Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سابق سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال،‌ درباره مهم‌ترين مسائل روز فوتبال ايران صحبت‌هاي قابل تاملي را مطرح کرد.


به گزارش خبرنگار گروه ورزشي خبرگزاري ميزان، امير عابديني رئيس سابق سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال به خاطر اختلافاتي که با مهدي تاج و ساير مديران فدراسيون پيدا کرد، چند هفته قبل به همکاري خود با فدراسيون پايان داد و راهي خارج از کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور نداشتن عابديني در ايران باعث شده که کمتر خبري از مصاحبه‌هاي پرسروصدا و جنجالي اين مدير بشنويم. باتوجه به حواشي روز‌هاي گذشته فوتبال ايران با امير عابديني ارتباط برقرار کرده و گفت وگويي درباره شرايط روز فوتبال ايران انجام داديم که جزئيات آن را در زير مي‌خوانيد.

* مدت‌هاست که ديگر خبري از امير عابديني در فوتبال ايران نيست.

من در سفر خارجي هستم و براي گذراندن يک دوره تخصصي مديريتي به اروپا آمده‌ و فعلا اينجا هستم.

*کم کم اين ذهنيت به وجود آمده بود که با توجه به اظهارات تندي که عليه مديريت فدراسيون فوتبال داشتيد ديگر قصد بازگشت به ايران نداريد و پناهنده شديد!

چر باي پناهنده شوم ! اين حرف‌ها خنده‌دار است. بعد از پايان اين دوره مديريتي و انجام کارهايم به ايران باز خواهم گشت.

*در جريان اظهارات مهرداد ميناوند عليه عليرضا منصوريان و سيد مهدي رحمتي و جنجالي که در فوتبال ايران به راه افتاده قرار داريد؟

در اين فوتبال اتفاقات عجيب و غريب زياد رخ مي‌دهد و اين ماجرا هم يکي ديگر از آنهاست. به نظرم ميناوند آدم طنازي است و نبايد زياد حرف‌هاي او را جدي گرفت که اين فضاي منفي درست شود. او هميشه به همه احترام گذاشته و سعي مي‌کند براي کسي مشکلي ايجاد نکند. اتفاقي که در آن برنامه تلويزيوني هم افتاد به نظرم بيشتر به خاطر شيطنت مجري بود. نبايد اجازه مي‌داد اصطلاحاتي که درباره برخي از افراد و چهره‌هاي بزرگ است در اين برنامه مطرح مي‌شد. به هر صورت پرسپوليسي‌ها و استقلالي‌ها و مربيان و بازيکنان آن‌ها رقبايي بوده‌اند که باعث رشد يکديگر شده‌اند و کري هميشه بين آن‌ها وجود داشته است. اما برنامه تلويزيوني جاي اين مباحث نبود.

* حاشيه ديگر اين روز‌ها مربوط به پرونده احسان حاج صفي و مسعود شجاعي است. محمدرضا داورزني در مصاحبه‌اي اعلام کرد که نظام درباره آن‌ها که مقابل تيمي از رژيم صهيونيستي بازي کردند تصميم خواهد گرفت و از حضور در تيم ملي محروم مي شوند.

تعارف که نداريم. داورزني اصلا اين حق را ندارد که درباره تشويق يا تنبيه فوتبالي‌ها صحبتي انجام بدهد. ما در فدراسيون فوتبال کميته انضباطي، کميته استيناف و کميته اخلاق داريم که طبق قوانين آن‌ها مسوول رسيدگي به پرونده‌هاي مختلف هستند.

* حالا به نظرشما درباره حاج‌صفي و شجاعي چه تصميمي بايد گرفته شود؟
بايد در فضايي آرام درباره آن‌ها تصميم مي‌گرفتند و نبايد اين جنجال در بوق و کرنا مي‌شد به سادگي مي‌شد با کنار گذاشتن آن‌ها از تيم ملي با اين موضوع برخورد کرد. نيازي به رسانه‌اي شدن اين تصميم‌ها و بحث‌ها نبود.

* تا زماني که شما رئيس کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال بوديد، رسيدگي به پرونده جيووا در اختيار شما بود. اما حالا وکيل حقوقي فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان اعلام کرده که آن‌ها صورت جلسه رسمي فسخ قرارداد با نماينده تام‌الاختيار شرکت ايتاليايي امضا کرده‌اند که برگ برنده فدراسيون در اين دعوا حقوقي به حساب مي‌آيد.

- من که الان مدت‌هاست مسئوليتي در فدر اسيون فوتبال ندارم. من از سمت خودم استعفا دادم و آقايان در مصاحبه‌هاي خود اعلام کردند که امير عابديني اخراج شده است. اين هم کاري است که آن‌ها انجام دادند. درباره جيووا، اما بايد بگويم که قبلا صورت جلسه‌اي با نماينده تام‌الاختيار آن‌ها امضا شد و قبول کرد که لباس‌هاي آن‌ها کيفيت لازم را ندارد و از استاندارد‌هاي فيفا فاصله دارد. نماينده جيووا در صورت جلسه رسما اعلام کرده که آن‌ها مقصر هستند و به همين ترتيب جيووا به هر دادگاهي شکايت کند، شکايت‌اش محلي از اعراب نخواهد داشت. يک نسخه از اين صورت جلسه نزد کفاشيان و نسخه ديگر دست مهدي تاج است.

* فدراسيون فوتبال هنوز تکليف پرونده آديداس را هم مشخص نکرده است.

تا زماني که من در فدراسيون حضور داشتم پيش‌نويس قرارداد تدوين شده مورد قبول واقع نشده و اختلاف‌نظر‌هايي به وجود آمده بود. بع از آن نمي‌دانم چه اتفاقاتي درباره آديداس رخ داده است. اما بگذاريد يک نکته‌اي را به شما بگويم! مديران فدراسيون فوتبال بيشتر دوست دارند لباس‌ها را بروند از بازار بخرند. بدون شک لباس خريدن براي آن‌ها خيلي بهتر است تا اينکه قراردادي امضا کنند و رايگان لباس بگيرند!

*وزارت ورزش و جوانان اخيرا اعضاي هيئت مديره باشگاه پرسوليس را هم معرفي کرد که دو عضو اقتصادي به ترکيب هيات مديره اضافه شد.

من بعضي از اين افراد را نمي‌شناسم. اما اينکه علي اکبر طاهري در سمت خود ابقا شد کار بسيار خوبي بود. از آنجايي که وظيفه اصلي سياست گذاري و درامدزايي بر عهده هيات مديره است بايد مکانيزم فعاليت اقتصادي باشگاه با تغييرات مهمي رو‌به رو شود. طاهري اين پتانسيل را دارد که کار‌هاي اقتصادي بهتري براي پرسپوليس انجام بدهد. همين که او در سمت خود ابقا شد و پرسپوليس ثبات مديريتي خواهد داشت نويدبخش آينده‌اي خوب است.

* راستي عليرضا اسدي در شرايطي که از سمت دبيرکلي فدراسيون فوتبال برکنار شد، از سوي مهدي تاج براي شرکت در جلسه رسيدگي به شکايت ايران از عربستان در دادگاه CAS حضور پيدا کرد. در اين باره نظري نداريد؟

اسدي فوتبالي است و به قوانين و مراحل کار مسلط است و به همين دليل راهي مذاکرات شد. دليل ديگر اين بود که اقايان کسي را نداشتند به جز اسدي راهي اين مذاکره و جلسه کنند. من و محمدرضا ساکت تنها سلام و عليک کردن ساده بلد هستيم. اگر غير از اين بود و ساکت زبان انگليسي بلد بود، شک نکنيد مهدي تاج وظيفه رسيدگي به اين پرونده را هم از اسدي مي‌گرفت و دوباره به ساکت محول مي‌کرد.

انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده

به نظر می‌رسد بی‌انضباطی‌ها و برخی حواشی فوتبال ایران برای هر که آب نداشته باشد، برای فدراسیون «نان» دارد!

به گزارش دنیای اقتصاد، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روز‌های فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است.

داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.

باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد.

در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است.

در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیز و ۴۰ میلیون تومان جریمه شد.

ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد.

به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

دیگر خبرها

  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • باشگاه تراکتور کد داد؛ مذاکره با یحیی گل محمدی تایید شد!
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟