Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه مک‌گیل کانادا نسخه دیجیتالی ۱۰۰ عنوان از کتاب‌هایی را که به صورت مشترک با دانشگاه تهران منتشر کرده است،‌ در دسترس همگان قرار داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، دانشگاه مک گیل کانادا، 100 عنوان کتاب خود را که به شکل مشترک با دانشگاه تهران منتشر کرده است،‌ در دسترس همگان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب‌ها در موضوعات فلسفه، کلام، الهیات، منطق، ادبیات، تاریخ علم در ایران و اسلام و... دسته‌بندی شده‌اند. شمار این کتاب‌ها 200 نسخه است که تاکنون 100 عنوان آن منتشر شده است

مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل کاندا نسخه پی‌دی اف این 100 عنوان کتاب را منتشر کرده است،‌ هم‌چنین در صفحه رسمی این موسسه آمده است: « در حالی حاضر پروژه‌ای بین این دو دانشگاه در حال انجام است تا مجلات مربوط به شعبه تهران را دیجیتالی کند».

دانشگاه مک گیل یکی از چند دانشگاه مهم آمریکای شمالی به شمار می‌‌رود‌، بخش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه که اختصاص به دوره‌های مختلف فوق لیسانس و دکتری دارد به نام دانشکده مطالعات و تحقیقات عالی خوانده می‌شود که یکی از شعبه‌های آن بخش مؤسسه مطالعات اسلامی است که در سال 1952 میلادی با کوشش پروفسور ویلفرد کانتول اسمیث تأسیس شده است.

دانشجویان این مؤسسه موظف اند که در گرایش‌های چهارگانه: تاریخ اسلام، سازمانها و نهادهای اسلامی ، اندیشه اسلامی (فلسفه و منطق و کلام و عرفان) و اسلام در دوره‌های جدید کشورهای اسلامی به تحصیل بپردازند.

در این مؤسسه استادانی از کشورهای غربی و همچنین از کشورهای اسلامی به تدریس پرداخته و نیز دانشجویانی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی از این مؤسسه فارغ التحصیل شده اند. مهدی محقق در سال 1344 از طرف دانشگاه تهران برای تدریس زبان و ادب فارسی به این دانشگاه اعزام و طی 3 سال اقامت خود در کانادا موفق شد که توجه استادان و دانشجویان مؤسسه را به فلسفه و کلام و عرفان و اصول فقه شیعی که تا آن وقت در آن کشور ناشناخته بود جلب کند. پس از آن دانشگاه مک‌گیل شعبه‌ای در دانشگاه تهران راه‌اندازی کرد و ارتباط این دو دانشگاه با یکدیگر تاکنون ادامه پیدا کرده است.

برای مشاهده این 100 عنوان کتاب اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر