Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@14:25:46 GMT

کارگشایی 843 میلیارد ریالی بانک صادرات در استان قم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۲۸۸۳

تسهیلات ​پرداختی بانک صادرات ایران در استان قم در ١٥ ماهه منتهی به پایان خرداد سال جاری از ٨٤٣ میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، تلاش این بانک برای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان قم، منجر به پرداخت ٨٤٣ میلیارد و ٢١٥ میلیون ریال تسهیلات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این میزان تسهیلات که از ابتدای فروردین‌ماه سال ٩٥ تا پایان خرداد ماه امسال در بخش‌های مختلف پرداخت شده، شرایط ایجاد ٩٢٨ شغل مستقیم را در این استان فراهم آورده است.

بنابراین گزارش از این میزان تعداد ٥٣ فقره وام به ارزش بیش از ٥٤٢ میلیارد ریال به صورت تسهیلات مشارکت مدنی در بخش حمایت از رونق تولید با هماهنگی کارگروه اشتغال استان پرداخت شده است. همچنین در بخش صنایع کوچک نیز نزدیک به ٥/٩ میلیارد ریال در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش اشتغال‌زایی برای ٢٠ نفر را ممکن کرده است.

لازم به ذکر است: مدیریت شعب استان قم به تبع سهمیه ابلاغی برابر تبصره ٢٦ قانون بودجه سال ٩٥ تعداد ١٠٨ فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به ارزش بالغ بر ٢٩ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی در جهت ایجاد اشتغال پایدار پرداخت کرده است.

در این میان تعداد ٢٨٩٧ فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج نیز به ارزش بیش از ٢٥٦ میلیارد ریال و همچنین تعداد ٢٥ فقره وام قرض‌الحسنه حمایت از زندانیان معسر و مورد حمایت ستاد دیه به ارزش بیش از ٥ میلیارد ریال پرداخت شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان