Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «محسن مهرعلیزاده» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هدف اتحادیه جهانی از در کنار هم قرار دادن کشتی های سنتی سایر کشورها و کشتی پهلوانی ایران با قدمتی چهار هزار ساله مبهم است. البته اطمینان داریم که هدف آنها از بین بردن آن است و به همین دلیل در فدراسیون بین المللی زورخانه ای و کشتی پهلوانی کار خودمان را انجام می دهیم و اصالت زورخانه و کشتی پهلوانی را حفظ می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اینکه در کشتی پهلوانی که فدراسیون کشتی با همکاری اتحادیه جهانی راه اندازی کرده، ورزشکاران تنها با پوشیدن شلوار مخصوص، کشتی بگیرند، نوعی انحراف است و این رشته هدف و جایگاه واقعی خودش را از دست داده است.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه کشتی پهلوانی برآمده از گود زورخانه است و در کنار یکدیگر فرهنگ اصیل ایرانی را به جهانیاان معرفی می کند، یادآور شد: هدف اصلی ما حفظ اصالت و فرهنگ اصیل رشته زورخانه ای و پهلوانی است و فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی که در کشور بلاروس راه اندازی شده را به رسمیت نمی شناسیم.
وی بیان داشت: اینکه اتحادیه جهانی، کشتی سنتی کشورهای مختلف را تحت کمیته ای قرار داده به دلیل آن بوده که این رشته ها در آینده ادعای تشکیل فدراسیون جهانی را نداشته باشند و از سوی دیگر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خود را هم طراز با اتحادیه جهانی می داند و نمی خواهیم کشتی پهلوانی یک رشته دسته چندم و یا محلی تلقی شود.
مهرعلیزاده با اشاره به نفوذ روس ها در اتحادیه جهانی کشتی یادآور شد: هر چند اکنون کشتی پهلوانی به همراه کشتی سومو (کشتی سنتی روس ها) در اتحادیه جهانی، فعالیت دارند اما روس ها به طور حتم نخواهند گذاشت که کشتی پهلوانی رشد و توسعه یابد و به همین دلیل لزومی ندارد که برای توسعه این رشته به دست و پای دیگران بیافتیم. برخی دوستان در فدراسیون کشتی فریب خورده اند چرا که «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی همراه ما نیست.
وی بیان داشت: فدراسیون کشتی با راه اندازی فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی کار اشتباهی را مرتکب شد و درست کردن رقیب داخلی برای هم کار درستی نیست و در این رابطه با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی صحبت کردیم و متاسفانه تعاملی با ما ندارند.
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی همچنین با اشاره به گذشت 13 سال از فعالیت این فدراسیون و توسعه این رشته در 85 کشور جهان خاطر نشان کرد: هدف اصلی المپیکی شدن این رشته است که باید مراحل آن طی شود که یکی از مهمترین اقدامات شناساندن آن به کمیته های المپیک قاره های مختلف است.
وی اضافه کرد: اگر کمیته های ملی المپیک 20 کشور آسیایی رشته زورخانه ای و کشتی پهلوانی را به رسمیت بشناسند وارد بازی های آسیایی خواهد شد و بعد از آن می توانیم در سایر رقابت های بین المللی نیز حضور یابیم و ضمن آنکه ورزش زورخانه ای در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به شکل نمایشی حضور خواهد داشت.
مهرعلیزاده با اشاره به تحکیم جایگاه این فدراسیون در داخل کشور، تصریح کرد: در سال های ابتدایی در تنظیم ارتباط با نهاد ها و سازمان های داخل کشور دچار مشکل می شدیم، اما جایگاه این فدراسیون بین المللی با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی تثبیت شده است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قاره ای و جهانی این رشته در هر دو سال یک بار گفت: در دولت های نهم و دهم فعالیت های این فدراسیون تا حد تعطیلی پیش رفت، اما با مقاومت و ایستادگی و با کمک دولت یازدهم و مجلس دوباره فعالیت های این فدراسیون شکل گرفت.
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی حضور این رشته در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که با حضور 12 کشور در جمهوری آذربایجان برگزار شد را افتخاری برای کشورمان دانست و تصریح کرد: 23 تا 25 مهر ماه نیز مسابقات کشورهای جنوب شرق آسیا با حضور تیم هایی از هند، پاکستان، نپال سریلانکا، افغانستان و چند تیم دیگر در کشور نپال برگزار خواهد شد.
مهرعلیزاده از برگزاری سومین دوره مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی قاره آفریقا در نوامبر 2017 در یکی از کشورهای کامرون یا زیمباوه خبر داد و گفت: آبان ماه امسال نیز ششمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در کشور هند برگزار خواهد شد و ضمن آنکه مسابقات قهرمانی قاره آمریکا نیز سال آینده برگزار خواهد شد.
در این نشست بهرام افشارزاده مشاور رئیس فدراسیون بین المللی زورخانه ای نیز حضور داشت.
پس از تهدید حذف کشتی از بازی های المپیک توسط کمیته بین المللی المپیک به دلیل توسعه نیافتن این رشته در جهان، اتحادیه جهانی تصمیم گرفت، کشتی های سنتی کشورهای مختلف جهان از جمله کشتی پهلوانی، کوراش، گراپلینگ، کشتی با کمربند (آلیش) و سایر کشتی ها را تحت پوشش خود قرار داد که در میان همه اینها با توجه به اینکه کشتی پهلوانی از قدمت بسیار بیشتر و بسیار نزدیک تر به کشتی های آزاد و فرنگی بود مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفت و حتی در اواسط سال گذشته فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی زیر نظر اتحادیه جهانی تاسیس و علیرضا حیدری به عنوان رئیس آن انتخاب شد.
پس از این موضوع فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی به ریاست علیرضا حیدری تشکیل شد که این موضوع سرآغاز اختلافات داخلی بین فدراسیون کشتی و فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شد.
چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در حالی اردیبهشت ماه در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد که مسئولان برگزار کننده ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی را نیز به آن اضافه کرده بودند اما متاسفانه به دلیل بی برنامگی و اختلافات دو فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی که هر یک خود را متولی اصلی این رشته می دانند، سبب شد که کشتی پهلوانی که راه تازه ای را برای جهانی شدن آغاز کرده بود از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حذف شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد

به گزارش فرارو و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ با درخواست کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

دیگر خبرها

  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند