با آهنگ «شعر حماسي بوهميايي» (Bohemian Rhapsody) همسرايي مي کردند بسيار شگفت زده بود اما استوديو سازنده فيلم مي خواست که اين آهنگ را با آهنگي تازه تر و ارزان تر از اين آهنگ گروه گانز اند روزز (Guns n’ Roses) جايگزين کند. اما مي يرز تهديد کرد که در صورت تعويض اين آهنگ پروژه را ترک خواهد کرد.


11- تيپي هدرن در «پرنده ها»

آلفرد هيچکاک هميشه به نامهرباني و سخت گيري با بازيگران مشهور بود اما تيپي هدرن در سال 1963 براي بازي فيلم «پرنده ها» (The Birds) با وي قرارداد امضا کرد با اين پيش شرط که در طول صحنه ي اصلي فيلم تنها توسط پرندگان مکانيکي مورد حمله قرار گيرد.اما هيچکاک استاد دور زدن بود و براي اين که ترس و وحست هدرن واقعي باشد به افراد گروه دستور داد که پرنده هاي واقعي و زنده را به سمت وي بفرستند.





اين بازي واقعي پرنده هاي خشمگين 5 روز تمام ادامه داشت و در نهايت بعد از اتمام صحنه ها هدرن ديگر رمقي نداشت. در نهايت دکتر به هيچکاک توصيه کرد که يک هفته به هدرن مرخصي بدهد تا ريکاوري صورت گيرد.


12- جان سينا در «دوازده راند»

کمپاني کشتي کج WWE تريلر پليسي «دوازده راند» (12 Rounds) را در سال 2009 ساخت و از تعدادي از کشتي گيران قوي هيکل خود در ان استفاده کرد. جان سينا يکي از اين کشتي گيران بود که برخلاف آن چه که در داخل رينگ از او ديده بوديم در صحنه هايي از فيلم دچار ترس شده بود.





در يکي از صحنه هاي اکشن فيلم سينا مي بايست با يک طناب از يک آسمانخراش پايين مي آمد و براي مدتي بين زمين و آسمان معلق مي ماند. بعدها سينا اعتراف کرد که به خاطر ترسش از ارتفاع در اين صحنه دچار اضطراب شديدي شده و براي چند لحظه مي خواسته از ادامه ي فيلم کناره گيري کند.


13- شلي دووال در «درخشش»

شلي دووال براي بازي در فيلم ترسناک «درخشش» (The Shining) در سال 1980 ساخته ي استنلي کوبريک در نقش وندي بدون اين که بداند يک رکورد جهاني گينس را به نام خود ثبت کرد. کوبريک کمال گرا براي بدست آوردن چيزي که مي خواست 127 برداشت از صحنه اي که دووال مضطرب از يک چوب بيسبال براي دفاع از خود در برابر شوهر ديوانه ي خود استفاده مي کند گرفت.





در صدمين برداشت وي به شدت دچار استرس و اضطراب شده بود. به خاطر فريادها و گريه هاي متوالي به شدت خسته شده و حجم آب بدنش کاهش يافته بود. وي براي کاهش استرس خود قدم مي زد اما استرسش کاهش نمي يافت و اين موضوع باعث ريزش موهاي او شده بود.


14- کارل وزرز در «راکي 4»

بخش زيادي از فيلم «راکي 4» (Rocky IV) به مربي راکي يعني آپولو کريد اختصاص دارد. نقش آپولو کريد را در اين فيلم کارل ويزرز از بازيکنان سابق راگبي در يکي از صحنه ها با شخصيت ايوان دراگو با بازي دولف لاندگرن درگير مي شود.





در يکي از صحنه هاي مبارزه وقتي لاندگرن موفق مي شود ويزرز را در گوشه ي رينگ گير بيندازد و به وي ضرباتي سخت وارد کند ويزرز از شخصيت خود بيرون آمده و يک ضربه ي مشت واقعي را روانه ي لاندگرن مي کند. لاندگرن نيز از کوره در مي رود و با يک ضربه ي مشت ويزرز را ناک اوت مي کند. ويزرز بعد از به هوش آمدن براي 4 روز در سر صحنه ي فيلم برداري حاضر نمي شود اما در نهايت سيلوستر استالونه او را به ادامه ي فيلم برداري راضي مي کند.


15- جين هکمن در «ارتباط فرانسوي»

جين هکمن براي بازي در نقش يک کاراگاه پليس نيويورکي به نام جيمي "پاپ آي” دويل در سال 1971 و در فيلم «ارتباط فرانسوي» (The French Connection) برنده جايزه اسکار شد اما نزديک بود اين اتفاق رخ ندهد. هکمن بازيگري است که کار کردن با وي سخت بوده و معمولاً با کارگردانان دچار مشکل مي شود. در اين فيلم نيز وي بارها با ويليام فردکين، کارگردان فيلم درگير شده بود به خصوص بعد از اين که فردکين گفت که اولين انتخاب وي براي اين نقش پل نيومن بوده است.




در يکي از صحنه هاي فيلمبرداري که در آن هکمن لباس بابا نوئل به تن کرده و يک خلافکار را تعقيب مي کند فردکين 27 برداشت مي گيرد و از نتيجه راضي نيست و هکمن تصميم مي گيرد پروژه را رها کند. اما وي در نهايت در فيلم مي ماند و حتي در هنگام دريافت جايزه اسکارش به اين موضوع اشاره مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی: انصراف صابر کاظمی از تیم ملی!

به گزارش "ورزش سه"، صابر کاظمی قطر پاسور باشگاه الکویت کویت که این تیم را قبل از پایان این لیگ ترک کرده است قصد دارد تا امشب انصراف خود را از تیم ملی والیبال ایران اعلام کند.

صابرکاظمی که زمانی امید اول تیم ملی والیبال ایران در پست قطر پاسور بود، دلیل این انصراف را مشکلات خانوادگی اعلام کرده است. وی هم اکنون به ایران بازگشته و در کنار خانواده مشغول استراحت است.

با انصراف صابر کاظمی تعداد انصرافی های تیم ملی پس از سید محمد موسوی، محمد فلاح، مهدی مرندی و امیر غفور به عدد پنج رسیده است و این احتمال وجود دارد باز هم به این تعداد افزوده شود.

حالا در پست قطر پاسور پس از کنار رفتن صابر کاظمی و امیر غفور همه امیدها به درخشش امین اسماعیل نژاد و بردیا سعادت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • اختصاصی: انصراف صابر کاظمی از تیم ملی!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • حذف الهلال با گران‌ترین تیم تاریخ! العین رفت فینال
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو