Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا با هدف نظارت بر سوریه و تقویت حضور خود در شمال عراق، عملیات احداث بزرگ‌ترین پایگاه نظامی خود را در استان «نینوا» آغاز کرد.

طی روزهای اخیر خبر رسید که آمریکا با 10 فروند هواپیمای نظامی، شماری تانک و تجهیزات نظامی وارد پایگاه هوایی «کهریز» در غرب موصل شده است. علت این تحرکات نیز، مشارکت این کشور در عملیات آزادسازی شهر «تل عفر» از دست داعش عنوان شد!
همزمان، خبر رسید که آمریکا مخالف حضور نیروهای بسیج مردمی در شهر «تل عفر» بوده و بغداد را به همین خاطر، تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما، ضلع سوم این مثلث نیز دیروز پایگاه خبری «النشره» عیان کرد؛ به گزارش تسنیم، این پایگاه اعلام کرد، ارتش آمریکا کار احداث بزرگترین پایگاه نظامی خود را در منطقه کهریز آغاز کرده است. بهانه فوری و دم دستی واشنگتن از این اقدام، مشارکت در عملیات تل عفر است، ولی علت اصلی این اقدام آمریکا، نظارت و اشراف این کشور بر تحولات سوریه و بازگشت بی‌سروصدا به عراق است. چون علاوه بر کهریز، آمریکا قصد دارد چهار پایگاه نظامی دیگر را نیز در مناطق مختلف استان نینوا احداث کند.
«مزاحم الحویت» سخنگوی رسمی «گروه عشایر عرب» در استان نینوا، در ارتباط با تحرکات آمریکا توضیح داده که: «نیروهای آمریکایی از حدود یک هفته قبل کار احداث بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در نزدیکی روستای کهریز را آغاز کرده‌اند.»
الحویت گفته: «ماموریت نیروهای آمریکایی که در غرب موصل مستقر خواهند شد، نظارت کامل بر مرز عراق و سوریه از «سنجار» تا شهر «القائم» در استان الانبار خواهد بود.» الحویت هدف از این اقدام آمریکا را «جلوگیری از گشوده شدن مسیری زمینی بین تهران و دمشق جهت انتقال سلاح و تجهیزات برای دولت سوریه» ذکر کرده است.
مردم عراق، آمریکا را مجبور کردند در سال 2011 نیروهای خود را از کشورشان خارج کند. اما اکنون به نظر می‌رسد که آمریکا قصد دارد به عراق برگردد.
شکل‌گیری محور مقاومت از ایران تا لبنان و مرزهای فلسطین اشغالی، از بزرگترین پیامدهای شکست داعش در «حلب» و موصل بوده است. اما آمریکا قصد دارد این خط اتصال را قطع کند.
هنوز مقامات عراقی درباره تقویت نیروهای آمریکایی در کهریز و احداث پایگاه در این کشور اظهارنظری نکرده‌اند.
ارتش عراق در انتظار فرمان
به گزارش ایسنا، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق اما ضمن تاکید بر اینکه نیروهای ارتش عراق آماده آغاز عملیات آزادسازی شهر «تل عفر» هستند، گفته، ارتش در انتظار چراغ سبز «حیدر عبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است.
وی گفته، همه ابزارها و طرح‌ها برای اجرای عملیات، آماده است.
از «الحویجه» دیگر شهر اشغالی عراق نیز خبر رسیده، سرکرده‌های داعش قاضی این گروه و چهار دستیار وی را اعدام کرده و اجساد آنها را به تیرهای چراغ برق آویختند. اتهام این افراد، تلاش برای جدا شدن از داعش و تشکیل یک گروه جدید بوده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه