Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@15:06:10 GMT

کارت جعلی؛ زخمی که دوباره سر باز کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۴۴۸۳

کارت جعلی؛ زخمی که دوباره سر باز کرد

داستان از فصل سیزدهم و در استادیوم فولادشهر آغاز شد؛ فریادهای علی دایی و اشاره‌ای عجیب به ماجرای کارت پایان خدمت.

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان قهرمان فصل سیزدهم فوتبال ایران شده بود و علی دایی به عنوان مربی تیمی که نائب قهرمانی را کسب کرده بود، به شدت به دنبال پیگیری موضوع کارت‌های پایان خدمت جعلی که سرمنشا آن را باشگاه خوزستانی می‌دانست، ضمن اعتراضات خود در رسانه‌ها، حتی به ملاقات سرلشگر فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که البته هیچ تغییری در قهرمانی لیگ سیزدهم نداشت و علی دایی نیز به نتیجه دست نیافت تا بعد از اقدامات صورت گرفته، این بازیکنان باشند که قربانی این باند مخوف شوند و سرنوشت فوتبالی آنها تغییر کند.


نگاهی گذرا به اسامی ستاره‌های قربانی


آرش افشین، شهاب کرمی، علی حمودی، حسین ماهینی، بختیار رحمانی، سعید حلافی، سینا عشوری، شجاع خلیل زاده، سروش رفیعی، آرمان شهدادنژاد، محمدحسین مهرآزما، سروش سعیدی، مهدی کریمیان، حامد نورمحمدی، احمد بوعذار و ... از جمله بازیکنانی بودند که در این مقطع با ابطال کارت پایان خدمت‌شان راهی تیم‌های نظامی شدند. این در شرایطی بود که با توجه به جو رسانه‌ای آن زمان به دلیل این اتهام به آنها نسبت به این ارفاق و حضورشان در تیم نظامی نیز انتقاداتی وارد می‌شد که موسی کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به آن گفت: ما می‌خواستیم کمکی به آنها کنیم تا در تیم‌های نظامی بازی کنند چون سرمایه ملی بودند اما دیدیم در جامعه نظر مثبتی وجود ندارد. این افراد قانون را دور زدند و بعضاً هم رشوه دادند که ما دسترسی به واسطه‌ها نداریم.


چه خبر از باند مخوف جعل؟


در شرایطی که به نظر می‌رسید با توجه به گستردگی این فساد، شدیدترین برخورد در این زمینه در خصوص باند جعل کارت پایان خدمت صورت گیرد، با گذشت چند سال از این ماجرا هنوز هیچ خبری از سرنوشت آنها منتشر نشده است. در اولین خبری که در خصوص ابطال کارت‌های پایان خدمت جعلی منتشر شده بود، از محرومیت 59 بازیکن شاغل در فوتبال ایران خبر داده شد. در این بین شاید تنها حدود 20 بازیکن بار دیگر توانستند شانس حضور در تیمی نظامی را کسب کنند و دیگر بازیکنان از چرخه فوتبال ایران خارج شدند تا از این حیث بتوان بازیکنان را بزرگترین قربانی این اتفاق دانست. انتظاری که همچنان می‌رفت بی نتیجه باقی ماند و هیچ خبری از سرنوشت باند مربوط به این جعل تاریخی منتشر نشد.


زخمی که دوباره سر باز کرد


روز گذشته سروش سعیدی در اظهاراتی که مدیرعامل باشگاه فولاد را نشانه می‌رفت در خبرگزاری فارس گفت: همین آقایان زمانی که در فولاد نوین بودم برای من از طریق یکی از بازیکنان سابق فولاد نوین کارت پایان خدمت گرفتند، من در آن مقطع سنی نداشتم و گول سیاه بازی‌های او را خوردم، بختیار رحمانی و امثال من از جریان کارت‌های پایان خدمت خبر داشتیم. بنده در دادسرای نظامی اسمی از این آقایان نبردم و خودم را مقصر معرفی کردم تا اینها به کارشان ادامه دهند اما از اعتماد ما سوءاستفاده کردند.


کمیته اخلاق ورود می‌کند؟


کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال طی ماه‌های اخیر بزرگترین خبرسازی‌ها را داشته و در مورد انتشار عکس‌های بازیکنان و مدل مو و اظهارات آن در حیطه فوتبال و انتقادات‌شان ورود کرده است و با بعضا خاطیان نیز برخورد داشته است. با این حال انتظاری که از این کمیته می‌رفت ورود سریع به مهمترین و جنجالی ترین اتفاق امروز فوتبال ایران است. جایی که بازیکن به صراحت از دست داشتن مدیرعامل تیم سابقش صحبت می‌کند و او را با اتهام بزرگی مواجه می‌کند. باید دید کمیته اخلاق با دعوت طرفین به دعوی آنها رسیدگی خواهد کرد و همانطور که عنوان شد انتظار می‌رود در صورتی که اتهام بدون مدرکی از سوی این بازیکن صورت گرفته و باعث تشویق اذهان عمومی شده حکم قاطعی داده شود و در غیر این صورت نیز با عامل بزرگترین رخداد فوتبال ایران برخورد صورت گیرد. مسلما درد این روزها فوتبال ایران مهمتر از رسیدگی در خصوص مدل موی بازیکنان و انتشار عکس‌های شخصی در صفحه‌ رسمی و شخصی آنهاست و برخورد با فساد مهمترین اصل برای جلب رضایت عمومی و مخاطبان این رشته محسوب می‌شود.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند