Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:22:19 GMT

تغییر شیوه زندگی نخستین گام برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۵۱۸۴

«حسن فرهاد غیبی»، با بیان این‌که مفهوم چاقی، یعنی افزایش بیش از اندازه‌ی چربی در بدن است، اظهار کرد: برای جلوگیری از چاقی باید سه عامل مهم را در نظر گرفت. فرد چاق باید در گام نخست شیوه‌ی زندگی و روش‌های تغذیه‌ی خود را تغییر دهد.

وی ادامه داد: در گام دوم افراد چاق باید غذاهای مصرفی روزانه را به‌صورت متعادل، متنوع و براساس هرم غذایی استفاده کنند و میزان دریافتی غذا برابر با مصرف غذا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر افراد روزانه ۵۰۰ کیلو کالری، مصرف غذای خود را کاهش دهند، در طول هفته نیم کیلوگرم وزن خود را از دست می دهند و اگر روزانه ۱۰۰۰ کیلو کالری از مصرف غذا کم کنند، در طول هفته موجب کاهش یک کیلو گرم وزن خود می‌شوند.

غیبی با تأکید بر این‌که افزایش فعالیت بدنی در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد، یادآور شد: فردی که تحرک و فعالیت بدنی زیادی ندارد قطعاً هر غذایی که مصرف می‌کند، تبدیل به چربی می‌شود. افراد چاق باید در طول روز ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی یا دویدن را انجام دهند تا سوخت و ساز بدن افزایش یافته و غذای مصرفی به چربی تبدیل نشود.

وی با اشاره به این‌که راهکار دیگری برای کاهش وزن بدن، تجویز دارو توسط پزشک متخصص است، اظهار کرد: افرادی که دارای BMI بالای ۳۰ هستند، می‌توانند با تجویز پزشک از داروها استفاده کنند.این متخصص تغذیه افزود: مصرف برخی داروها برای کاهش وزن می‌تواند عوارض جانبی برای سلامت بدن داشته باشند. اگر فرد برای کاهش وزن با رژیم درمانی، تحرک بدنی و مصرف داروها با شکست مواجه شد، می‌تواند از روش جراحی استفاده کند.

وی با بیان این‌که، بالا بودن کلسترول خون از شایع‌ترین بیماری‌های پرخطری است که معمولاً افراد چاق به آن مبتلا می‌شوند، خاطرنشان کرد: احتمال بروز این بیماری در بدن افرادی که BMI بدنشان بالای ۲۷ است، بالاتر است.غیبی با اشاره به این‌که BMI برای نشان دادن میزان حجم بدن است، اظهار کرد: BMI دقیق‌ترین معیار جهانی برای محاسبه میزان چاقی است و با فرمول(وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر(قد بر حسب متر به توان دو) اندازه‌گیری می‌شود.

وی یادآور شد: اگر BMI بدن فرد کمتر از ۱۸.۵ باشد فرد دارای کمبود وزن، اگر بین ۱۸.۵ تا ۲۵ باشد فرد دارای وزن طبیعی، اگر بین ۲۵ تا ۳۰ باشد، فرد دارای اضافه وزن و اگر بالای ۴۰ باشد، فرد چاق است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: چه چیزهایی را می‌توان جایگزین تخم‌مرغ در غذاها کرد؟

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229130 برچسب‌ها تخم مرغ

دیگر خبرها

  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟