Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌ محمد زارع‌فومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: میانگین سنی دولت دوازدهم بالاست و حتی از دولت یازدهم هم سن کابینه بالاتر است.

وی ادامه داد: مطالبه ملت ایران و 40 میلیون نفری که در انتخابات شرکت کردند، لیست کنونی وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دولت دوازدهم نبوده است و مطالبات مردم فراتر از این بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تأکید بر اینکه مشاهده لیست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای شکل‌دهی کابینه دولت دوازدهم من را شوکه کرد، تصریح کرد: نشاط و شادابی در کابینه دولت دوازدهم نمی‌بینم.

زارع‌فومنی با اشاره به اینکه ضعف‌های زیادی در کابینه دولت دوازدهم به شکل زیربنایی وجود دارد، اضافه کرد: نقص‌های زیادی در لیست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دولت دوازدهم دارد.

وی با بیان اینکه غیبت زنان در لیست پیشنهادی دولت ازجمله نقص‌های آن است، تصریح کرد: جامعه زنان سهمی در کابینه دولت ندارند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تأکید بر اینکه غیبت جوانان متخصص در کابینه دولت خلاف انتظار جوان‌گرایی در دولت دوازدهم و نقص دیگری است، اضافه کرد: هر چند یک وزیر جوان برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است؛ ولی انتخاب آن هم به نگاه نمایندگان مجلس بستگی دارد.

زارع‌فومنی با اشاره به اینکه لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم را افرادی تکراری تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: 70 درصد لیست را افراد تکراری کابینه دولت تشکیل داده‌اند؛ وعده 50 درصدی تغییرات کابینه دولت توسط رئیس‌جمهور محقق نشده است و اکثر این افراد تکراری هستند.

وی با بیان اینکه نمایندگان ادیان و اهل تسنن در کابینه دولت غیبت دارند، اضافه کرد: این هم نقص دیگری در لیست پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تأکید بر اینکه با لیست پیشنهادی رئیس‌جمهور پیش‌بینی می‌شود که کارایی دولت دوازدهم کمتر از دولت یازدهم باشد، تصریح کرد: نشاط در این دولت دیده نمی‌شود؛ ولی در هر صورت باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

زارع‌فومنی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی ‌جای رئیس‌جمهور غربال‌گری در دولت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید دید تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی چگونه عمل خواهند کرد، اظهار کرد: کابینه دولت به تغییرات عمده نیاز دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد