Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه، توصیه‌های لازم پلیسی را به افراد اعزامی به حج تمتع در استان داشت و گفت: حجاج از همراه بردن داروهای کدئین دار که ۵۷ قلم است، پرهیز کن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نجفی فرمان امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع ارائه توصیه های پلیس به زائران حج تمتع سال ۹۶ اظهار داشت: زائرین توصیه های نیروی انتظامی در فرودگاه ایران به خصوص در مورد حمل مواد مخدر را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمل مواد مخدر از جمله قرص های متادون و خانواده دیازپام جرم محسوب ممی شود و زائرین گرفتار باید تا قبل از این سفر استطاعت جسمی و بدنی را کسب کنند تا بهره کافی را ببرند.

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: لیست داروهای کدئین دار که شامل ۵۷ قلم است و در کشور عربستان جرم محسوب می شود در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: به همراه داشتن داروهایی از قبیل استامینوفن ساده و با داروهای ساده اشکال ندارد.

نجفی فرمان یادآور شد: در صورت کشف مواد مخدر در بازرسی ها برای بار اول مجرم ۱ تا ۵ سال و بار دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد شد.

وی تاکید کرد: افرادی که بیماری خاص دارند با تجویز پزشک و تایید پزشک کاروان می توانند داروهای ممنوعه را همراه داشته باشند.

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین توصیه می شود برگ های گیاهی از جمله شیرین بیان که شباهت شکلی به مواد مخدر دارد، همراه نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که وجود دارد از دستگاههای کمک بازرسی قوی استفاده خواهد شد.

نجفی یکسری توصیه های امنیتی را برای زئران حج داشت و افزود: لازم و ضروری است که حجاج مدارک هویتی خود را همراه داشته باشند و ۷۲ ساعت قبل از حرکت بارهای خود را جهت بازرسی به فرودگاه تحویل دهند.

مراقبت از وسائل خود، نشانه گذاری چمدان های همراه، همراه نداشتن اسباب بازی های شبیه سلاح، همراه نداشتن اشیاء ممنوعه از قبیل ترشیجات و موارد اسیدی که به هواپیما آسیب می رساند از دیگر توصیه های رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه بود.

وی در خصوص خرید از عربستان کفت: توصیه های مقام معظم رهبری را در این زمینه سرلوحه عمل خود قرار دهند که فرمود: عزت و کرامت حجاج کمتر از امنیت آنها نیست لذا تا جایی که ممکن است آنجا خرید نکنند.

نجفی یادآور شد: حجاج می توانند تا ۱۵۰ گرم زعفران، ۱۰ هزار یورو، و ۵۰۰ هزار تومان پول ایران را همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: حجاج بزرگوار از همراه داشتن برخی کتب مقدس از جمله مفاتیح و... پرهیز کنند، چرا که در عربستان همراه داشتن آنها را جرم می دانند.

رئیس پلیس فرودگاه اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: حجاج از قبول کردن امانت از دیگران جدا خوددداری کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد

نویسنده در این کتاب که صفحه‌آرایی آن را خانم هستی مرادی، طراحی جلد آن را خانم فاطمه یزدانی‌فر و همچنین خط روی جلد را استاد عبدالله جواری تحریر کرده‌اند، از زندگی خود و تجربیات تلخ و شیرینی که در این مسیر تجربه کرده، نوشته است.

در مقدمه این کتاب آمده است: من قمر تاج عبدالملکی، سال ۱۳۲۷ در کرمانشاه متولد شده‌ام. پدر و مادری مهربان، فداکار و دوست داشتنی با ۲ برادر و چهار خواهر که زندگی خوب و پاک و سالمی داشتیم. دوران کودکی خوشی داشتم تا زمانی که به دبیرستان رفتم. همراه با درس بسکتبال را شروع کردم.

در ادامه آمده است: در کلاس هشتم کاپیتان تیم بسکتبال شدم و به وسیله دبیر ادبیاتم وارد تئاتر شدم. زندگی‌ام همراه با تئاتر بهشتی بود، از همه نظر. چندین نمایشنامه بازی کردم، با موفقیت کامل و بعد وارد دانشسرای مقدماتی شدم.

در آنجا هم تئاتر را ادامه می‌دادم و گاهی وقت‌ها هم شعر‌های زیبایی را به صورت دکلمه به روی سن می‌آوردم. دوران دانشسرا بهترین دوران زندگی من بود و بعد از فارغ‌التحصیل شدن به ایلام رفتم. در آنجا هم فعالیت‌های هنری را ادامه دادم....

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند