Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت صحیح منابع انسانی و مالی در کشور از تشکیل شورای برند در این موسسه خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ دکتر مسعود هاشم زاده افزود: ایجاد شورای اپیدمیولوژی و انفورماتیک برای جبران عقب ماندگی ها از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس موسسه رازی گفت: در حال حاضر در این خصوص ضعیف هستیم و این امر سبب شده با وجود امکانات مناسب، بهره وری مناسبی را در این خصوص نداشته باشیم.
هاشم زاده در جلسه ای که با اعضای هیئت علمی و محققان این موسسه برگزار شد، ضمن اشاره به تغییر رویکرد تحقیقاتی موسسه رازی اظهار کرد: بحث تولید فرآورده های پزشکی و بیوتکنولوژی، بهبود فرآورده های موجود و تولید فرآورده های جدید یکی از 3 رویکرد اصلی تحقیقاتی جدید در این موسسه محسوب می شود.
وی افزود: شناسایی نیاز سازمان های اجرایی و تامین این نیازها با استفاده از پژوهش، علم و دانش روز در موسسه رازی بخش دوم این دیدگاه بوده که لازم است این رویکرد هرچه زودتر اجرایی و عملیاتی شود.
رییس موسسه رازی بزرگترین مشکل کشور را مدیریت نادرست منابع انسانی و منابع علمی دانست و گفت : این ضعف بزرگی است که سبب می شود با وجود منابع زیاد، بهره وری کافی را در این حوزه شاهد نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری و همفکری می توانیم مدیریت بهره وری را به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم و از منابع علمی و انسانی موجود در جهت اجرایی شدن مدیریت علمی استفاده کنیم.
هاشم زاده با تاکید بر لزوم مساعدت مجموعه موسسه رازی در این حوزه اضافه کرد: باید ساختاری پر انرژی و پرکار ایجاد کنیم تا هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات قدم برداریم.
وی در ادامه به تغییر نگرش در ساختار انتخاب مدیران اشاره کرد و گفت : از همکاران و اعضای هیئت علمی این موسسه می خواهیم مشارکت لازم را در خصوص انتخاب مدیران داشته باشند.

تهیه شناسنامه برای تمامی تجهیزات و تاسیسات موسسه رازی

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم با اشاره به اینکه در حال حاضر هر محصولی که در موسسه تولید می شود، علاوه بر شناسنامه دار بودن آن فرآورده، تمامی تجهیزاتی که برای تولید آن محصول استفاده می شود نیز دارای شناسنامه هستند، گفت: در این شناسنامه برند کالا، مبدا خرید، کاربرد آن، سرگذشت آن از ابتدا تاکنون، تعمیراتی که بر روی آن انجام شده، زمان کالیبراسیون و وضعیت محصول در زمان، مشخص می شود.
بنابر گزارش روابط عمومی موسسه رازی، مهرداد راسخی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون "هرعمل یک دستور العمل" را به عنوان هدف، در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: در این باره عملی در موسسه رازی انجام نمی شود، مگر قبل از انجام آن، دستور العملی تهیه شده باشد و به عبارتی تمامی اقداماتی که در موسسه رازی انجام می شود دارای یک دستورالعمل استاندارد مکتوب تحت عنوان SOP است.
وی با بیان اینکه این SOP ها در ساختاری به نام گروه مستندات، تحت کنترل قرار گرفته و شماره مشخصی برای آن در نظر گرفته می شود، افزود: می توانیم ادعا کنیم که تمامی محصولات موسسه برای همه مراحل تولید و تضمین کیفیت، دارای دستورالعمل های استاندارد مکتوبی است که با همکاری صاحبنظران حوزه تهیه شده است.
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با تاکید بر اینکه با این کار به صورت ضمانت شده ای کیفیت محصولات موسسه تضمین می شود، خاطرنشان کرد : تهیه شناسنامه تجهیزات موسسه از دیگر اقدامات مهمی است که در همین راستا انجام شده و در حال حاضر هر محصولی که در موسسه تولید می شود، علاوه بر شناسنامه دار بودن آن فرآورده، همه تجهیزات و تاسیساتی که برای تولید محصولات به کار گرفته می شود نیز دارای شناسنامه است.
وی ادامه داد : در این شناسنامه علاوه بر اینکه برند کالا به طور واضحی مشخص شده است، مبدا خرید، کاربرد آن، سرگذشت آن از ابتدا تاکنون، تعمیراتی که بر روی آن انجام شده، زمان کالیبراسیون و وضعیت محصول در زمان، مشخص می شود.
راسخی تاکید کرد : شناسنامه تجهیزات موسسه رازی اقدام بزرگی بود که برای ضمانت کردن کیفیت محصولات این موسسه ناگزیر به اجرای آن برای محصولات تولید شده بودیم.
وی بیان کرد: این شناسنامه هم اکنون به طور 100 درصد برای تمامی تجهیزات موسسه انجام شده اما برای تاسیسات، درصدی از اجرای این شناسنامه باقی مانده که ظرف سال جاری، آن نیز تکمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان

 به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، اولین واکسن سفارشی مبتنی بر فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» برای بیماران مبتلا به ملانوما، کشنده‌ترین سرطان پوست، در بریتانیا آزمایش شد.
 

 دکتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، گفت که این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن یک نئوآنتی ژن درمانی فردی است. این برای تحریک سیستم ایمنی طراحی شده است تا بتواند با نوع خاصی از سرطان و تومور بیمار مقابله کند.

شاو گفت: «این یک درمان کاملاً فردی است و از برخی جهات بسیار هوشمندانه‌تر از یک واکسن است». واکسن «سفارشی» به این معنا است که آن را برای بیماری که آن را می‌زند طراحی می‌کنند و ممکن است برای بیمار بعدی مؤثر نباشد. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن بیمار هماهنگ است و به سیستم ایمنی او آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی را برای حمله به آنتی‌ژن‌ها یا پادگن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی این درمان سفارشی، نمونه تومور بیمار برداشته می‌شود و دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی می‌کنند که هوش مصنوعی نیز در این فرآیند نقش دارد.

داده‌های فاز ۲ نشان داد که احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوم‌های پرخطر که همراه با ایمونوتراپی کیترودا تزریق شده بودند در مقایسه با افرادی که فقط کیترودا دریافت کردند، تقریباً نصف (۴۹%) بود.

نحوه استفاده این واکسن برای بیماران به این صورت است که ۱ میلی گرم از واکسن MRNA را هر سه هفته برای حداکثر ۹ دوز و ۲۰۰ میلی گرم کیترودا هر سه هفته (حداکثر ۱۸ دوز) برای حدود یک سال دریافت می‌کنند.

تاریخچه تولید واکسن «ام‌آر‌ان‌ای»
تولید «ام‌آر‌ان‌ای» و تزریق آن در بدن بیش از سی سال قدمت دارد. ساخت واکسن معمولا ده تا پانزده سال طول می‌کشد، اما با همه‌گیری کرونا، فرآیند تولید واکسن شتاب گرفت و به لطف پژوهش‌هایی که پیشتر بر روی سرطان انجام شده بود، یک سال بیشتر طول نکشید. همین، پژوهشگران را تشویق کرد تا امیدوارانه به تولید این واکسن‌ها برای درمان و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان ادامه دهند.

دو نوع واکسن پیشگیری از سرطان وجود دارد که توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند؛ واکسن «اچ‌پی‌وی» که از فرد در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت می‌کند. اگر این ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

واکسن دیگر «هپاتیت بی» است که از فرد در برابر این ویروس که می‌تواند باعث سرطان کبد شود محافظت می‌کند.

واکسن‌هایی که سرطان را درمان می‌کنند از روشی درمانی به نام ایمونوتراپی بهره می‌برند که کارشان تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان است. پزشکان به افرادی که سرطان دارند واکسن درمانی می‌دهند تا هر سلول سرطانی را که پس از پایان درمان در بدن باقی مانده است از بین ببرند و یا از رشد یا گسترش تومور جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور