Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: مصلحت‌سنجی اولیه و ضرورت تصویب طرح‌ها و لوایح طبق قانون اساسی بر عهده مجلس شورای اسلامی است. اطمینان می‌دهیم که چنانچه این طرح با شرع مقدس و قانون مغایر باشد از قانونی شدن آن جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عباسعلى کدخدایی در جریان نشست خبرى امروز در پاسخ به سؤالی مبنی بر شبهه‌ای که پیرامون غیرقانونی بودن مراسم تحلیف ریاست جمهوری به سبب عدم حضور همه اعضای شورای نگهبان مطرح شده بود، بیان داشت: مراسم تحلیف از جهت مبتنی بر قانون اساسی دارای هیچگونه اشکالی نبود؛ شبهه‌ای هم که ناظر بر مراسم تحلیف سال 80 بود به این سبب بود که در آن سال و در آن مقطع برخی از اعضای شورای نگهبان تعیین نشده بودند و این بحث مطرح بود که آیا شورای نگهبان به لحاظ حقوقی وجود دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: مطابق با اصولی از قانون اساسی نیز که در آنها حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس الزامی شده است هم (نظیر طرح‌های دوفوریتی) نظر غالب آن است که حضور حداقل اعضای شورای نگهبان نیز کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقاداتی که به طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر مطرح می‌شود گفت: مصلحت‌سنجی اولیه و ضرورت تصویب طرح‌ها و لوایح طبق قانون اساسی بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان مجلس براساس مصالحی تصمیماتی را اتخاد می‌کنند و به تصویب می‌رسانند اما آنچه که مهم است این است که اگر این مصوبات مغایر با شرع و قانون اساسی باشد با نظر رد شورای نگهبان مواجه می‌شود؛ لذا اطمینان می‌دهیم که چنانچه طرح مزبور با شرع مقدس و قانون اساسی مغایر باشد از قانونی شدن آن جلوگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالى مبنى بر اینکه آیا رفتار برخى نمایندگان در مراسم تحلیف در بررسى صلاحیت شان در دوره هاى بعدى تأثیر مى‌گذارد یا خیر، گفت: این رفتار و حرکات، مخصوصا از نمایندگان مجلس مناسب نبود.

کدخدایی ادامه داد: اما هم اکنون نمى توانم پیرامون تأثیر آن بر بررسى صلاحیت‌ها در آینده صحبت کنم؛ بحثى نیز در این باره در شورا مطرح نشده است. تکمیل می شود

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان کشف شده طی شش ماه گذشته در استان کرمانشاه، امروز امحا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کیوان گل‌آوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در مراسم امحای مواد مخدر و روان گردان مکشوفه که در کیلومتر سوم جاده سراب نیلوفر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیروهای جان بر کف انتظامی استان در شش ماه گذشته است، امروز امحا شد.

وی افزود: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

️سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روان‌گردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است.

کد خبر 748724

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟