Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مازیار سید نژاد شامگاه یکشنبه در نشست بررسی روستای بدون بیکار با محوریت روستای جیرسر باقر خاله در مسجد ولیعصر (عج) این روستا اظهار کرد: با توجه به مطالعاتی که پیرامون روستاهای حاشیه تالاب انجام شد روستای جیره سر به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی یا توریسم انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های موردنیاز برای توسعه زیرساخت‌های لازم گفت: هدف از اجرای طرح این نیست که گردشگر وارد روستا شده و نهایت استفاده را بکند ولی سودی نصیب روستائیان نشود بلکه هدف از حضور گردشگر و وجود تالاب در روستا، ایجاد شغل و افزایش درآمد روستائیان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بابیان اینکه در بحث زیر بنایی، آموزش و بحث صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های خوبی برای روستاها صورت گرفته است افزود: استانداری در جهت روکش آسفالت خیابان روستا، احداث آلاچیق برای پذیرایی از مسافران و ایجاد یک رستوران تلاش‌های خوبی به عمل‌آورده است.

وی با اشاره به تعیین بودجه برای تأمین برق منطقه و ایجاد پارکینگ گفت: در بحث راه با مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان مکاتباتی صورت گرفته و لایروبی انهار منتهی به دو تالاب نی به‌زودی انجام می‌شود.

سید نژاد با اشاره به اینکه پیاده راه‌سازی و طرح بازیافت در روستا هم در حال برنامه‌ریزی است بیان کرد: تجهیز کارگاه صنایع‌دستی برای رونق صنایع گردشگری در منطقه در حال انجام است و شرکت توسعه گردشگری فعالیت‌های خوبی در دست اقدام دارد و تمام‌کارهای روستائیان را از صفر تا 100 انجام و حتی کارهای وام را تا حدودی آسان می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مشارکت باید توسط روستائیان و زیرساخت توسط ما آماده شود افزود: در تمام روستاهای که در کنار تالاب قرار دارند باید اقدامات توریستی و استراتژی اکو توریسم و فعالیت‌های مبتنی بر محیطی انجام گیرد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی