Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-24@18:16:29 GMT

بایدها و نبایدهای مصرف قرص هیدروکسی زین

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۶۸۹۶

بایدها و نبایدهای مصرف قرص هیدروکسی زین

آلرژی یکی از موارد شایع در بین افراد است که اکثر ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم و مجبور شده ایم از انواع آنتی هیستامین‌ ها یا همان داروهای ضد حساسیت استفاده کنیم. بهتر است قبل از استفاده از این داروها  اطلاعات کافی درباره موارد و یا نحوه مصرف آن‌ها داشته باشیم. قرص هیدروکسی زین چیست؟

قرص هیدروکسی زین (Hydroxyzine) برای درمان خارش و آلرژی مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از این دارو در درمان اضطراب و تنش عصبی، به عنوان آرام‌بخش قبل از بیهوشی عمومی، کاهش عوارض قطع مصرف مواد مخدر و الکل، کنترل خارش‌ های آلرژیک از جمله کهیر مزمن و کنترل تهوع استفاده می‌گردد. این دارو به دلیل داشتن خاصیت ضد حساسیت اثر آرام‌بخش و خواب‌ آور دارد.

این دارو به صورت قرص روكش‌دار حاوی 10 و 25 میلی‌گرم هیدروکسی زین هیدروکلراید تولید می‌شود.

موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی: موارد مصرف  درمان حساسیت یا آلرژی
درمان خارش
ضد اضطراب  عوارض  انرژی زیاد، خشکی دهان، گیجی، فعالیت غیرارادی حرکتی، گیجی، خواب آلودگی شدید، کاهش فشار خون، حملات تشنج، لرزش  تداخل دارویی   الکل، آنتی هیستامین‌های دیگر ( مانند دیفن هیدرامین )، داروهای خواب آور و اضطراب ( مانند آلپرازولام، دیازپام، Zolpidem)، شل کننده‌های عضلانی و ضد درد مخدر (مانند کدئین)

توجه داشته باشید که كودكان نسبت به عوارض دارو حساس‌تر از بالغین هستند و عوارض جانبی بیشتری را در این رده سنی می‌توان مشاهده كرد.

مقدار و نحوه مصرف

معمولا مصرف این دارو بصورت یک مرتبه شب‌ها پیش از خواب، علائم را کنترل می‌نماید. با این حال ممکن است این دارو دو تا سه مرتبه در روز با توجه به شدت علائم شما تجویز شود. مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می‌كند ولی مقدار مصرف معمول این دارو به شرح زیر می‌باشد:

بزرگسالان: به عنوان داروی آنتی هیستامین یا ضد تهوع ، مقدار 100 – 25 میلی‌گرم ، سه یا چهار بار در روز تجویز می‌شود و همچنین به عنوان داروی ضد اضطراب یا آرام‌بخش مقدار 100 – 50 میلی‌گرم یكجا مصرف می‌شود. كودكان: در كودكان زیر 6 سال به عنوان داروی آنتی هیستامین یا ضد تهوع ، 5/12 میلی‌گرم هر 6 ساعت مصرف می‌شود و همچنین به عنوان داروی ضد اضطراب یا آرام بخش روزانه 50 میلی‌گرم در دوزهای منقسم مصرف می‌شود. در كودكان بالاتر از 6 سال به عنوان داروی آنتی هیستامین یا ضد تهوع 25 – 5/12 میلی‌گرم هر 6 ساعت مصرف می‌شود و به عنوان داروی ضد اضطراب و آرام بخش ، 100 – 50 میلی‌گرم در روز در دوزهای منقسم مصرف می‌شود.

در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق برنامه مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید. این دارو را می‌توان همراه غذا ، آب یا شیر مصرف نمود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش ت اف ۱ فرانسه‏، اتحادیه داروسازان فرانسوی از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش ت اف 1 فرانسه گفت در خصوص برنامه داروسازان فرانسوی برای اعتصاب گفت : داروسازان. فرانسوی  از چند ماه پیش به دلیل  کمبود دارو باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه داروخانه‌ها شده است هشدار دادند. به گفته داروسازان ۴۹۰۰ قلم دارو با کمبود مواجه است. آنها نا امیدانه می‌گویند باید راه حلی پیدا شود. گزارش با نیکولا روبرتسون و برای مثال آنتی بیوتیک، قطره‌های درمان بیماری‌های چشمی، داروی ضد صرع... اینها اقلامی هستند که دچار کمبود هستند. در چنین مواردی بئاتریس دنبال راه حل برای بیمار می‌گردد. جستجو برای او زمان بر است. گاهی او ۱۲ ساعت در هفته به دنبال داروی بیماران در سامانه داروخانه‌ها می‌گردد.
در سال ۲۰۲۳ آژانس ملی امنیت دارویی اعلام کرد داروخانه‌ها از کمبود ۴۹۰۰ قلم دارو خبر داده اند. این وضعیت برای مشتری‌ها سخت است. طبق برنامه از پیش اعلام شده اتحادیه داروسازان از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.

دیگر خبرها

  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد