Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان درباره سلفی نمایندگان با موگرینی گفت: اینگونه حرکت‌ ها از سوی نمایندگان مجلس نامناسب بود و همه مردم و افکار عمومی انتظار دارند رفتارهای بهتری را از نمایندگان شاهد باشند. به گزارش جهان نيوز؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری این هفته خود در جمع خبرنگاران گفت: لایحه پیشگیری و مبارزه با تقلب در آثار علمی که در تبصره ۹ مصوبه آن آمده به این صورت است که همه موسسات آموزش عالی شامل موسسات، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و جهاد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه های علمیه را به نوعی زیرمجموعه وزارت علوم تلقی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اعضای محترم این ابهام را داشتند که شاید حوزه هم با توجه به این تبصره زیرمجموعه وزارت علوم باشد و مقرر شد که ابتدا در این خصوص رفع ابهام و سپس نتیجه آن اعلام شود.
کدخدایی ادامه داد: از دیگر اقدامات شورا خارج از بررسی برخی مصوبات مجلس، بحث اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی کشور شناخته شد.
وی همچنین درباره سلفی نمایندگان با موگرینی گفت: اینگونه حرکت‌ ها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامناسب بود و همه مردم ایران و افکار عمومی انتظار دارند رفتارهای بهتری را از نمایندگان مجلس شاهد باشند و امیدواریم اینگونه رفتارها دیگر تکرار نشود.
عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس پیرامون کاهش مجازات قاچاقچیان مواد مخدر چیست گفت: هنوز ما این موضوع را در شورای نگهبان بررسی نکرده ایم و شورای نگهبان هم اگر مغایرتی با قانون اساسی و شرع ببیند، درباره آن اعلام نظر می‌کند.
وی همچنین درباره آخرین جلسه شورای نگهبان پیرامون بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در این شورا گفت: هفته گذشته اولین جلسه شورای نگهبان درباره بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی به صورت کامل برگزار شد و گزارش‌هایی را از مراکز مختلف و همین طور اقدامات پژوهشکده شورای نگهبان و نیز آیین نامه‌ای که پیشتر تدوین شده بود را مورد بررسی قرار دادیم.
سخنگوی شوای نگهبان اضافه کرد: جلسه شورای نگهبان به منظور بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی حدود 4 ساعت طول کشید که البته این جلسه ادامه دارد و احتمال می‌دهیم که یک تا دو جلسه دیگر برای بررسی آن زمان نیاز داشته باشیم و در دستور کار این هفته شورای نگهبان نیز قرار دارد و به محض اینکه به جمع بندی برسیم درباره آن اعلام نظر می‌کنیم.
کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان با واسطه به احمدی نژاد گفته است که از انتخابات انصراف دهد گفت: خیر؛ واسطه‌ای نبوده و بنده خودم به آقای احمدی نژاد گفتم که انصراف دهد. صلاحیت ایشان احراز نشده و رد صلاحیت نیز فقط مربوط به نمایندگان مجلس است. اگر کسی مراجعه کند، اطلاعات و دلایل عدم احراز را در اختیار خود فرد قرار می‌دهیم.
وی تصریح کرد: افراد محترمی که برای انتخابات ثبت نام می‌کنند، مستقیما و یا با واسطه اگر صلاحیت‌شان احراز نشود، به آنها اعلام می‌کنیم؛ درباره عدم احراز صلاحیت آقای احمدی نژاد هم خودم تلفنی با آقای الهام صحبت کردم و گفتم که اگر آقای احمدی نژاد تمایل دارد، انصراف دهد.
سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه که در مجلس تصویب شده است هنوز این طرح به دست ما نرسیده است و به محض اینکه این طرح به دست ما برسد، درباره آن اعلام نظر می‌کنیم.
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد